Sanayiciler OSB adına duydukları endişeleri dile getirdi
Form Çelik firmasının sahibi Mustafa Özgür Kılıçarslan ve bir grup sanayici, OSB'nin faaliyetleri hakkında endişelerini dile getirdikleri bir basın açıklaması yaptı.
Gerçekleşen basın açıklamasında konuşan Form Çelik firmasının sahibi Kılıçarslan; 'Burada şahsımı ve benimle aynı fikirde bulunan bazı sanayici arkadaşlarım adına bulunmaktayım. Öncelikle Kayseri Organize Sanayi'nin gerek önceki gerekse şimdiki yönetim kuruluna, özverili çalışmaları için teşekkür bir borç biliriz. Birazdan vereceğimiz ve endişelerimizi oluşturan tüm rakamlar ve faaliyetler, Organize Sanayi'nin her bir sanayiciye dağıtmış olduğu kitapçıklardan alınmıştır' diyerek sözlerini şöyle sürdürdü; 'Bu hususun özellikle bilinmesini ve sanayicinin toplantı öncesinde kendiler dağıtılan bu kitapçıkları dikkatle okumasını tavsiye ediyoruz. Amacımız kesinlikle kimseyi zan altında bırakmak, suçlamak, ithamlarda bulunmak değil, gayet demokratik ve medeni bir şekilde tespit ettiğimiz bazı hususları dile getirmektir. Bunun da hiç kimse tarafından farklı yönlere çekilmemesini rica ediyoruz. Bizim tek amacımız testiyi kırmadan önce yanlış bulduğumuz noktaları Kayseri kamuoyuna iletmektir. Kayseri Organize Sanayi Bölgesi'nin en üst kurulu katılımcıların oluşturduğu Genel Kurul'dur. Yapılacak ve yapılması planlanan her türlü yatırım için ve bütçenin onaylanması için Genel Kurul Kararı gerekmektedir. Hal böyle iken, bu dönem içerisinde gözlemlemiş olduğumuza göre, hlihazırdaki Yönetim Kurulu 2016 bütçesinde görünen ve Genel Kurul onayına sunulan yatırımlar için, Genel Kurul onayı öncesi işlemleri başlatmıştır. Bilindiği üzere 25 Mart 2016 tarihinde Cuma günü saat 17.00'da, Ekonomi Bakanımız Sayın Mustafa Elitaş'ın teşrifleri ile Kayseri Organize Sanayi Bölgesi 14. Mali Genel Kurulu'nu gerçekleştireceğiz.'
OSB TARİHİNDE İLK DEFA KREDİ KULLANACAK
Yaptığı açıklamada endişe taşıdıkları hususları tek tek maddeler halinde paylaştıklarını söyleyen Kılıçaslan, sanayiciler OSB yönetimi dağıtılan kitapçıkta OSB'nin tarihinde ilk defa kredi kullanılmasının ve parsel sahiplerinden aidat alınması için yetki istendiğini bildirerek endişe duydukları maddelerden bazılarını şöyle sıraladı: '1. 14.Mali Genel Kurul ile ilgili sanayicilere dağıtılan Kitapçıkta yer alan Bilanço'da, Cari dönem rakamları yer alırken neden önceki dönem rakamları gösterilmemiştir? Biz geçmiş dönem rakamları için geçen yıl dağıtılan kitapçıktan faydalandık. Geçen yılki kitapçıkta 2013 ve 2014 rakamları birlikte sanayiciye sunulmuştu. 2. Organize Sanayi tarihinde ilk defa, kredi kullanılması (çok yüksek bir rakamla, 25 Milyon TL ) ve parsel sahiplerinden aidat toplanması için yetki istenmektedir. 3. 31.12.2014 tarihinde, onaylanan bilançoya göre Organize kasasında 88.570.682,32 TL gözükürken bu rakam 31.12.2015 tarihinde, 1 yıl gibi kısa bir süre içerisinde radikal bir düşüşle 48.641.310,62 TL'ye gerilemiştir. Bu rakamlar sadece bilançodaki Hazır Değerler kalemini göstermektedir. 4. Sizlerle Kayseri Organize Sanayi Bölgesi'nin son 2010-2014 yılları arası takribi gelir ve giderlerini paylaşmak istiyorum; a. 2010 yılı, 36 milyon TL gelir, 20 milyon TL gider, b. 2011 yılı, 51 milyon TL gelir, 24 milyon TL gider, c. 2012 yılı, 40 milyon TL gelir, 29 milyon TL gider, d. 2013 yılı, 42 milyon TL gelir, 37 milyon TL gider, e. 2014 yılı, 78 milyon TL gelir, 70 milyon v gider, f. 2010-2014 yılı toplam gelir ve giderden 67 milyon TL artı para kalmıştır. g. 2010-2014 yılları arası ortalama gider, yıllık 35 milyon TL'dir. 2015 yılında gider ortalamanın yaklaşık 2 katı olarak gerçeklemiş ve takribi 68 milyon TL olmuştur. 2016 için ise, Genel Kurula sunulan bütçeye göre 138 Milyon TL gider öngörülmekte ki bu rakam son 5 yıllık ortalama yıllık giderin 4 katına tekabül etmektedir. Bu konuya özellikle dikkat çekmek istiyorum. h. Gelelim 2015 yılına. 2015 yılı gelir 48 milyon TL, gider 68 milyon TL. Açık 20 milyon TL. Organize tarihinde ilk defa gelirler giderleri karşılamamış hatta 20 milyon TL açık oluşmuştur. Kasadaki para da 40 milyon TL azalmıştır. i. Ayrıca 13. Genel Kurul'da onaylanan 2015 bütçesinde 13.8 milyon TL iken 2015 reel gerçekleşme olarak Genel Yönetim giderleri 20.784.191,43 TL'dir. Genel Yönetim giderlerinde takribi 7 milyon TL artma gözükmektedir. 5. 2016 bütçesinde 80 milyon TL de yatırım öngörülmektedir.'
'BU BUZDAĞININ GÖRÜNEN KISMIDIR'
Yaptığı basın açıklamasında, bunun buzdağının görünen kısmını ifade ettiğini bildiren Kılıçarslan, açıklamalarına şöyle devam etti; 'Fakat açıkça söyleyelim bu buzdağının görünen kısmıdır. Şöyle ki; a. Öncelikle bu genel kurulda yetki talep edilen konulardan birisi 15.000 m2 organize sanayi idari binası ve 40.000 m2 Kültür Kongre Merkezi yapılması işidir. Bu iki işin tahmini maliyeti 120 Milyon TL iken, 2016 bütçesinde bu işler için sadece 12 Milyon TL harcanacağı öngörülmüş ve bu işler için harcanacak 110 Milyon TL saklanmıştır. Yani esasında, genel Kurulda alınacak yetki ile bizden 138 milyon+110 milyon TL toplam 250 Milyon TL harcama yetkisi istenilmektedir. Kasadaki 48 milyon TL ile 250 Milyon TL'lik yatırıma kalkışılması sizce ne derecede doğrudur? b. Ayrıca 62.500.000 TL Güneş Enerji Santrali için yatırım öngörülmektedir. Bununla ilgili hiçbir fizibilite raporu biz sanayicilerle paylaşılmamış olmakla beraber, yine bize verilen kitapçıkta 7 MWP'lik hlihazırdaki tesisimizden 1.360.000 Usd gelir hedeflendiği bildirilmektedir. Fizibilitesi hakkında en ufak bir bilgimiz olmayan böylesine büyük bir yatırımın yapılması, hele ki kredi ile yapılması ne derecede doğrudur?'
'HER NEVİ YATIRIMLARLA İLGİLİ HER NEVİ KREDİ ALMAK' İLE BELİRSİZ BİR YOLA GİRİLMEK İSTENMEKTE
Açıklamalarına biraz da teknik konular ile devam etmek istediğini dile getiren Kılıçarslan, maddelerden birinde yer alan 'her nevi yatırımlarla ilgili her nevi kredi almak' ifadesinde belirsiz bir yola girilmek istendiğine işaret etti ve endişelendikleri diğer maddeleri şöyle bildirdi: 'a. Organize Sanayi Bölgemiz için alınan elektrik fiyatlarında iskonto oranı % 5.7 iken, bu sanayicilere % 3-3.5 olarak yansıtılmaktadır. Buna Yönetim Kurulu'nun yetkisi yoktur. b. Eskiden Enerji dağıtım bedeli olarak 8.5 kuruş/kwatt alınırken, şu anda 11 Kuruş alınmakta ve bu genel kurulda bunun artırılması için yetki talep edilmektedir. Yetkisiz artırılmış olan bu bedeli tekrar artırmak için yetki istenilmektedir. Bildiğimiz elektrik konusunda şu anki yönetimin yapmış olduğu ilave bir yatırım yokken bu bedel neden artırılmak istenilmektedir. c. Genel Kurula Organize Sanayi Bölgesinde çalıştırılacak personelin ismi onaylatılması gerekirken, bize gelen kitapçıklarda isim listesi yerine sadece görev tanımları gösterilmekte ve her bir görev için kaç kişi çalıştırılacağı belirtilmemektedir. Halbuki Geçen yılki genel kurulda tek tek isim listesi mevcut ve sayısı da 115 kişidir. Mesela bir örnek vereyim, görev tanımı olarak grafikerler gösterilmektedir. Kaç tane grafiker çalıştırılacağı belirsizdir. 10 mu 50 mi 1 mi? d. Şehir dışına gönderilecek personel için harcırah ödenmesi öngörülmektedir. Şehir dışına gidecek personel için maaşı ve yol masrafı zaten ödenmekte iken, ilk kez neden böyle bir uygulama yapılmak istenmektedir. e. 2016 Bütçesinde 2.5 Milyon TL'lik arsa alımı öngörülürken, 55 Milyon TL'lik arsa satışı öngörülmektedir. Bizim alışmış olduğumuz Organize yönetim Tarzı, hazır üretilmiş arsaları satarken yerine de yenisini koymak üzerinedir ve asli görevi de budur. Fakat eldeki arsalar elden çıkarılırken yerine yeni arsa konulmamaktadır. Ayrıca güneş enerji santrali için de büyük oranda arsa tahsisi yapılmaktadır. O alandaki zemin durumu iyileştirilip o alanlar Kayseri Sanayisine kazandırabilir. f. Genel Kuruldan şirket kurma ve şirketlere ortak olma, sermaye koymak ve KURULACAK ŞİRKETLERDE HER NEVİ YATIRIMLARLA İLGİLİ HER NEVİ KREDİ ALMAK yetkisi alınmak istenilmektedir. Bu şirketin içini kim denetleyecektir. Bu şirket ne işe yarayacaktır. Ne tip yatırımlar yapacak ne tip krediler alacaktır. Bu çok sakıncalı bir durumdur, kontrol edilemez bir yapı oluşturmak suretiyle sonu belirsiz bir yola girilmek istenilmektedir.'
'BU MADDEYİ OKUYUNCA ŞOK OLACAKSINIZ'
Kılıçarslan gerçekleştirdiği basın açıklamasının sonunda ise, kitapçıktaki Genel Kurul Gündemi'nin 15. maddede olduğunu ve bu maddeyi okuyunca şok olunacağını ifade ederek şunları kaydetti: 'Kurulacak şirketlerde her nevi yatırımlarla ilgili her nevi kredi almak maddesi Genel Kurul Gündemi'nin 15. maddesidir. Bunu inceleyin. Okuyunca şok olacaksınız. Özetle, verilen rakamlar, kullanılan muğlak ifadeler, sonu hiç belli olmayan ve öngörülemeyen yatırımlar ve şirketler kurulması, yapılan harcamaların afaki bir biçimde artışı ve bu artışın sanayiciden istenen yetki ile hızlı bir seyir alacağı ortaya çıkıyor. Kayserili işadamı ve sanayicisi ilerisi belli olmayan bir yola ve büyük bir borç yüküne sokulmak istenilmektedir. İş işten geçtikten sonra, tedbir almanın ve ah vah demenin bir faydası yoktur. Bu konuyu kamuoyunun takdirlerine sunarız.'
OSB TARİHİNDE İLK DEFA KREDİ KULLANACAK
Yaptığı açıklamada endişe taşıdıkları hususları tek tek maddeler halinde paylaştıklarını söyleyen Kılıçaslan, sanayiciler OSB yönetimi dağıtılan kitapçıkta OSB'nin tarihinde ilk defa kredi kullanılmasının ve parsel sahiplerinden aidat alınması için yetki istendiğini bildirerek endişe duydukları maddelerden bazılarını şöyle sıraladı: '1. 14.Mali Genel Kurul ile ilgili sanayicilere dağıtılan Kitapçıkta yer alan Bilanço'da, Cari dönem rakamları yer alırken neden önceki dönem rakamları gösterilmemiştir? Biz geçmiş dönem rakamları için geçen yıl dağıtılan kitapçıktan faydalandık. Geçen yılki kitapçıkta 2013 ve 2014 rakamları birlikte sanayiciye sunulmuştu. 2. Organize Sanayi tarihinde ilk defa, kredi kullanılması (çok yüksek bir rakamla, 25 Milyon TL ) ve parsel sahiplerinden aidat toplanması için yetki istenmektedir. 3. 31.12.2014 tarihinde, onaylanan bilançoya göre Organize kasasında 88.570.682,32 TL gözükürken bu rakam 31.12.2015 tarihinde, 1 yıl gibi kısa bir süre içerisinde radikal bir düşüşle 48.641.310,62 TL'ye gerilemiştir. Bu rakamlar sadece bilançodaki Hazır Değerler kalemini göstermektedir. 4. Sizlerle Kayseri Organize Sanayi Bölgesi'nin son 2010-2014 yılları arası takribi gelir ve giderlerini paylaşmak istiyorum; a. 2010 yılı, 36 milyon TL gelir, 20 milyon TL gider, b. 2011 yılı, 51 milyon TL gelir, 24 milyon TL gider, c. 2012 yılı, 40 milyon TL gelir, 29 milyon TL gider, d. 2013 yılı, 42 milyon TL gelir, 37 milyon TL gider, e. 2014 yılı, 78 milyon TL gelir, 70 milyon v gider, f. 2010-2014 yılı toplam gelir ve giderden 67 milyon TL artı para kalmıştır. g. 2010-2014 yılları arası ortalama gider, yıllık 35 milyon TL'dir. 2015 yılında gider ortalamanın yaklaşık 2 katı olarak gerçeklemiş ve takribi 68 milyon TL olmuştur. 2016 için ise, Genel Kurula sunulan bütçeye göre 138 Milyon TL gider öngörülmekte ki bu rakam son 5 yıllık ortalama yıllık giderin 4 katına tekabül etmektedir. Bu konuya özellikle dikkat çekmek istiyorum. h. Gelelim 2015 yılına. 2015 yılı gelir 48 milyon TL, gider 68 milyon TL. Açık 20 milyon TL. Organize tarihinde ilk defa gelirler giderleri karşılamamış hatta 20 milyon TL açık oluşmuştur. Kasadaki para da 40 milyon TL azalmıştır. i. Ayrıca 13. Genel Kurul'da onaylanan 2015 bütçesinde 13.8 milyon TL iken 2015 reel gerçekleşme olarak Genel Yönetim giderleri 20.784.191,43 TL'dir. Genel Yönetim giderlerinde takribi 7 milyon TL artma gözükmektedir. 5. 2016 bütçesinde 80 milyon TL de yatırım öngörülmektedir.'
'BU BUZDAĞININ GÖRÜNEN KISMIDIR'
Yaptığı basın açıklamasında, bunun buzdağının görünen kısmını ifade ettiğini bildiren Kılıçarslan, açıklamalarına şöyle devam etti; 'Fakat açıkça söyleyelim bu buzdağının görünen kısmıdır. Şöyle ki; a. Öncelikle bu genel kurulda yetki talep edilen konulardan birisi 15.000 m2 organize sanayi idari binası ve 40.000 m2 Kültür Kongre Merkezi yapılması işidir. Bu iki işin tahmini maliyeti 120 Milyon TL iken, 2016 bütçesinde bu işler için sadece 12 Milyon TL harcanacağı öngörülmüş ve bu işler için harcanacak 110 Milyon TL saklanmıştır. Yani esasında, genel Kurulda alınacak yetki ile bizden 138 milyon+110 milyon TL toplam 250 Milyon TL harcama yetkisi istenilmektedir. Kasadaki 48 milyon TL ile 250 Milyon TL'lik yatırıma kalkışılması sizce ne derecede doğrudur? b. Ayrıca 62.500.000 TL Güneş Enerji Santrali için yatırım öngörülmektedir. Bununla ilgili hiçbir fizibilite raporu biz sanayicilerle paylaşılmamış olmakla beraber, yine bize verilen kitapçıkta 7 MWP'lik hlihazırdaki tesisimizden 1.360.000 Usd gelir hedeflendiği bildirilmektedir. Fizibilitesi hakkında en ufak bir bilgimiz olmayan böylesine büyük bir yatırımın yapılması, hele ki kredi ile yapılması ne derecede doğrudur?'
'HER NEVİ YATIRIMLARLA İLGİLİ HER NEVİ KREDİ ALMAK' İLE BELİRSİZ BİR YOLA GİRİLMEK İSTENMEKTE
Açıklamalarına biraz da teknik konular ile devam etmek istediğini dile getiren Kılıçarslan, maddelerden birinde yer alan 'her nevi yatırımlarla ilgili her nevi kredi almak' ifadesinde belirsiz bir yola girilmek istendiğine işaret etti ve endişelendikleri diğer maddeleri şöyle bildirdi: 'a. Organize Sanayi Bölgemiz için alınan elektrik fiyatlarında iskonto oranı % 5.7 iken, bu sanayicilere % 3-3.5 olarak yansıtılmaktadır. Buna Yönetim Kurulu'nun yetkisi yoktur. b. Eskiden Enerji dağıtım bedeli olarak 8.5 kuruş/kwatt alınırken, şu anda 11 Kuruş alınmakta ve bu genel kurulda bunun artırılması için yetki talep edilmektedir. Yetkisiz artırılmış olan bu bedeli tekrar artırmak için yetki istenilmektedir. Bildiğimiz elektrik konusunda şu anki yönetimin yapmış olduğu ilave bir yatırım yokken bu bedel neden artırılmak istenilmektedir. c. Genel Kurula Organize Sanayi Bölgesinde çalıştırılacak personelin ismi onaylatılması gerekirken, bize gelen kitapçıklarda isim listesi yerine sadece görev tanımları gösterilmekte ve her bir görev için kaç kişi çalıştırılacağı belirtilmemektedir. Halbuki Geçen yılki genel kurulda tek tek isim listesi mevcut ve sayısı da 115 kişidir. Mesela bir örnek vereyim, görev tanımı olarak grafikerler gösterilmektedir. Kaç tane grafiker çalıştırılacağı belirsizdir. 10 mu 50 mi 1 mi? d. Şehir dışına gönderilecek personel için harcırah ödenmesi öngörülmektedir. Şehir dışına gidecek personel için maaşı ve yol masrafı zaten ödenmekte iken, ilk kez neden böyle bir uygulama yapılmak istenmektedir. e. 2016 Bütçesinde 2.5 Milyon TL'lik arsa alımı öngörülürken, 55 Milyon TL'lik arsa satışı öngörülmektedir. Bizim alışmış olduğumuz Organize yönetim Tarzı, hazır üretilmiş arsaları satarken yerine de yenisini koymak üzerinedir ve asli görevi de budur. Fakat eldeki arsalar elden çıkarılırken yerine yeni arsa konulmamaktadır. Ayrıca güneş enerji santrali için de büyük oranda arsa tahsisi yapılmaktadır. O alandaki zemin durumu iyileştirilip o alanlar Kayseri Sanayisine kazandırabilir. f. Genel Kuruldan şirket kurma ve şirketlere ortak olma, sermaye koymak ve KURULACAK ŞİRKETLERDE HER NEVİ YATIRIMLARLA İLGİLİ HER NEVİ KREDİ ALMAK yetkisi alınmak istenilmektedir. Bu şirketin içini kim denetleyecektir. Bu şirket ne işe yarayacaktır. Ne tip yatırımlar yapacak ne tip krediler alacaktır. Bu çok sakıncalı bir durumdur, kontrol edilemez bir yapı oluşturmak suretiyle sonu belirsiz bir yola girilmek istenilmektedir.'
'BU MADDEYİ OKUYUNCA ŞOK OLACAKSINIZ'
Kılıçarslan gerçekleştirdiği basın açıklamasının sonunda ise, kitapçıktaki Genel Kurul Gündemi'nin 15. maddede olduğunu ve bu maddeyi okuyunca şok olunacağını ifade ederek şunları kaydetti: 'Kurulacak şirketlerde her nevi yatırımlarla ilgili her nevi kredi almak maddesi Genel Kurul Gündemi'nin 15. maddesidir. Bunu inceleyin. Okuyunca şok olacaksınız. Özetle, verilen rakamlar, kullanılan muğlak ifadeler, sonu hiç belli olmayan ve öngörülemeyen yatırımlar ve şirketler kurulması, yapılan harcamaların afaki bir biçimde artışı ve bu artışın sanayiciden istenen yetki ile hızlı bir seyir alacağı ortaya çıkıyor. Kayserili işadamı ve sanayicisi ilerisi belli olmayan bir yola ve büyük bir borç yüküne sokulmak istenilmektedir. İş işten geçtikten sonra, tedbir almanın ve ah vah demenin bir faydası yoktur. Bu konuyu kamuoyunun takdirlerine sunarız.'