BOĞAZKÖPRÜ ÇÖKMEDİ, ÖNLEM ALINIYOR

Kayseri Boğaz Köprüsü'nün gevşek zemin nedeniyle güvenliğinin tehlikeye girdiğini ve Organize Sanayi Kavşağı'ndan boğaz köprüye kadar olan 3.3 km'lik yolda da bozulmalar yaşandığını ifade eden Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) 6. Bölge yetkilileri, köprünün çökmediğini ancak güvenlik nedeniyle çalışma yapılmasının gerektiğini belirterek önlem amaçlı çalışmalara başlandığını söyledi.

“SÜREKLİ TAKİP EDİLİYOR, ÖNLEM ALINDI” KGM 6. Bölge yetkililerinden öğrenilen bilgilerde, boğaz köprünün yerleştirilen ölçüm takip cihazları ile sürekli olarak durumunun takip edildiği ifade edilirken, söz konusu gözlemler neticesinde köprü ayaklarında gevşek zeminden dolayı burulmanın meydana geldiğinin tespit edilmesi üzerine 2018 yılında proje başlatıldığı dile getirdi. Yetkililer ayrıca, 2018'de tespit edilen sorunun giderilmesi için fiili inşa çalışmalarının, zorlu bir süreç sonunda 8 Nisan 2019 tarihi itibariyle başlatıldığını da vurguladı. “RAHAT, GÜVENLİ, KONFORLU AKIŞ SAĞLANACAK” Konuya ilişkin olarak edinilen bilgilerde, yapılan çalışmaların köprünün yeniden yapılması, daha önce yapılan imalatların tekrarlanması ya da yanlış imalat neticesinde oluşan bir sorunun çözümlenmesi olmadığı, çalışmaların başlı başına yeni bir çalışma olduğu, yapılan asil işin 3.3 kilometrelik kesimde kronikleşen zayıf bir zemin probleminin kalıcı bir şekilde çözülerek ileriki yıllarda meydana gelmesi olası can ve mal kayıplarının önüne geçilmesi, rahat, güvenli ve konforlu trafik akışının sağlanması olduğu öğrenildi. “300 GÜN SÜRESİ OLAN PROJE 3 AYDA TAMAMLANACAK, NİHAİ ÇÖZÜM OLACAK” 8 Nisan 2019 tarihinde başlanan çalışmaların normalde 300 günlük süresi olduğu belirtilirken, çalışmaların 3 ay gibi kısa bir sürede tamamlanmasının hedeflendiği ve söz konusu bölümlerde yaşanan sorunlara nihai çözümün olacağına dikkat çekildi. KARAYOLLARI'NDA İLK DEFA KULLANILACAK MALZEME Karayolları'nda ilk defa kullanılacak olan ve hafif olma özelliği ile öne çıkan EPS adlı dolgu malzemesinin bu projede kullanılacağını ifade eden yetkililer, yol zemini ve köprü için hafif olacak bu malzemenin, daha uzun ömürlü bir yol ve köprü olmasında, deforme olmasının önüne geçilmesinde avantaj sağlayacağını kaydetti. HABER: KAAN AKBAŞ

Bakmadan Geçme