İyilik Dolu Çarşı, Talas'ta Gönülleri Fethediyor
Türkiye Diyanet Vakfı (TDV) İyilik Çarşısı Talas Şubesi, Talas Yenidoğan Mahallesi Ali Boz Camii altındaki hizmet noktasında ihtiyaç sahibi ailelerin iaşe, ikinci el kıyafet, kitap ve ikinci el eşya gibi birçok konuda gereksinimleri yerine getirerek alan el ile veren el arasında köprü görevini üstlenip toplumsal dayanışma duygularını yaşatmaya imkan tanıyor.
Türkiye Diyanet Vakfı İyilik Çarşısı Talas Şubesinde haftada bir gün Çarşamba günleri 10:00 ile 16:00 saatleri arasında hizmet verilirken çarşıda gönüllü personeller görev yapıyor. İyilik Çarşısı gönüllü personeli Özlem Develi hizmetleri ile ilgili yaptığı açıklamasında, “3 yıldan beri benim gibi gönüllü arkadaşlarımla birlikte olarak çalışıyoruz. Çarşamba günleri 10:00 ile 16:00 saatleri arasında çarşımızı açıp hizmetimizi sürdürüyoruz. İyilik çarşımızda benimle birlikte Keriman Kartal ve Nalan Cecikoğlu hanımlar gönüllü olarak görev yapıyor. İhtiyaç sahibi aileler gelip, ihtiyaç duydukları iaşe, kıyafet, gıda gibi gereksinimlerini alıyorlar. İyilik Çarşımızın düzenlenmesinde Kuran kurslarındaki kursiyerlerimizden de yardım alıyoruz. Ramazan dolayısı ile iyilik çarşımıza gıda destekleri yapılıyor. Adaklık kurbanlarımız geliyor. Ayrıca gönüllü bayanlarımız mantı, yaprak sarması ve içli köfte gibi yiyecekleri kuran kurslarında yapıyorlar. Bu gıdaları çarşımızda satışa sunar elde edilen gelirle yardımlarımızı gerçekleştiririz. Yeni kurulan öğrenci evlerine eşya lazım oluyor, ikinci el eşyaları da alıyor, ihtiyaç sahiplerine gönderiyoruz. İyilik çarşımıza ilk günlerde kıyafet diye başladık fakat ilerleyen zamanda her türlü ihtiyaçlar içinde yardımcı olmaya gayret etmeye başladık” dedi.
YIL BOYU YARDIMLAR DEVAM EDİYOR
Yaz, kış 12 ay boyunca her hafta Çarşamba günleri hizmetlerinin devam ettiğine değinen Develi,” Yardımlarımız yılın 12 ayı her Çarşamba günleri devam ediyor. Eğitime katkı amacıyla oluşturduğumuz kitaplık alanımızdan ihtiyaç sahibi olup olmamasına bakılmaksızın öğrencilerimiz istedikleri kitapları ücretsiz alıp götürebiliyorlar. Depo bölümümüzde çarşımıza yardım eden firma veya şahıslardan gönderilen ayakkabı ve ikinci el giysiler talep doğrultusunda ihtiyaç sahiplerine veriliyor. Diyanet vakfımıza bağlı birde dikim atölyemiz var, bu atölyemizde Ramazan ayı öncesinde Gazze'ye çocuk zıbını dikildi ve gönderildi” dedi.
İHTİYAÇ SAHİPLERİNİN TESPİTİNDE HASSAS DAVRANILIYOR
Yardım yapılmadan önce ihtiyaç sahiplerinin tespit edilmelerinde
çok hassas davranarak onların mahremiyetini korumaya özen gösterdiklerinin altını çizen Develi, “İhtiyaç sahibi olan kişi çarşımıza geliyor. Öncelikle ihtiyaç sahibi kişinin mahremiyetine özen gösterip özel odamızda kişiyi dinliyor, adını, TC numarasını ve telefon numarasını alıp kaydediyoruz. Kişi hakkında belli araştırmalar yapıyor ve hassas davranmaya özen gösteriyoruz” dedi.
TALAS BELEDİYESİ HEP YANIMIZDA
İyilik çarşısının açıldığı günden beri Talas Belediyesinin sürekli yanlarında olduğunu kaydeden Develi, “Talas Belediyemiz iyilik çarşımızın içerisine çok ihtiyaç duyduğumuz mutfak bölümünü modern bir şekilde inşa ederek büyük bir ihtiyacımızı karşıladı. Bu katkılarından dolayı Talas Belediyesine teşekkür ediyoruz” dedi.
DAHA NEZİH ORTAMLARDA BU HİZMETİMİZİ SÜRDÜRMEK ARZUSUNDAYIZ
Mevcut adreslerini modern ve daha elverişli hale getirme arzusunda olduklarını belirten Develi, “Talas İlçe Müftümüz Bünyamin Turgut hocamızın rehberliğinde Talas'taki kuran kursu hocalarımız, kursiyerler, din görevlileri, imamlarımız ve TDV gönüllülerimizin destekleriyle bu hizmetimizi yürütüyoruz. Her geçen gün katlanarak artan Talas TDV gönüllülerimizle ihtiyaç sahiplerinin elle tutulur ihtiyaçlarının yanı sıra manevi anlamda da yaralarına merhem olmaya gayret ediyoruz. Başlangıç noktası olarak belirlenen bu mekanı, artan taleplerinin yoğunluğu sebebiyle daha refah, nezih ve modern tekniklerle desteklenen bir mekana kavuşturmak duasındayız. Değerli hayırseverlerimizin bu konuda bizlere destek vereceklerini umut ediyoruz” diye konuştu.
BİLGİSAYAR ORTAMINDA ÇALIŞIRSAK İŞİMİZ HIZLANACAK
Yardım hizmetlerini daha sağlıklı ve hızlı hale getirmek için verilerin bilgisayar ortamında düzenlenmesinin önemli olduğunu sözlerine ekleyen Develi, “Yardım yapılacak kişilerin kayıtlarını genelde elle kayıt altına almaya çalışıyoruz. Daha çok onların sözlü beyanlarına göre hareket ediyoruz. İhtiyaç sahibi kişilerden her hafta gelenler oluyor. İhtiyaç sahibi her bir kişi için bilgisayar ortamında veri girişi yapılabilirse daha hızlı ve daha sağlıklı bir şekilde hizmet verebileceğimizi düşünüyorum. Ramazan dolayısı ile günlük 100-120 arasında kişiye yardım yapmaya gayret ediyoruz. Şunu da özellikle belirtmek istiyorum iyilik çarşımıza gelen hiçbir kimseyi geri çevirmemeye gayret ediyoruz” şeklinde konuştu.