Aşkın Genç'ten yüksek hızlı tren ve Kayseri ihracatına yönelik önemli açıklamalar!
Yenice'deki demiryolu kesintisi, Kayseri'den Mersin'e ihracat yapan firmaları kara yoluna yönlendirdi. Sanayiciler, yıllık 850 milyon TL'yi bulan ek maliyetlere çözüm arıyor. Ayrıntılar Kayseri Anadolu Haber'de...
Gaziantep ile Kayseri arasında yapımı süren hızlı tren hattı, Yenice bölgesindeki kesintiler nedeniyle bölge ekonomisini olumsuz etkiliyor. Bu durum, Kayseri’den Mersin Limanı’na taşınan ihracat ürünlerinin demiryolu yerine kara yoluyla taşınmasını zorunlu hale getiriyor. Taşımacılıktaki bu değişiklik, ihracatçılara yıllık yaklaşık 850 milyon TL ek maliyet yüklüyor.
Devletten destek bekleniyor
Sanayiciler ve ihracatçılar, Yenice-Mersin arasında alternatif çözümler sunulmasını talep ediyor. Öne çıkan önerilerden biri, bu demiryolu hattının gece saatlerinde yük taşımacılığı için tahsis edilmesi. Ayrıca, kara yolu taşımacılığında yaşanan maliyet artışının telafisi için devlet teşvikleri talep ediliyor.
Kayseri-Kırşehir arasında otoyol ihtiyacı artıyor
Ankara-Niğde otoyolunun Kırşehir’den Kayseri’ye kadar olan kısmının tamamlanmamış olması, ulaşımı zorlaştırıyor. Yetersiz altyapı nedeniyle trafik kazalarının arttığına dikkat çeken yetkililer, bu eksikliğin giderilmesinin bölgesel kalkınma açısından da kritik olduğunu vurguluyor. Kayseri’den Kırşehir’e uzanan modern bir otoyolun inşası, hem ticaretin hızlanmasını sağlayacak hem de yolculuk sürelerini kısaltacak.
Yeni uçak seferlerine ihtiyaç var
Kapadokya’ya gelen turistlerin yoğun olarak Kayseri Havalimanı’nı kullanması, yerel halkın hava yolu hizmetlerine erişimini zorlaştırıyor. Bölgenin artan turizm ve ticaret potansiyelini desteklemek adına iç ve dış hat uçuşlarının artırılması öneriliyor. Özellikle Kayseri’den Avrupa ve Orta Doğu’ya direkt seferlerin başlatılması, hem yerel ekonomiyi canlandıracak hem de ulaşım maliyetlerini düşürecek. Bu tür adımlar, hem bölgenin turizm kapasitesini artıracak hem de yerel halkın seyahat imkanlarını genişletecek.