2 bin 441 kişi çağrı merkezini aradı
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çağrı Merkezi Alo 181'i yılın ilk on ayında 149 bin vatandaş ararken, kentsel dönüşüm aramalarında geçen yıla göre yüzde 127 artış olduğu belirtildi.
Kayseri’de de Alo 181’i arayan vatandaş sayısında geçen seneye göre yüzde 50 artış oldu. 2 bin 441 kişi çağrı merkezini arayarak bilgi almak, şikayet etmek ya da kentsel dönüşümle alakalı bilgi almak istedi. İl müdürlüğünden alınan bilgilere göre 181’e gelen en fazla şikayetin düğün şikayeti olduğu bunu fabrika ve hava kirliliği şikayetlerinin izlediği söylendi. Yapılan şikayetler üzerine ise Kayseri’de kişi ve fabrika olmak üzere 1 milyon liradan fazla ceza kesildiği ifade edildi.
Çevre ve Şehircilik hattını Türkiye genelinde ise 133 bin 985 kişi bilgi almak, 11 bin 853 kişi şikayet, 3 bin 171 kişi de ihbarda bulunmak için aradığı belirtilen açıklamada, çağrı merkezine gelen aramaların 76 bin 40’ını da belediyeler ve il özel idareleri ilgi alanına ilişkin konular oluştururken yapılan aramaların 38 bin 628’i kentsel dönüşüm hakkında oldu. Geçen yılın aynı dönemine göre kentsel dönüşüm çağrılarında aylık ortalamaya göre yüzde 127 artış olduğu belirtildi. Kentsel dönüşümde merkezin en fazla arandığı il ise İstanbul.
10 AY İÇİNDE 12 MİLYON LİRA CEZA KESİLDİ
Çevre yönetimi başlığı altında iletişim hattına 27 bin 265 çağrı ulaştı. Alo 181 eylül ayından bu yana tapu ve kadastro çağrı merkezi olarak da hizmet vermeye başladığından beri eylül ve ekim aylarında merkezi bu konuyla ilgili bin 282 kişi aradı. Alo 181’e gelen ihbar ve şikâyetler neticesinde, şikâyete konu olan işletmelere yapılan denetimler sonucunda on aylık zaman diliminde toplam 12 milyon 648 bin 13 lira tutarında ceza kesildi. Merkeze ocak ayında yapılan şikayette aylık olarak en fazla ceza 5 milyon 576 bin 416 lira ile İzmir’de uygulandı.
ÖZEL HABER: SEHER GÖZÜKÜÇÜK