Bilen: 'Hükümetin olmaması nedeniyle ciddi kaygılar yaşıyoruz'
Uluslararası Nakliyeciler Derneği Başkan Yardımcısı Ergün Bilen, 2023 yılında 500 milyar dolar ihracat hedefi koyulduğunun altını çizerek, 'Bu hedef lojistik ile gerçekleşir. Bunu bizler yapacağız ancak, sınır kapılarındaki problem giderilmeli ve kurların belli bir seviyede tutulması da bizi rahatlatacaktır' dedi.
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Başkan Yardımcısı Ergün Bilen, 7 Haziran seçimleri sonrasında hükümetin kurulamaması, istikrarın olmaması ve insanların tedirgin olmasından dolayı ciddi sıkıntılar yaşadıklarını söyledi. Bilen, yaşanan sıkıntıları çözmek için UND olarak çalıştıklarını belirterek, 'Gelmiş olduğumuz şu son zamanlardaki sıkıntılar aşılacak gibi değil. Hükümetin olmaması, istikrarın olmaması, insanların tedirgin oluşu nedeniyle bizler de ciddi kaygılar yaşıyoruz' diye konuştu.
İhracatın temel sıkıntısının, sanayicilerin zor şartlarda ürettiği ürünlerin Avrupa ve Asya pazarında pazarlanıp satılması sonrasında malın sevk edilememesi olduğunun altını çizen Bilen, 'Bu sektörden para kazanan insanlar olarak bizler de bu durumdan memnun değiliz çünkü ülkemizin ihracatı zarar görüyor. İhracatçı malını sevk edemiyor, nakliyecilerde gümrük kapılarında günlerdir süren sıra olduğu için malları nakliye edecek araç yok. Şu anda Gürbulak Sınır Kapısı'nda 18 kilometre sıra var. Bir aracın geçişi 5 gün sürüyor. Bazargan Sınır Kapısı'nda ise bir araca 8 gün sonra sıra geliyor. Bir aracın İran'a girişi normal sürede 10 gün iken, yaşanan sıkıntılar sonrasında bu süre 18 güne çıktı. Türk malını Avrupa'ya götürüp sevkiyatını yapıp tekrar ithalata geçip İran'a yada Türkmenistan'a boşaltan aracın normal süresi 1 ay iken bu süre 45 güne çıktı. Bir aracın servis süresi 12 gün düşüş yaşadı' diyerek şu şekilde konuştu: 'En son Rusya ile yaşanan olaylardan ötürü Ruslar şu anda bizim araçlarımızın transit geçiş belgesini vermiyor. Bu çok ciddi bir problemdir. Bizim ülkemize gelip yabancı malları alıp götüren ihracat araçları ile bizim rekabet etmemizin bir yolu var. Yabancı araçlar Avrupa'dan, Avusturya'dan transit gelerek kapılardan evraksız, mühürsüz geçerken, Türk araçları kapılarda sıra beklemek zorunda kalıyor. Sefer sayılarımızı da 4 gün gibi engelliyorlar. Son zamanlarda da Avrupa'da vize problemleri yaşıyoruz. Şoförlerimizin vizeleri engelleniyor. Daha önceleri iki veya üç gün içinde aldığımız malzemenin 15 günü bulan vizeleri sürüyor. Bu yaşanan sıkıntılar nedeniyle nakliyeciler olarak Pazar payımızı ciddi anlamda kaybediyoruz. 2014 yılında 151 bin araç Türkiye'ye boş girmiş ve ihracat mallarımızı alarak Avrupa ve Asya ülkelerine götürmüş. Türk nakliyecisinin yapması gereken taşımayı 151 bin yabancı araç Avrupa pazarına götürmüş. Türk nakliyeciler vize, sıra ve kota sıkıntılarından dolayı yabancı araçlarla baş edemiyor. Yaklaşık 45 bin İran aracı depolarını ucuz mazot ile doldurarak ülkemize giriyor. İstanbul'dan, limanlardan yükleri alarak tekrar ülkelerine götürüyorlar. Bazen yasal olmayan yükleri de evraklarda değişiklik yaparak sınır kapılarından geçiriyorlar. Türkiye'de bu duruma ceza uygulayacak bir kurum yok. Ama biz Türk nakliyeciler olarak İran'a girip oradan yük alarak gelemiyoruz. Eğer Türk aracı İran'dan bir yük alıp gelirse bunun cezası 3 bin Euro oluyor. Yaşadığımız sıkıntılardan dolayı İran, bizim Avrupa pazarımızdan pay almaya başladı. Ülkemizde ihracatın desteklenmesi ve sınır kapılarında yaşanan problemlerin çözülmesi lazım. Kesinlikle ülkemize boş giren araçların engellenmesi lazım. Aksi takdirde zaman içerisinde ülkemiz, ihracat mallarını taşıtmak için hizmet ithal etmek zorunda kalacak. 1 Kasım seçimleri sonrasında inşallah hükümet kurulur, çünkü çözülmesi gereken ciddi anlamda sıkıntılar var.'
Türkiye'nin 2023 yılında 500 milyar dolar ihracat hedeflediğini de hatırlatan Ergün Bilen, 'Türkiye 2023 yılındaki 500 milyar dolar ihracat hedefine lojistik ile ulaşabilir. Bunu da nakliyeciler olarak bizler yapacağız. Bizim alt yapıdaki problemlerimiz, sınır kapılarında yaşadığımız problemler ve güvenlik sıkıntıları çözülmeli. Bu sıkıntılar ciddi anlamda giderilmeli ki Türkiye 2023 yılındaki 500 milyar dolar ihracat hedefini gerçekleştirebilsin. Kurdaki dalgalanmalar da bizi ciddi anlamda etkiliyor. Dalgalanmalar nedeniyle rahat borçlanamıyoruz ve önümüzü göremiyoruz. TL bazında mı yoksa Euro olarak mı borçlanacağız onu bilemiyoruz. Kurlarda belli bir seviyede tutulmalı. Bu nedenle inşallah hükümet kurulur ve istikrar sağlanır' ifadesinde bulundu.
İhracatın temel sıkıntısının, sanayicilerin zor şartlarda ürettiği ürünlerin Avrupa ve Asya pazarında pazarlanıp satılması sonrasında malın sevk edilememesi olduğunun altını çizen Bilen, 'Bu sektörden para kazanan insanlar olarak bizler de bu durumdan memnun değiliz çünkü ülkemizin ihracatı zarar görüyor. İhracatçı malını sevk edemiyor, nakliyecilerde gümrük kapılarında günlerdir süren sıra olduğu için malları nakliye edecek araç yok. Şu anda Gürbulak Sınır Kapısı'nda 18 kilometre sıra var. Bir aracın geçişi 5 gün sürüyor. Bazargan Sınır Kapısı'nda ise bir araca 8 gün sonra sıra geliyor. Bir aracın İran'a girişi normal sürede 10 gün iken, yaşanan sıkıntılar sonrasında bu süre 18 güne çıktı. Türk malını Avrupa'ya götürüp sevkiyatını yapıp tekrar ithalata geçip İran'a yada Türkmenistan'a boşaltan aracın normal süresi 1 ay iken bu süre 45 güne çıktı. Bir aracın servis süresi 12 gün düşüş yaşadı' diyerek şu şekilde konuştu: 'En son Rusya ile yaşanan olaylardan ötürü Ruslar şu anda bizim araçlarımızın transit geçiş belgesini vermiyor. Bu çok ciddi bir problemdir. Bizim ülkemize gelip yabancı malları alıp götüren ihracat araçları ile bizim rekabet etmemizin bir yolu var. Yabancı araçlar Avrupa'dan, Avusturya'dan transit gelerek kapılardan evraksız, mühürsüz geçerken, Türk araçları kapılarda sıra beklemek zorunda kalıyor. Sefer sayılarımızı da 4 gün gibi engelliyorlar. Son zamanlarda da Avrupa'da vize problemleri yaşıyoruz. Şoförlerimizin vizeleri engelleniyor. Daha önceleri iki veya üç gün içinde aldığımız malzemenin 15 günü bulan vizeleri sürüyor. Bu yaşanan sıkıntılar nedeniyle nakliyeciler olarak Pazar payımızı ciddi anlamda kaybediyoruz. 2014 yılında 151 bin araç Türkiye'ye boş girmiş ve ihracat mallarımızı alarak Avrupa ve Asya ülkelerine götürmüş. Türk nakliyecisinin yapması gereken taşımayı 151 bin yabancı araç Avrupa pazarına götürmüş. Türk nakliyeciler vize, sıra ve kota sıkıntılarından dolayı yabancı araçlarla baş edemiyor. Yaklaşık 45 bin İran aracı depolarını ucuz mazot ile doldurarak ülkemize giriyor. İstanbul'dan, limanlardan yükleri alarak tekrar ülkelerine götürüyorlar. Bazen yasal olmayan yükleri de evraklarda değişiklik yaparak sınır kapılarından geçiriyorlar. Türkiye'de bu duruma ceza uygulayacak bir kurum yok. Ama biz Türk nakliyeciler olarak İran'a girip oradan yük alarak gelemiyoruz. Eğer Türk aracı İran'dan bir yük alıp gelirse bunun cezası 3 bin Euro oluyor. Yaşadığımız sıkıntılardan dolayı İran, bizim Avrupa pazarımızdan pay almaya başladı. Ülkemizde ihracatın desteklenmesi ve sınır kapılarında yaşanan problemlerin çözülmesi lazım. Kesinlikle ülkemize boş giren araçların engellenmesi lazım. Aksi takdirde zaman içerisinde ülkemiz, ihracat mallarını taşıtmak için hizmet ithal etmek zorunda kalacak. 1 Kasım seçimleri sonrasında inşallah hükümet kurulur, çünkü çözülmesi gereken ciddi anlamda sıkıntılar var.'
Türkiye'nin 2023 yılında 500 milyar dolar ihracat hedeflediğini de hatırlatan Ergün Bilen, 'Türkiye 2023 yılındaki 500 milyar dolar ihracat hedefine lojistik ile ulaşabilir. Bunu da nakliyeciler olarak bizler yapacağız. Bizim alt yapıdaki problemlerimiz, sınır kapılarında yaşadığımız problemler ve güvenlik sıkıntıları çözülmeli. Bu sıkıntılar ciddi anlamda giderilmeli ki Türkiye 2023 yılındaki 500 milyar dolar ihracat hedefini gerçekleştirebilsin. Kurdaki dalgalanmalar da bizi ciddi anlamda etkiliyor. Dalgalanmalar nedeniyle rahat borçlanamıyoruz ve önümüzü göremiyoruz. TL bazında mı yoksa Euro olarak mı borçlanacağız onu bilemiyoruz. Kurlarda belli bir seviyede tutulmalı. Bu nedenle inşallah hükümet kurulur ve istikrar sağlanır' ifadesinde bulundu.