Seyahat izin belgesi nasıl alınır?
Tam kapanma ile vatandaşların en çok merak ettiği konu seyahat izin belgesinin nasıl alınacağı olurken İçişleri Bakanlığı tarafından yayımlanan tam kapanma genelgesinde seyahat yasağı ile ilgili açıklama yapıldı.
İçişleri Bakanlığı tarafından yayımlanan genelge ile belli olan seyahat izin belgesi detayları ile vatandaşlar izinlerini nasıl alacağını araştırıyor. Tam kapanma genelgesine göre 29 Nisan ve 17 Mayıs tarihler aralığında toplu ulaşım aracıyla seyahat izin belgesi olanlar seyahat edebilecek. Seyahat izin belgesi almak isteyen vatandaşlar e-Devlet üzerinden veya Alo 199 iletişim hattını arayarak izin belgelerini alabilirler.
SEYAHAT İZİN BELGESİ NASIL ALINIR?
Başvuruları e-Devlet üzerinden alınan Seyahat İzin Belgesi için ayrıca Alo 199 iletişim hattı üzerinden de talep edilebilir
E-Devlet sistemine giriş yaptıktan sonra sistem üzerinden yeni başvuru linkine tıklandıktan sonra açıklan sekmede başvuru türünü ve belge türünün seçilmesi gerekiyor. Yapılan başvuru değerlendirmesi SMS ile bildiriliyor. Başvurusu onaylanan vatandaşlar , otogar veya havalimanlarında oluşturulan başvuru masalarında T.C kimlik numaraları ile doğrulama yaptıktan sonra kabul edilecek.
Cenaze yakınları için seyahat izin belgesi oluşturulacak
Seyahat İzin Belgesi için, kendisi veya eşinin, vefat eden birinci derece yakınının ya da kardeşinin cenazesine katılmak için veya cenaze nakil işlemine refakat etmek için e-Devlet'ten, e-BAŞVURU veya ALO 199 sistemleri üzerinden başvuru yapacaklar. Yanında akraba konumundaki 9 kişiye kadar bildirimde bulunabilecekler.
E-Devlet üzerinden başvuru için TIKLAYINIZ
Haber Merkezi