Kayserililer tepkili - Paranız uçmuş olabilir!
Kayserililer son zamanlarda bankalardan gelen yeni ücret ve komisyonlara tepki gösteriyor. Özellikle komisyonsuz olarak lanse edilen kredi kartlarına istenen ek ücretler tüketicileri isyan ettiriyor. Detaylar Kayseri Anadolu Haber'in bülteninde…
Son zamanlarda bankalardan gelen ek ücret taleplerden Kayserililer büyük rahatsızlık duyuyor. Tüketiciler arasında endişe yaratan bu talepler karşısında şikâyetler de artmış durumda.
Şikâyetlerin başında ise kredi kartlarına sonradan eklenen ücretler bulunuyor.
Ancak aktarılan bilgilere göre, tüketici lehine olmayan ve önceden bildirilmemiş olan sözleşme şartlarının uygulanması hükümsüz sayılıyor. Bankaların bu tür adımları atabilmeleri için, tüketicilere bir ay önceden yazılı bildirimde bulunmaları ve tüketicinin onayını almalıdır. Aksi takdirde, tüketiciler aldıkları kartı ve ödeme talimatlarını ücretsiz olarak iptal edebilirler.
Özellikle bazı özel bankaların, komisyonsuz otomatik ödeme vaadiyle sattıkları kredi kartları için sonradan ücret talep etmeye başlaması, tüketicileri mağdur ediyor. Bu durum, bankalara ve komisyonsuz ödeme tekliflerine olan güveni sarsıyor.
Tüketiciler, bankaların verdikleri komisyonsuz vaadinin geri alınmasından ve sonradan ek ücret talep etmelerinden oldukça rahatsızlar. Ayrıca, bazı bankaların bu ücretleri sessizce eklemesi ve müşterilere bilgi vermemesi de büyük tepkilere neden oluyor.
Bankalar, komisyonsuz ödeme teklifinin bir promosyon olduğunu ve süresinin dolmasıyla birlikte bu uygulamanın sona erdiğini savunuyorlar. Ancak, bazı tüketiciler bu promosyonun kendilerine yeterince açıklanmadığını ve sürenin dolmasından önce bilgilendirilmediklerini iddia ediyorlar.
Tüketiciler şikâyetlerini iletebilir!
Tüketiciler, CİMER aracılığıyla Merkez Bankası'na şikâyette bulunabilecekleri gibi, Alo 175 Hattı üzerinden de şikâyetlerini iletebilirler. Bankaların şeffaf olmaları ve tüketicileri zamanında bilgilendirmeleri, güvenin yeniden tesis edilmesi açısından önemlidir.