Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı binlerce personel alımı için ilana çıktı!

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, Bakanlık bünyesindeki personel ihtiyaçların teminine yönelik olarak personel alım ilanına çıktı. KPSS sınavlarının tamamlanmasının ardından gelen bu alım ilanı atama bekleyen vatandaşlar arasında büyük bir heyecan yarattı. Detaylar Kayseri Anadolu Haber'de…

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı binlerce personel alımı için ilana çıktı!

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Taşra Teşkilatında çalıştırılmak üzere 2 bin 390 personel alımı gerçekleştirilecek. Başvurular online olarak gerçekleştirilecek ve 30 Ekim tarihine kadar devam edecek. 

Başvuru şartları neler?

Başvuruya ilişkin Resmî Gazete de yayımlanan ilana göre başvuru şartları ise şu şekilde belirtildi; 

‘657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinin birinci fıkrasının (A)
bendinin (4),(5), (6) ve (7) numaralı alt bentlerinde belirtilen koşulları taşımak,
Son müracaat tarihi itibariyle başvuru yapılan sözleşmeli pozisyon için istenilen
bölümden mezun olmak, (başvurduğu sözleşmeli personel pozisyonu için belirlenen öğrenin düzeyinin üstü bir öğrenim düzeyinde mezun durumda olup bu öğrenim düzeyinde KPSS puanı bulunan adayların başvuruları kabul edilmeyecektir.)
Herhangi bir sosyal güvenlik kurumundan emeklilik, yaşlılık veya malullük aylığı almaya hak kazanmamış olmak,

657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4/B maddesine eklenen; ‘Bu şekilde istihdam edilenler, hizmet sözleşmesi esaslarına aykırı hareket etmesi nedeniyle kurumlarınca sözleşmelerinin feshedilmesi veya sözleşme dönemi içerisinde Cumhurbaşkanı kararı ile belirlenen istisnalar hariç sözleşmeyi tek taraflı feshetmeleri halinde fesih tarihinden, sözleşmeyi yenilememeleri hâlinde sözleşmenin bitiminden itibaren bir yıl geçmedikçe kurumların sözleşmeli personel pozisyonlarında istihdam edilemezler.’ şartını sağlıyor olmak.

Başvurular nereden yapılacak?
Başvurular Cumhurbaşkanlığı Kariyer Kapısı üzerinde yer alan başvuru ekranı aracılığı ile e devlet kapısı üzerinden yapılacak. 15 Ekim 2024 tarihinde başlayan başvuruların 30 Ekim 2024 tarihine kadar süreceği ifade edildi. E- devlet üzerinden yapılmayan başvuruların ise dikkate alınmayacağı ifade edildi. 

Başvuru için gerekli belgeler neler?

Resmi Gazete ve Kariyer Kapısı üzerinden yayımlanan ilanın detaylarına göre başvuracak adaylardan talep edilen belgeler şu şekilde:
‘Bir adet vesikalık fotoğraf, (Adayların fotoğrafı e-Devlet üzerinden otomatik yüklenecek olup,  fotoğrafı yüklenmeyenlerin son 6 ay içinde, yüz tamamen görünür şekilde ön cepheden çekilmiş ve adayın kolaylıkla tanınmasına imkân verecek nitelikte vesikalık fotoğrafını başvuru sırasında sisteme yüklemesi gerekmektedir.)
  Adayların mezuniyet bilgileri Kariyer Kapısı sistemine otomatik yüklenecektir. Mezuniyet bilgileri otomatik yüklenmeyen adaylar diplomalarını beyan etmek zorunda olup; onaylı diploma örneği veya mezuniyet belgelerini manuel olarak Kariyer Kapısı sistemine yüklemeleri gerekmektedir. (Kariyer Kapısı Aday Kullanım Kılavuzunu inceleyerek başvurunuzda diplomanızı nasıl beyan edebileceğinizi görüntüleyebilirsiniz.)
Manuel olarak yüklenecek mezuniyet belgelerinin önlü/arkalı, onaylı, okunaklı ve tamamının görünür olması gerekmektedir. Belirtilen şekilde yüklemenin yapılması adayın sorumluluğundadır. Okunaklı olmayan ve ilgili alana yüklenmeyen başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.
  Yurt içindeki veya yurt dışındaki öğretim kurumlarından mezun olup ilanda aranılan öğrenim durumuna ilişkin denkliği olan adayların, diploma veya mezuniyet belgesi yerine ‘Denklik Gösterir Belgelerini’ yüklemeleri gerekmektedir. Denklik Gösterir Belge alanına yüklenen diğer evraklar dikkate alınmayacaktır.
  Adres bildirimi, adli sicil ve askerlik durumuna ilişkin bilgiler sisteme otomatik yüklenecektir.
   Adayların görevlerini devamlı yapmaya engel olabilecek akıl hastalığı bulunmadığını beyan etmeleri gerekmektedir.
  Adayların son 1 yıl içerisinde 4/B sözleşmeli personel olarak hizmeti varsa hizmet bilgisini (e-Devletten veya SGK’dan alınmış SGK Hizmet Dökümü ya da çalışmış oldukları kurumdan almış oldukları belge) beyan etmeleri gerekmektedir. 
   Adayların başvuru işlemini tamamladıktan sonra ‘Başvurularım’ ekranından başvurularının tamamlanıp tamamlanmadığını kontrol etmeleri, kaydettikten sonra ‘Aday Başvuru Bilgileri’ formunu yazdırmaları gerekmektedir.’

Yerleştirme sonuçları nasıl belli olacak?

Adaylar başvurdukları kadrolarda aranan nitelikleri sağlamaları durumunda KPSS puan üstünlüğü göz önüne alınarak yerleştirilecek. Belirtilen yerleştirme kuralları ise şu şekilde:
  ‘Asil yerleştirmeler, adayların KPSS puan üstünlüğü esasına ve başvuru yaptıkları pozisyondaki tercih sıralamasına göre Kariyer Kapısı sistemi tarafından gerçekleştirilecektir. (Kendisinden daha yüksek puanlı bir aday yerleştiği için birinci tercihine yerleşemeyen aday, ikinci tercihine; ikinci tercihine yerleşemeyen aday ise üçüncü tercihine yerleştirilecektir. Yerleştirme işlemi bu şekilde devam edecektir. Bir adayın son tercihine de kendisinden daha yüksek puanlı adaylardan biri yerleştirildiği takdirde bu aday herhangi bir sözleşmeli personel pozisyonuna yerleşememiş olacaktır.)             
  KPSS puanları eşit olan adayların bulunması halinde; diploma tarihi itibariyle önce mezun olmuş olana, bunun aynı olması halinde yaşı büyük olana öncelik tanınır.
 Yerleştirmede adayların Kariyer Kapısı sistemindeki bilgileri esas alınacaktır. Bu bilgilerde gerçeğe uymayan hususlar tespit edildiği takdirde, yerleştirmesi yapılan adayların Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığınca atamaları yapılmayacak, adaylar bu durumdan dolayı bir hak iddia edemeyecektir.’

Vatanadaşlar ilgili ilana ve resmi duyuru metnine Kariyer Kapısı üzerinden ulaşabiliyor.