Kayserililer dikkat – Bu uygulama sizin yararınıza!

TEDAŞ tarafından kullanıma sunulan 'Elektrik Arıza İhbar Uygulaması' vatandaşlara büyük kolaylık sağlayacak. Uygulamada tüm kesinti ihbarları çağrı merkezlerini aramaya gerek kalmadan daha hızlı bir biçimde çözüme kavuşturulacak. Uygulamanın detayları Kayseri Anadolu Haber'in Kayseri haberinde…

Youtube Kanalı
Abone Ol

TEDAŞ tarafından hayata geçirilen ‘Elektrik Arıza İhbar Uygulaması' vatandaşların kesintileri anında bildirmesi, çağrı merkezlerini aramaya gerek kalmadan daha hızlı bir şekilde sorunların çözülmesi için uygulamaya geçti.

Türkiye Elektrik Dağıtım A.Ş (TEDAŞ) Genel Müdürlüğü tarafından, ELDER'in katkılarıyla geliştirilen ve kullanımına sunulduğu günden bu yana yoğun ilgi gösterilen ‘Elektrik Arıza İhbar Uygulaması' ilk olarak 2019 yılında vatandaşların kullanımına sunuldu. Bugüne kadar 520 bin kullanıcı tarafından indirilirken, söz konusu uygulama üzerinden 21 elektrik dağıtım şirketi hizmet bölgesinde bir buçuk milyona yakın ihbar alındı. Bırakılan ihbarların tümü uygulama sayesinde çözüme kavuşturuldu. Uygulamanın ilk versiyonu sadece sokak aydınlatma arıza ihbarlarına yönelik hizmet verirken, 2023 yılında yapılan geliştirmeyle Elektrik Arıza İhbar Uygulamasına dönüştürüldü. Yapılan bu geliştirme ile uygulamaya sokak aydınlatma arızaları dışında; ‘Elektrik kesintisi ve elektrik arızalarına ilişkin ihbarların da bırakılması sağlanırken, kullanıcıların yapmış olduğu ihbara ilişkin geri bildirim bırakması ve sonuçlanan ihbarların silinmesi' gibi yeni güncellemeler eklendi.

Uygulamayı nasıl kullanacaksınız?

Kullanımı çok kolay olan, elektriksel arıza ve kesinti ile ilgili sorunları hızlı bir şekilde çözüme kavuşturma imkânı sağlayan uygulama, 'App Store, Play Store ve AppGallery' aracılığıyla (mobil) akıllı cihazlara indirilebiliyor.
Uygulama üzerinden bildirilen ihbarlar otomatik konum alma özelliği sayesinde TEDAŞ'la birlikte aynı anda ilgili dağıtım şirketlerine iletilerek çözüme kavuşturuluyor. İhbarlarda yer alan, arıza ya da kesintilere müdahale işlemleri TEDAŞ tarafından da ayrıca takip ediliyor. Kullanıcıların ihbar olarak bıraktığı arızaların elektrik dağıtım şirketi tarafından mevzuatta belirtilen; ‘Yeraltı kablo tamiratı, direk montajı, komple pano değişimi vb. arızaları imar alanı içinde 72 saat, imar dışında ise 144 saat', 'Armatür değişimi ve diğer arızalarda ise imar alanı içi 24 saat, imar alanı dışı 48 saat' süreler içerisinde giderilmesi ve vatandaşa geri bildirim yapılması gerekiyor.

TEDAŞ'tan yapılan açıklamada vatandaşlar uygulamayı kullanmaya davet edilirken, ‘TEDAŞ olarak vatandaşlarımızdan uygulamayı mobil cihazlarına indirip çevresinde yaşanan elektrik arıza ve aydınlatma sorunlarını ihbar ederek, kamuoyu menfaatine çözüme kavuşturma imkânını kullanmasını talep ediyoruz' ifadelerinde bulunuldu.

ÖZEL HABER

Bakmadan Geçme