Akbank'ta neler oluyor? Müşteriler adına kredi çekilip, başka hesaplara aktarılıyor iddiası!

Akbank bugün skandal iddialar sebebiyle ülke gündeminde ilk sıralarda yer aldı. İddialara göre Akbank'ta müşteriler adına kredi çekilip başka hesaplara aktarılıyor. Detaylar Kayseri Anadolu Haber'in bülteninde…

Akbank'ta neler oluyor? Müşteriler adına kredi çekilip, başka hesaplara aktarılıyor iddiası!

Akbank müşterilerinin ortaya attığı iddialar gündeme bomba gibi düştü. İddialara göre, Akbank’ta müşteriler adına kredi çekilip başka hesaplara aktarılıyor. Detaylar Kayseri Anadolu Haber’de…

Karar’da yer alan habere göre, milyonlarca müşterisi bulunan Akbank’ın güvenlik açıklarıyla ilgili ciddi endişelere yol açtı. Mağdurlar, hesaplarına izinsiz girilerek kredi çekildiğini ve bu kredilerin başkalarının hesaplarına aktarıldığını belirtiyor. Ciddi maddi kayıplar yaşayan müşteriler, paralarını geri alabilmek için uzun ve zorlu hukuki süreçlerle karşı karşıya kalıyor. Bankanın müşteri desteği ve mağduriyetlerin giderilmesi konusundaki yaklaşımı ise eleştirilere hedef oluyor.
Mağdur olduğunu iddia eden müşteriler X’te de gündem oluşturmuş durumda. X’te konuyla ilgili pek çok inanılmaz iddia yer alıyor.

Kullanıcılar, bankanın hesap güvenliği ve koruma önlemlerinin yetersiz olduğunu savunuyor. Özellikle dijital dünyada artan siber tehditler karşısında bankaların güvenlik duvarlarını yeterince güçlendiremediği eleştirileri yükselirken, birçok müşteri kendini daha güvende hissetmek için farklı alternatif bankacılık çözümleri arayışına girdi.

Banka yönetimi tarafından KARAR’a yapılan açıklamalarda, olayların araştırıldığı ve güvenlik önlemlerinin artırılacağı belirtilse de, mağdurlar bankaya karşı hukuki yollara başvurma hazırlığında.

Oğuzhan Kumsal isimli bir vatandaş, hesabından 700 bin TL kredi çekilerek mağdur edildiğini söyledi:

Umut Hekimoğlu, izni olmadan hesabından kredi çekildiğini ve tanımadığı kişilerin hesabına aktarıldığını söyledi.

Ali Çelik isimli başka bir Akbank müşteri ise hesabından 350 bin TL çekildiğini ve tanımadığı bir kişiye bu paranın aktarıldığını anlattı.

Hacklenmiş olabilir!

Akbank mağduru müvekkilleri bulunan, ismini açıklamak istemeyen bir avukat, bu güvenlik zafiyetinin nasıl oluşmuş olabileceğini Karar Gazetesi'ne anlattı. Avukat, müvekkilinin Akbank’ın resmi numarasından aranarak bir işlemi onayladığını sanırken, aslında sesli yanıt sistemi aracılığıyla işlemi onayladığını ve hesabından 250 bin TL çekildiğini söyledi. Aynı şekilde, başka avukatların da benzer mağduriyetler yaşayan müvekkilleri olduğu dile getirildi.

Avukat, Akbank’ın kripto para sistemine entegre olan ilk bankalardan biri olduğunu ve bu nedenle hacklenmiş olabileceğini öne sürdü.

Avukat, müvekkilinin Akbank’ın resmi numarasından arandığını, ‘Bir işlem yapılmış, bu işlem size ait değilse sesli yanıt sistemimizden reddedin’ denildiğini, ancak müvekkilinin reddettiğini sanırken aslında sesli yanıt sistemi üzerinden işlemi onayladığını belirtti. Bu şekilde hesabından 250 bin TL çekildiğini ifade etti,

‘Belli ki Akbank’ın sistemlerinde sadece bankanın erişebildiği bir bölüm hacklenmiş ve bazı bilgilere ulaşabiliyor birileri. Bunu bir panel gibi düşünebilirsiniz.

Bir müşterim Akbank’ın resmi numarasından aranıyor. ‘Bir işlem yapılmış, bu işlem size ait değilse sesli yanıt sistemimizden reddedin’ diyor. Müvekkilim reddettiğini düşünürken, sesli yanıt sistemi üzerinden arkadan yapılan bir işlemle aslında işlemi onaylamış oluyor. Arka planda başka bir işlem yapılıyor. Ve böylece hesabından 250 bin TL çekiliyor.

Başka avukatlardan da Akbank tarafından mağdur olduğunu söyleyen müvekkili olan arkadaşlar var.

Bahis hesapları, kripto üzerinden çalışıyor. Kripto paraya ilk entegre olan banka Akbank olmuştu. Bu nedenle Akbank, hacklenmiş de olabilir’

Akbank, açıklama yapmıştı

Akbank, konuyla ilgili Karar’a yaptığı açıklamada bu iddiaların ‘yanlış veya yanıltıcı’ olduğunu ve güvenlik alanında en çok yatırım yapan bankalardan biri olduklarını ifade etmişti.

‘Yanlış veya yanıltıcı’ iddiaların finansal piyasaların sürekliliği ve güvenilirliği açısından ciddi zararlar doğurabileceğine dikkat çekilen açıklamada şöyle denildi,

‘Öncelikle internet ve mobil bankacılık platformlarında yaşanan dolandırıcılık ve siber suçların tüm bankacılık sektörünü etkileyen ve bu nedenle de ulusal otoriteler liderliğinde mücadele edilen bir husus olduğunu vurgulamak isteriz. Bankamız da bu kapsamda, tüm yasal mevzuatlar ve hukuki yükümlülükler çerçevesinde bu sorun ile mücadelesini tüm birimleri ile sürdürmektedir.

Bu doğrultuda sizleri bilgilendirmek isteriz ki, Akbank olarak tüm güvenlik protokollerini BDDK’nın ilgili güvenlik mevzuatları nezdinde tam ve eksiksiz olarak sağlamaktayız. Ayrıca tüm sistemlerimiz güvenlik değerlendirmelerinden ve testlerinden geçirilmekte; 7 gün 24 saat korunmakta ve izlenmekte, teknoloji ve süreç yetkinlikleri alanında uzman bağımsız firmalara test ettirilmekte ve iç ve bağımsız denetçiler tarafından denetlenmektedir’