Eğitimde derinleşen sorunlar: Eğitim-İş Kayseri Şubesi'nden çarpıcı açıklamalar

Eğitim-İş Kayseri Şubesi, 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı'nın ilk dönemi itibarıyla yaşanan sorunlara dikkat çekmek ve çözüm önerilerini paylaşmak amacıyla bir basın açıklaması düzenledi. Ayrıntılar Kayseri Anadolu Haber'de…

Eğitim-İş Kayseri Şubesi, 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı'nın ilk dönemi itibarıyla yaşanan sorunlara dikkat çekmek ve çözüm önerilerini paylaşmak amacıyla yaptığı basın açıklamasında örgün eğitimden kopan öğrenci sayısındaki artışa vurgu yapıldı. 2023-2024 Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) istatistiklerine göre, eğitim dışındaki çocuk sayısının yüzde 38,4 artarak 612 bin 814'e ulaştığı ve toplamda yaklaşık 1,4 milyon öğrencinin örgün eğitim sisteminin dışında kaldığının belirtildiği açıklamada, çocukların ekonomik koşullar, erken evlilikler ve aile yükümlülükleri gibi nedenlerle eğitimden uzaklaştığı ifade edildi.

Yatırım eksikliği ve kalabalık sınıflar

Basın açıklamasında, özellikle deprem bölgelerinde ve büyük şehirlerde okul ve derslik ihtiyaçlarının karşılanmadığı, bunun sonucu olarak da kalabalık sınıfların ve ikili eğitim uygulamalarının devam ettiği dile getirilirken, 'İstanbul ve Ankara gibi büyük şehirlerde 40 kişiyi aşan sınıflar olağan hale gelmiştir' denilerek, mevcut durumun öğrenciler üzerindeki öğrenme kayıplarını artırdığı vurgulandı.

Bir öğün yemek sözü tutulmadı

Türkiye'de 6,5 milyon çocuğun aşırı yoksulluk içinde yaşadığı ve bu çocukların yeterli beslenemediği belirtilerek, seçim vaadi olan 'okullarda bir öğün ücretsiz yemek' uygulamasının hayata geçirilmediğinin altı çizildi. Açıklamada, bu durumun çocukların sağlığı ve öğrenme kapasiteleri üzerinde olumsuz etkiler yarattığına dikkat çekildi.

Eğitimde dinselleştirme ve ticarileşme

Eğitim-İş Kayseri Şubesi, eğitim sisteminin dinselleştirilmesi ve piyasalaştırılması politikalarına da sert eleştiriler yöneltti. MEB ile tarikat ve cemaatler arasında yapılan protokollerle okulların çeşitli dini grupların etkinlik alanına dönüştürüldüğü ifade edilerek, ÇEDES Projesi kapsamında okullarda cami temizliği yaptırıldığı ve öğrencilerin dini faaliyetlere zorlandığı iddialarına yer verildi. Bu durumun, eğitimin laik ve bilimsel temellerden uzaklaştırıldığına işaret edildi.

Eğitim emekçilerinin sorunları büyüyor

Açıklamada, eğitim emekçilerinin ekonomik zorluklar ve ağır çalışma koşullarıyla mücadele ettiği belirtilerek, 2002'de yeni göreve başlayan bir öğretmenin maaşıyla 17 çeyrek altın alabildiği 2024'te ise bu rakamın 9 çeyrek altına düştüğü ifade edildi. Ayrıca, Öğretmenlik Meslek Kanunu'nun öğretmenleri ayrıştırdığı ve atama bekleyen öğretmen sayısının 1 milyona ulaştığı vurgulandı.

Yusuf Tekin'e sert eleştiriler

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'in eğitim politikalarına yönelik sert eleştirilerin yer aldığı açıklamada, Tekin'in tarikat ve cemaatlerle iş birliği yaptığı ve eğitimi ideolojik bir alana dönüştürdüğü ifade edildi. Bakanlık düzeyinde yapılan protokollerle eğitimin temel ilkelerinden uzaklaşıldığına dikkat çekildi.

Eğitim-İş: Mücadelemiz sürecek

Açıklamada, Eğitim-İş'in laik, bilimsel, adil ve kamusal bir eğitim sistemi kurma mücadelesinden asla vazgeçmeyeceği vurgulandı. Eğitim-İş üyeleri, Atatürk'ün emanet ettiği Cumhuriyet değerlerini ve eğitim reformlarını korumak adına mücadeleye devam edeceklerini belirtti.

Eğitim-İş Kayseri Şubesi'nin açıklaması, eğitimdeki yapısal sorunların çözümü için somut adımlar atılmadıkça sorunların derinleşmeye devam edeceği uyarısıyla son buldu.

ÖZEL HABER

Bakmadan Geçme