Kayseri'de Yeni Dönem – Kayserililer Fazla Para Ödemeye Hazır mı?
Geçtiğimiz günlerde fahiş fiyatlarla gündeme gelen kafe, restoran, pastane ve lokanta gibi mekânlar şimdi de yepyeni bir konu ile gündeme geldi. Detaylar Kayseri Anadolu Haber'in Kayseri bülteninde…
Geçtiğimiz günlerde fahiş fiyatlarla gündeme gelen, hatta uyguladıkları fiyat politikaları nedeniyle vatandaşlar tarafından boykot kararı alınarak tepki gösterilen kafe, restoran, pastane ve lokanta gibi mekânlar bu seferde fahiş fiyat politikalarına ek vatandaşlardan istedikleri hizmet bedeli ile gündeme geldiler.
Vatandaşların bahşiş bırakmadığını, bu yüzden de servis ücreti adı altında bahşiş aldıklarını belirten mekân sahipleri, bu uygulamanın kendileri için olmadığını çalışanları için aldıklarını belirttiler.
Geçtiğimiz yıldan bu yana İstanbul başta olmak üzere bazı büyükşehirlerde uygulanmaya başlanan ‘Hizmet Bedeli' uygulamasına yakın zamanda Kayseri'de dâhil oldu.
Kayseri'ye yakın zamanda gelen bu uygulama için vatandaşlar her ne kadar tepki gösterse de mekân sahipleri bunun hakları olduğunu belirterek uygulamaya devam ediyor.
Nisan ayında, vatandaşların sosyal medyadan başlattıkları boykota bu seferde Hizmet Bedeli isyanı eklendi.
Tüketici Konfederasyonu'ndan Açıklama
Ticaret Bakanlığı ekipleri, vatandaşların boykot kararından sonra sahaya inmiş ve mekânlarda denetimler yapmıştı. Bakanlık, tarife ve fiyat listesinde gösterilen fiyatların dışında, servis ücreti veya herhangi bir isim altında başka bir ücret alınması halinde, bunun listede gösterilmesinin de zorunlu olduğunu belirtti.
Vatandaşların sosyal medyadan yaptıkları tepkilere sessiz kalmayan Tüketici Konfederasyonu Hukuk Komisyonu Başkan Yardımcısı Mücahit Saraçlı, kafe, restoran, pastane ve lokanta gibi mekânlar tarafından ekstra alınan yüksek bedelli Hizmet Bedeli için, ‘ödeme zorunluluğu yok ama müşteriye zorla ödetilirse, vatandaşlar ödemiş oldukları kasa fişini ya da faturayı ALO 175 Tüketici Hattına, aynı zamanda Ticaret Bakanlığı'nın Haksız Rekabet Kurulu ile ilgili olan portalına şikâyet edebilirler. Her türlü idari cezai işlem ve yapılmakta' açıklamalarında bulundu.
TÜKONFED Uyardı
Tüketicinin, istemediği veya bilgisi olmadığı hiçbir ürün ve hizmete karşı sorumlu olmadığını vurgulayan Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkanı Aydın Ağaoğlu, servis ücreti gibi isimler altında talep edilen ek ücretlere karşı faturaların kontrol edilmesini belirterek vatandaşları şu hususlarda uyardı.
* Tüketici Kanunu 54. maddesine göre, satışa sunulan ürün ya da hizmetlerin birim fiyatları Türk Lirası olarak ve tüm vergiler dâhil tüketiciye bildirilmeli. Fiyat listeleri ve içindeki tüm ücretler mekânın dışında görülmeli.
* Kanunun 6. maddesi de bir ürün ya da hizmet satışında bir ürünle birlikte başka bir hizmet satılması yasaklar. Yani mesela bir tek yiyecek sipariş edildiyse masaya gelen diğer yiyecekler, yemiş olsa da müşterinin sorumluluğunda değildir.
* Ayrıca 7. maddede ise ürünün geri gönderilmesiyle de tüketiciye herhangi bir sorumluluk verilemez. Dolayısıyla tüketici onayı, bilgisi olmaksızın masasına getirilen servis bedeli hatta kuver ikramları vs ücretsiz sunulmak zorundadır. Ödenen ücret, kanuna aykırıdır. Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurulabilir.