Bu kadarı da fazla! Bu fiyata lastik değişimi olur mu?
Kış ayı sert yüzünü göstermeye başladı. Aracı olanlar, yazlık lastikleri çıkarıp, kışlık lastikleri taktırmak zorunda. Ancak yarım saat süren lastik değişimi fiyatları vatandaşların tepkisini çekiyor. 'Bu kadarı da fazla' dedirten fiyatlar isyan ettiriyor. Ayrıntılar Kayseri Anadolu Haber'in haber bülteninde…
Kış gelmeye başladı ve bazı illere kar yağdı. Kışın yüzünü göstermesi ile birlikte yazlık lastikler yerine kışlık lastiklerin takılması zorunlu he geldi. Ancak yarım saat süren lastik değişimi için araç sahiplerinden istenen fiyatlar dudak uçuklatıyor. Vatandaşlar isyan ederek, “bu kadarı da fazla” diyor.
Türkiye kış mevsiminin etkisi altına girdi. Kışın meydana gelme olasılığı yüksek olan trafik kazalarının önlenmesi ve araçların yolda kalmaması için bir dizi önlemler alınıyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın yaptığı düzenlemeye göre, 1 Aralık ile 1 Nisan tarihleri arasında ülke genelindeki tüm ticari araçlarda kış lastiği kullanımı zorunlu. Kışlık lastik taktırmayan ticari araçlara cezai işlem uygulanıyor ve trafikten men ediliyor.
Ülkemizde özel araçlarda kışlık lastik taktırma zorunluluğu bulunmuyor ancak olası kazaların önlenmesi için şiddetle tavsiye ediliyor. Bu nedenle pek çok araç sahibi, yolda kalmamak ve zarara uğramamak adına kışlık lastik taktırmayı tercih ediyor.
Ülke genelinde pek çok ilde kar yağışının başlaması nedeniyle araç servislerinde ve lastik tamircilerinde büyük bir yoğunluk yaşanmaya başladı. Kışın yüzünü göstermesi nedeniyle sürücüler, kar yağışına hazırlıksız yakalanmamak için kışlık lastiklerini şimdiden taktırmaya başladı.
Oto tamircilerinin önünde uzun kuyruklar oluşmasına neden olan kışlık lastik taktırma işlemi aracın özelliğine göre yarım saat ile 1 saat arasında sürüyor. Lastiklerin değişimi ile birlikte araçlara balans ayarı da yapılıyor.
Ancak bu mevsimde kışlık lastik değişimi için servislerin ve lastik tamircilerinin talip ettiği ücretler, araç sahiplerini adeta isyan ettiriyor. En düşük lastik değişimi ücreti 300 TL olarak belirlenmiş durumda. Bunun yanı sıra lastiklerin muhafaza edilmesi için otel ücreti, ufak çaplı bakımlar ve balans ayarları da eklenince bir sürücünün cebinden bin lira çıkabiliyor. “Bu kadarı da fazla” diyen pek çok sürücü, servislerin ve tamircilerin keyfi fiyat uygulamasının önüne geçilmesini istiyor.