Ankara -Kayseri Otoyolu hayal oldu: Şimdi de tasarruf tedbirleri
Ankara-Niğde-Kırşehir Otoyolu'nun Kayseri Bağlantı Projesi, tasarruf tedbirleri nedeniyle süresiz askıya alındı. Hızlı Tren'den sonra Kayseri-Ankara arası otoban projesi de adeta hayal oldu! Ayrıntılar Kayseri Anadolu Haber'in haber bülteninde…
Kayseri-Ankara arası hızlı tren projesinden sonra Kayseri-Ankara Otoyol Projesi de bir başka bahara kaldı. Kayserili siyasilerin yıllardan beri mücadele ettiği projeden bu yıl da sonuç alınamayacağı ortaya çıktı. Kayseri-Ankara arası mesafeyi 1 saat 45 dakikaya indirecek projenin rafa kalktığı ortaya çıktı.
Hükümet Söz Vermişti
Kayseri’nin Ankara’ya hızlı ulaşım çabası bu yıl da sonuçsuz kaldı. Kayseri-Ankara arası mesafenin kısalması için hızlı tren ve otoban bekleyen Kayserililer, bir süre daha beklemeye devam edecek. Hükümetin, Ankara-Niğde-Kırşehir Otobanının Kayseri bağlantı projesi için verdiği söz de yine hükümetin bizzat açıkladığı tedbirlere takıldı. Projenin, 2027 yılından önce başlamasının imkânsız olduğu öğrenildi.
Bütün İller Var, Kayseri Yok
Ankara-Niğde Otoyolu’nun Kırşehir bağlantısı da tamamlandı ve 2022 yılında hizmete açıldı. Kayserili siyasetçiler, Kayseri-Ankara arası doğrudan hizmet verecek bir otoban fikrini yıllardır savunuyorlardı ancak bu gerçekleşmeyince hiç olmazsa Ankara-Niğde-Kırşehir Otoyolu’na Kayseri’ye bağlayacak bir otoban için girişimlerde bulundular.
Proje ilk etapta kabul görse de bu yılın ortasında açıklanan tasarruf tedbirleri nedeniyle projenin tamamen rafa kaldırıldığı öğrenildi. Ana güzergâhını 275 kilometre olan Ankara-Niğde otoyolları bağlantı yolları da eklenince 351 kilometreye ulaşıyor. Otoyolun tamamı iç Anadolu bölgesinde bulunan Ankara, Aksaray, Konya, Kırşehir, Nevşehir ve Niğde illerinden geçiyor.
Önce Tren Gelmedi Şimdi de Otoyol
Kayseri’nin hem demir yolu hem karayolu konusunda ihmal edildiğini belirten CHP Kayseri Milletvekili Aşkın Genç, şunları söyledi: ‘‘Kayseri’nin sanayi, ticaret, ihracat, eğitim ve turizm gibi pek çok sektörde Anadolu’nun en önemli konumundadır. Şehrimiz için, Anadolu’nun öncü kenti diyoruz ancak ulaşımda Kayseri ne yazık ki istenilen noktada değil.
Hem karayolu hem de hepimizin bildiği üzere demiryolunda geride kalmış durumdayız. Bakan Uraloğlu’nun açıklaması Kayseri’ye yeni bir otoyolu yapılmayacağı yönünde. Karayolu bağlantılarında yapılacak çalışmayla Kayseri-Kırşehir yolu otoyol vasfına kavuşturulmalıdır. Ben Kayseri’nin tüm vekillerini göreve davet ediyorum.’‘