Sıcaklık 35 dereceyi aşınca e-ticaret tavan yaptı
Sıcaklığın 36 dereceyi aştığı bu günlerde vatandaş e-ticaret alışverişlerine yöneldi. E-ticaret alışverişleri ise yaz aylarının gelişiyle birlikte yüzde 50 arttı. Peki en çok kimler dijital alışveriş yapıyor? Haberin detayları Kayseri Anadolu Haber'in Kayseri haberlerinde...
Sıcaklık artışıyla birlikte insanlar evlerde ve iş yerlerine hapsolmuş durumda...Sıcaklığın 36 dereceyi aştığı bu günlerde vatandaş e-ticaret alışverişlerine yöneldi. E-ticaret alışverişleri ise yaz aylarının gelişiyle birlikte yüzde 50 arttı.
500'ün üzerinde online mağazadan alışveriş yapanlara nakit ödeme yapan Avantajix, İstanbul, Ankara ve İzmir'de bu yıl hava sıcaklıklarının mevsim normallerinde seyrettiği haziran ayı ile eyyamı bahur sıcaklıklarının yaşandığı temmuz ayı verilerini karşılaştırdı.
En fazla işlem market alışverişinde...
Hava sıcaklığının üst seviyeye ulaştığı 12:00-16:00 saatleri temel alınarak yapılan karşılaştırmada sıcaklıkların 36 dereceyi geçtiği günlerde e-ticaretin yüzde 50 arttığı tespit edildi. Sıcaklığın 40 dereceyi aştığı günlerde ise online alışverişteki artış yüzde 70 seviyesine ulaşıyor. Sıcakların en etkili olduğu günlerde işlem yüzde 36 ile market alışverişlerinde yapıldı.
Marketleri, yüzde 21 ile fırsat kampanya siteleri izlerken, üçüncü sırada yüzde 17 ile kozmetik ürün satan siteler yer aldı. Elektronik ve küçük ev eşyası satan online sitelerden yapılan alışverişler de yüzde 12'ye ulaştı. Yüzde 14'lük kısmı ise tatil ve uçak rezervasyonu, dekorasyon, bahçe ürünleri, mobilya ve diğer olarak adlandırılan sitelerden yapılan alışverişler oluşturdu.
En çok kadınlar ve emekliler alışveriş yapıyor
Aşırı sıcaklarda temel ihtiyaçların da online alışveriş sitelerinden yapıldığı tespit edilirken, en çok e-ticaret alışveriş yapan grubun emekliler ve kadınlar olduğu belirlendi. Kadınlar AVM ve çarşı pazarda vakit geçirmek yerine dijital mecralardan alışveriş yapmayı tercih ediyor.