Kayseri'ye özgü şehir logosu olacak
Kayseri Valisi Orhan Düzgün, Kayseri'nin tanıtımı konusunda bir logosunun olması gerektiğini belirterek, logo konusunda Büyükşehir Belediyesi ile birlikte bir çalışma yapılacağını açıkladı.
Vali Orhan Düzgün, '2014 yılına göre yüzde 50'nin üzerinde Kayseri'de turist artışının gerçekleştiğini tahmin ediyorum. Konaklama kapasitemizde de alt yapıdaki gelişmelere paralel olarak yeni konaklama tesisleri açıldı. Önümüzdeki haftalarda da Erciyes'te yapımı devam eden yeni otellerden iki veya üç tanesinin daha açılışı yapılacaktır ve orada da nitelikli konaklama tesislerinin sayısı artmış olacaktır' dedi.
'Gelen turist sayısını çoğaltmak için bu tanıtım faaliyetlerinin biraz daha artırılarak devam etmesi gerekiyor' diyen Vali Düzgün, 'Kapadokya'yla beraber geçtiğimiz yıl başlattığımız kültürel kayak projesi vardı. Kapadokya'yı görmeye gelenlerin kayak turizmi için bölgemize davet edilmesi, kayak turizmi için gelenlerin Kapadokya'ya yönlendirilmesi şeklinde olmuştu. Bu proje kısmi ölçüde başarılı oldu diyebiliriz. Geçtiğimiz yıl sezon ortasında bu proje başladı. Sadece kayağa merakı olmayan turist grupları vardır. Biz aileye hem kayak hem gezip görmek olanağı sunduğumuz zaman yani aynı paket içerisinde Kapadokya'yı da sunduğumuz zaman birlikte buraya gelmeleri söz konusu olabiliyor. Bundan sonra tur operatörlerinin buraları tur kapsamına alabilmesi için bazı çalışmalarımız var' diyerek şu şekilde konuştu: 'Geçtiğimiz yıl bunların bir kısmı da gerçekleşti. Özellikle Soğanlı Ören yeri ve o bölgedeki vadilere yönelik tur operatörleri oraları macera ve kültür turizmi adına tur kapsamına aldılar. Bisiklet yarışmaları, vosvos şenliği gibi farklı grupları bölgemize çağırarak onların renkli görüntülerle ilimizi tanıtmasını sağlamaya çalışıyoruz. Büyükşehir belediyesinin ilimizdeki meslek odalarıyla beraber Kayseri tanıtım grubu kurulması yönünde bir çalışması var. Ayrıca aslında Kayseri'nin şehir olarak da bir logosunun olması gerekiyor. Maalesef Kayseri'nin öyle bir logosu yok. Bu konuda da Büyükşehir belediyemizle birlikte bir çalışma yürüterek Kayseri denilince ilk akla gelebilecek olan bir tanıtım logosunun olması bunun değişik yazlı ve görsel medyada yer alması ve Kayseri'nin tanıtımının sağlanmasın da önemli olacaktır. Aslında Kayseri'yi Türkiye'deki şehirlere bakıldığında bir marka şehir olarak kabul edebiliriz. Bugün Kayseri dışındaki şehirlerde bir anket yapıldığında Kayseri denilince herkesin Kayseri'yle ilgili söyleyebileceği üç, beş şey çıkar.'
'Gelen turist sayısını çoğaltmak için bu tanıtım faaliyetlerinin biraz daha artırılarak devam etmesi gerekiyor' diyen Vali Düzgün, 'Kapadokya'yla beraber geçtiğimiz yıl başlattığımız kültürel kayak projesi vardı. Kapadokya'yı görmeye gelenlerin kayak turizmi için bölgemize davet edilmesi, kayak turizmi için gelenlerin Kapadokya'ya yönlendirilmesi şeklinde olmuştu. Bu proje kısmi ölçüde başarılı oldu diyebiliriz. Geçtiğimiz yıl sezon ortasında bu proje başladı. Sadece kayağa merakı olmayan turist grupları vardır. Biz aileye hem kayak hem gezip görmek olanağı sunduğumuz zaman yani aynı paket içerisinde Kapadokya'yı da sunduğumuz zaman birlikte buraya gelmeleri söz konusu olabiliyor. Bundan sonra tur operatörlerinin buraları tur kapsamına alabilmesi için bazı çalışmalarımız var' diyerek şu şekilde konuştu: 'Geçtiğimiz yıl bunların bir kısmı da gerçekleşti. Özellikle Soğanlı Ören yeri ve o bölgedeki vadilere yönelik tur operatörleri oraları macera ve kültür turizmi adına tur kapsamına aldılar. Bisiklet yarışmaları, vosvos şenliği gibi farklı grupları bölgemize çağırarak onların renkli görüntülerle ilimizi tanıtmasını sağlamaya çalışıyoruz. Büyükşehir belediyesinin ilimizdeki meslek odalarıyla beraber Kayseri tanıtım grubu kurulması yönünde bir çalışması var. Ayrıca aslında Kayseri'nin şehir olarak da bir logosunun olması gerekiyor. Maalesef Kayseri'nin öyle bir logosu yok. Bu konuda da Büyükşehir belediyemizle birlikte bir çalışma yürüterek Kayseri denilince ilk akla gelebilecek olan bir tanıtım logosunun olması bunun değişik yazlı ve görsel medyada yer alması ve Kayseri'nin tanıtımının sağlanmasın da önemli olacaktır. Aslında Kayseri'yi Türkiye'deki şehirlere bakıldığında bir marka şehir olarak kabul edebiliriz. Bugün Kayseri dışındaki şehirlerde bir anket yapıldığında Kayseri denilince herkesin Kayseri'yle ilgili söyleyebileceği üç, beş şey çıkar.'