Şahin: 'Ramazan ve bayramı harcama günleri anlayışından çıkaralım'
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin Ramazan'da artan kredi ve harcama içerikli mesajlar konusunda görüşlerini paylaşarak 'Ramazan ve bayramı harcama günlerine dönüştüren anlayışı reddedelim' ifadelerinde bulundu.
Konuya ilişkin olarak görüşlerini edindiğimiz Tüketiciler Birliği Başkanı Şahin; “Bazı özel günlerde tüketicinin harcamaya teşvik edilmesi bir nebze anlaşılabilir de dini günlerin buna alet edilmesi hiç hoş değil” diyerek şunları dile getirdi; “Kapitalizmin ana unsurları olan banka ve alışveriş merkezlerinin Ramazan ve bayram kampanyası adı altında tüketiciyi cazipmiş gibi harcamaya ve borçlanmaya teşvik etmesi mayınlı arazide dolaşmaya çağırmasıdır. Tüketicileri bu tarz kampanya ve kredilere karşı uyarmak bizim vazifemizdir. Ramazan tefekkür ve yardımlaşma ayı, bayramlar da sıla-i rahim yapılan özel günlerdir. Bu uygulamayı alışveriş tanrılarının istekleri doğrultusunda değiştirmek toplumsal hayatımızda onarılmaz yaralar açacaktır.”
“RAMAZAN VE BAYRAMI MECRAINDAN ÇIKARTILMAYA ÇALIŞILIYOR”
Son günlerde cep telefonlarına gelen ‘geleneksel ramazan ve bayram kredileri' ve buna benzer harcamaya teşvik eden mesajların artış gösterdiğini ve bunların tüketiciyi bıktırdığını belirten Şahin, Ramazan ve bayramın mecraından çıkartılmaya çalışıldığını vurgulayarak şunları paylaştı; “Bu din harcamaya ve israfa değil tasarruf ve dağıtmaya teşvik eder. Bu dinin özel bir gününü maddi kazançları uğruna kirletmeye kimsenin hakkı yoktur. Ekonomik durumu iyi olmayan tüketicilerimiz bazı imkanlardan geri kalmamak uğruna bu tekliflere kanmakta ve kendisini ödeyemeyeceği ya da bir kaç senesini ipotek altına aldıracağı bir borcun içinde bulmaktadır.”
“İSTENMEYEN MESAJLAR BAKANLIĞA DİLEKÇE İLE BİLDİRİLEBİLİR”
Açıklamalarında istenmeyen mesajlar konusunda ciddi bir yanlış anlaşılma olduğuna değinen Şahin; “Şöyle ki, bu tarz toplu mesajlar sadece isteyenlere gönderilmelidir. Bu mesajı isteyen tüketici istediğine dair mesaj gönderip bu mesajları alır. İstemeyen bu mesajı almak zorunda kalmaz. Peki, şimdi nasıl uygulanıyor? Herkese mesaj gönderiliyor ve altına da not düşülüyor; ‘istemiyorsanız şuraya mesaj atın'. Hatta daha da abartanlar var; ‘şu numaraya faks çekin' deyip faksı da açık bırakıyorlar. Şu iyi bilinmelidir ki tüketicinin ben mesaj istemiyorum diyerek mesaj atma ya da faks çekme zorunluluğu yoktur. Bu durumda mesaj tacizine uğrayan tüketiciler Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın internet sitesinden veya bulunduğu ilin ticaret il müdürlüklerine giderek ilgili mesajın çıktısı ile birlikte gönderenden şikayetçi olduğuna dair bir dilekçe ile başvurabilir” ifadelerinde bulundu. HABER: KAAN AKBAŞ