Kayseri yarışı kaybetti!

Yıllar önce Bursa, Konya ve Gaziantep ile sanayi ve ticaret alanında yarışan Kayseri, Devletten yeteri kadar yatırım ve teşvik alamayınca bu illerin gerisinde kaldı. Detaylar Kayseri Anadolu Haber'in bülteninde...

Yıllar önce Bursa, Konya ve Gaziantep ile sanayi ve ticaret alanında yarışan Kayseri, Devletten yeteri kadar yatırım ve teşvik alamayınca bu illerin gerisinde kaldı.

Kafa kafaya gidiyorlardı!

2000'li yılların başlarında Kayseri, Konya, Bursa ve Gaziantep gibi Anadolu şehirleri arasında kıyasıya bir rekabet yaşanıyordu. Sanayi, ticaret, eğitim ve turizm alanında öne geçme yarışında son yıllarda Kayseri geride kaldı. Başta hızlı tren olmak üzere pek çok devlet yatırımından mahrum kalan Kayseri, tarım, hayvancılık ve sanayi alanındaki teşviklerden de yararlandırılmadı. Nevşehir, Niğde, Yozgat ve Sivas gibi illerde çok yüksek miktarlarda yatırım teşvikleri verilirken, Kayseri teşvik bölgeleri kapsamına alınmadı.

Konya ve Antep uçtu!

Kayseri pek çok devlet yatırımından mahrum bırakılırken, aynı dönemde Bursa, Gaziantep ve Konya'ya adeta yatırım yağdı. Özellikle bazı bakanlıkların Konya'ya yaptığı pozitif ayrımcılık, şehrin gelirleri ve yatırımları noktasında büyük katkı sağladı. Konya'da şehir içi ulaşımı sağlayan raylı sistemin ulaştırma bakanlığı tarafından üstlenilmesi, bu anlayışın son örneğini ortaya koydu. Benzer şekilde Fatma Şahin de Gaziantep'e pek çok yatırım çekti. Şahin'in eski bir bakan olması çok ciddi avantaj sağladı. Kayseri'de ise Mehmet Özhaseki dışında şehre yatırım getirmeye çalışan isim çıkmadı.

Aradaki makas açılıyor!

Kayseri'de hâlihazırda 3 organize sanayi bölgesi bulunurken, Bursa'da OSB sayısı 17'ye yükseldi. Konya'da 9, Gaziantep'te 5 organize sanayi bölgesi var. Bursa, İstanbul ve Kocaeli'nden sonra en çok ihracat yapan üçüncü il konumunda ve 2023 yılı ihracatı 18 milyar dolara yaklaştı. Gaziantep'in 2023 yılı ihracat miktarı 10 milyar doları aşarken, Konya aynı dönemde 3 milyar dolardan fazla ihracat yaptı. Kayseri'nin ihracat miktarı ise aynı dönemde 3,6 milyar dolar olarak gerçekleşti.

ÖZEL HABER
Yorumlar 15
Aylin Erciyes 14 Nisan 2024 21:36

Duam odur ki; Kuban olduğum ALLAH; KAYSERİ'mi,GAYSERİ'lilerden kurtarsın...Bir Kayseri'li olarak söylebileceğim o kadar çok sözüm varki; Kayseri Merkezi yönetimi kadar, sorumsuz ve bencil başka bir büyükşehir bulamazsınız...Şehrime gelecek her yatırımı, Merkeze yani kucağına çekmekten başka derdi yok...Sanki ilçe, belde ve köylerde yaşayan Kayseri'li değilde,Yunanlı gibi görüyor...Bu yüzden şehir merkezi göç alıyor ve yaşanılmaz bir hale geldi...Konut, kira,işyeri sahiplenme maliyeti,almış başını gidiyor ve bu durum kimsenin umurunda değil...Merkezi ilçeler hariç; En büyük ilçesi il olma ümidi taşıyan Develi'nin bile Nüfusu içler acısı, ve azda olsa tek göç alan ilçe...İkinci büyük ilçesi Yahyalı ve Nüfusu 33 binlerde ve son iki sayımda binde 17 ve binde 14 küçülmüş...Diğer ilçeler köy olma yolunda emin adımla ilerliyor...Merkez yönetim ilçelere asla yatırım desteğine yanaşmıyor ve utanmadan herşeyi Merkeze taşımaya devam ediyor...Oysa azıcık akılları ve vicdanları olsa, tam tersini yaparlar ve hem ilçeleri, hemde köyleri kalkındırarak göçü engelleyebilirlerdi...Bu sayede Merkez daha yaşanabilir bir yer olabilirdi ve kırsalda yasayanlarda yaşam alanlarıni terketmwk zorunda kalmazlardı...Ama yapmazlar, Çünkü merkezde ki imtiyazlı ağaların tek gayesi varoşları sömürmek ve para kasalarını doldurmak...Umurlarında oldukları tek şey Lanet olası para...Tam bir Ermeni Tüccar zihniyeti...Hep benim olsun,isterse zıkkım olsun ama herkes kölem olsun...(Kına yakın)

Nihat TUNÇTAN 14 Nisan 2024 18:27

Siz oyunuzu verin daha nasılsa kesede kekliksiniz

Mehmet 14 Nisan 2024 14:07

Maalesef genel hatları ile haberdeki tespitler yaşandı. ANAP 1983 den bu yana kayseri merkezi hükumetlere hem oy hemde çıkardığı bakan ve başbakanlarla çok destek olurken merkezden önemli yatırımlar alamadı. Kaldıki güçlü bir kayseri güçlü orta Anadolu demektir. Buna rağmen sadece yerel kaynaklarla olduğu kadar ilerleyebildi. Samsun limanını Mersin limanına bağlayacak demiryolu ve otoban Kayseri’nin ve orta Anadolu’nun önemli v öncelikli ihtiyacıdır. Çeşme İzmir otoyolundan ülkemiz için çok daha katma değerli projedir.

R.kula 14 Nisan 2024 13:02

Kaliteli ürün yerine çok kazanma fikriyle icraat yaparsan Birgün nal mık toplarsın.

Sabri nasuhoglu 14 Nisan 2024 11:58

2019 yilinda simdiki sanayi odası başkanını ziyarete gitmistik. Bu konu ile ilgili düşüncelerimde Kayserinin sanayi alanında cok geri kaldığını, emek yoğun iş gücü ve üretimle büyüyemeyecegini, yuksek katmadegerli yatırımların yapılmasının gereğini, o yıllardaKayseri nin ihracat hedeflerinin 1.600 milyar dolar olduğunun bunun cok düşük olduğunu, aynı yıllar Antep in 8.000, Maraş in 3.500 Denizli nin 2.500 milyar dolar olduğunu, hızlı trendeki yanlışı, Kayseri nin bu kadar cumhurbaşkanı, bakan ve milletvekiline karşılık gerekli devlet yardımı (Kayserili işini bilir) mantığı ile aldatıldığını söylemiştim. Yukardaki eleştirilere katılıyorum, Yinede bir Kayserili olarak Kaysrrilileri eleştiriyorum. Kayserili iş adamı ve iş yerlerinde iş bölümünün olmadığını, fabrika ve atölye sahibinin hem mal tedariki,hem üretim,hem pazarlama,hem muhasebesini yapmasının yanlış olduğunu anlatmıştım. Yine eleştiriyorum, Kartal kavşağı, acilen projelendirilmeli ünüversite, terminal ve hastaneye ulaşım kolaylastirilmali. Eski devlet hastanesi yıkılarak eski itfaiyenin yeri ile birleştirilerek biran önce şehir hastanesi gibi yeniden yapılmalı. Daha neler.neler var. Şimdilik bu kadar .selamlar

Mahmut VURDUM 14 Nisan 2024 11:15

Kayseri'de AK Parti'nin sayesinde yirli olanlar altın çağını yaşıyor... köylü için tarım ve hayvancılık ile ilgili hiç bir adım atilmadı atılmayacakta.. Pınarbaşı doğal gazın gelmesini engelleyen Haseki ve avaneleri ilçemizin kalkınmaması için ellerinden geleni yapıyorlar seçim zamanı utanmadan oy istiyorlar 25 senedir durum aynı

Ahmet dandin 14 Nisan 2024 10:53

Aynen katılıyorum Kayseri'de kuzeyden güneye doğudan batıya bir otoban hattımız yok hızlı tren hattımız yok ulaşım olmayınca Kayseri çıkmaz sokakta kaldı halbuki Kayseri bu kadar kapalı alan olan sanayi tesisi olan çevresindeki bütün illerden en büyüğü bizi yönetenler bu konuyu görmüyorlar çok yazık oluyor Kayseri'ye

Selo 14 Nisan 2024 03:35

Perişan olsun yüzde yetmiş akp ye oy veriyor

Umut Kazım 14 Nisan 2024 01:11

Kayseri milletvekilleri Kayseri için hiç bir girişimde bulunmadılar maaslarini alıp oturdular.Sivasa bile hızlı tren gelmişken Kayseri gibi büyük bir şehre gelmemesi vekillerin ilgisizligimi desem ne diyeceğini bilemiyorum

Haldun 14 Nisan 2024 00:09

Kayseri bırak hızlı treni banliyö trenini bile devreye sokamadı. Duraklar cürümeye terkedildi. Nevsehir ayrımından sonra bir metropol ilçe incesu yoluna bakın, avanos yoluna bakın. Lojistik terminal yok, otoyol bağlantısı yok. İlçeleri köy kıvamında. Nede olsa siz Gayserilisiniz diye bir sırtınızı sıvazlarlar. Siz yinede yüzde 80 le oy vermeye devam edin Aslan Gayserililer.

Bey 13 Nisan 2024 22:45

Oy verdiğiniz kişiler Kayseri ye iyi operasyon çekti.

Yüksel öztürk 13 Nisan 2024 22:29

Abdullah Gül ile uyumsuzluk yaşayan Tayyup bey gayseriyi cızdı.

Mustafa 13 Nisan 2024 21:33

30 kusur yildir hep ayni kayseri icin yatirim cok zor ancak butun secilmis kayseri adina vekiller kayseri icin calisiyor gibi gosterip calisma yapmiyor dusunun yen I hizli tren yapiliyor ankara sivas kayseri yok neden bu sehir 35 yildir full destek veriyor Kayseri halki dusunmesi gerekir yillardir ayni hic degismiyor cunku vekilleri tepeden seciliyor halk sorulmuyor oylanma yapilmiyor

Ttk 13 Nisan 2024 18:28

Sorun sadece devlet yatırımı değil. Şehir sahipsiz. Geçen günlerde arkadaşım bir kurumun çoklu ihalesi ile ilgili başından geçen olayları anlattı. Konya temel attı projelerin yarısını bitirdi kayseri projeleri onaylamadı imar değişince projeler havada kaldı diye. Liyakatsiz eş dost atamaları bürokrasiyi işlevsiz bırakmış.

Özer 13 Nisan 2024 17:03

Kayseri daha beter olsun yüzde 70 yere varan oy verdi karşılığını böyle aldı

Bakmadan Geçme