Hızlı tren ile ilgili Kayseri'nin adı inşaat raporunda yer aldı
Türkiye İnşaat Sanayicileri İşveren Sendikası'nın (İNTES) 2016 yılı 'İnşaat Sektörü Raporu'nda Kayseri'de yapılması planlanan hızlı trenin etüt çalışmalarına ilişkin bilgiler yer aldı.
Türkiye İnşaat Sanayicileri İşveren Sendikası'nın (İNTES) 2016 yılı ‘İnşaat Sektörü Raporu'nda Kayseri'de yapılması planlanan hızlı trenin etüt çalışmalarına ilişkin bilgiler yer aldı.
Ulaştırma, Haberleşme ve Denizcilik Bakanlığı'nın kaynak gösterildiği raporda Kayseri ve çevresindeki illere ilişkin hızlı trenle ilgili verilen bilgilerde şunlar yer aldı: ‘Ankara merkez olmak üzere hızlı tren çekirdek ağının oluşturulması kapsamında; Ankara-Eskişehir, Ankara- Konya ve Ankara-İstanbul Hızlı Tren Hatları işletmeye açılmıştır. Ankara-Sivas Hızlı Tren, Ankara-Afyonkarahisar-İzmir Hızlı Tren ve Bursa-Yenişehir demiryolu inşaat çalışmaları devam etmektedir. Ayrıca Yerköy-Kayseri Yüksek Hızlı Tren Hattı'nın etüt proje çalışmaları sürdürülmektedir.'
YHT, BİN 196 KİLOMETREDEN 12 BİN 466 KİLOMETREYE YÜKSELDİ
2003 yılında toplam bin 196 km yüksek hızlı tren hattı işletmeye alındığı, 2016 yılı itibariyle ise bu hatların toplam 12 bin 466 kilometreye yükseltilmiş olduğu belirtilen raporda şunlara yer verildi: ‘Demiryollarında başlatılan yeni yol yapımından araçların yenilenmesine, kent içi ulaşımdan modernizasyon projelerine kadar eş zamanlı çalışmalarla hiçbir alan ihmal edilmeden bütünlüklü ve diğer ulaşım modlarıyla entegre bir demiryolu kalkınma hamlesi başlatılmıştır. Demiryoluna verilen önem, belirlenen hedeflere ulaşmak için yatırım planlamasında kendisini göstermiştir. 2003-2015 yıllarında 46,8 milyar TL harcanmıştır. 2003 yılında 1.034 milyon olan demiryolu sektörü ödeneği yıldan yıla katlanarak artmış ve 2014 yılında 6 milyar 960 milyon TL'ye ulaşmıştır. 2004 yılından bugüne kadar 1.805 kilometre demiryolu yapılmış olup, 3.057 kilometre demiryolunun ise yapımı devam etmektedir. Açılan YHT hatlarımız, ülkemizin nüfusunun yüzde 33'nün bulunduğu illerden geçmektedir. Ana hedeflerimizden biri bu oranı ilk aşamada yüzde 52'ye çıkarmaktır. Hali hazırda 2.653 kilometrelik demiryolu inşası ise devam etmektedir. Ülkemiz özellikle son 13 yıllık süreçte demiryolu ulaşımına verdiği önemin ve eş zamanlı yaptığı yatırımların karşılığını almaya başlamıştır. 2003 yılından bugüne kadar 311 km ilave konvansiyonel hat ve 1.196 km yüksek hızlı tren hattı işletmeye alınarak ülkemizin demiryolu ağı 12.466 kilometreye yükseltilmiştir.'
HAVAYOLUNDA TÜRKİYE AVRUPA'NIN EN HIZLI BÜYÜYEN ÜLKESİ
Ulaşımda Türkiye'nin büyük bir yol katettiği bildirilen raporda, havayolunda da bu ilerlemenin yer aldığı paylaşıldı. Söz konusu raporda havayolu ulaşımına dair şu bilgiler aktarıldı: ‘Havayolu ulaşımı havacılık sektöründe Bölgesel Havacılık Politikası ile havacılığımızın özel sektör işletmelerine açılmasıyla birlikte oluşan rekabet ortamı sayesinde bugün Türkiye bölgesinin en önemli havayolu merkezlerinden biri haline gelmiştir. İç hatlarda Avrupa'nın en hızlı büyüyen ülkesi konumundadır. Son 12 yılda havacılık dünyada yılda ortalama yüzde 5 büyürken, Türkiye'de ise yüzde 14.5 seviyesinde büyümüştür. Türkiye havayolu yolcu sayısında 2014 yılında dünyada 9. Avrupa'da 3. sıradır. İç hatlarda ise Avrupa'nın en hızlı büyüyen ülkesi konumundayız. 2015 verileriyle 261 noktaya uçuş gerçekleştirilmektedir. Ulaştırma Bakanlığı verilerine göre, 2014 yılında havalimanı ve hava meydanlarında gerçekleşen yolcu trafiği, bir önceki yıla göre dış hatlarda yüzde 9,6 artarak 80 milyon, iç hatlarda yüzde 12,2 artarak 85 milyon ve toplamda ise yüzde 10,9 artarak 165 milyon yolcu olarak gerçekleşmiştir. 2015 yılında toplam yolcu trafiği yaklaşık 182 milyon olarak gerçekleşmiştir. 2015 verilerine göre ise 181,70 milyon kişidir. 2003 yılında 162 olan toplam uçak sayımız 2015 yılında 489'a, koltuk kapasitesi 27.599'dan 90.259'a ve hava ulaştırma anlaşması bulunan ülke sayısı 165'e çıkmıştır. Sivil havacılık sektörünün cirosu 2015 yılı itibariyle 26,6 milyar dolar olarak gerçekleşmiştir.' HABER: KAAN AKBAŞ-FOTO: İHA