Sınıf tekrarı ve devamsızlık alarm veriyor!

Okullarda son dönemlerde sınıf tekrarı ve devamsızlık oranlarının arttığı iddiaları, eğitim camiasında endişe yarattı. Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Kayseri Milletvekili Aşkın genç bu konuyu Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) gündemine taşıdı ve Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'in yanıtlaması istemiyle verdiği soru önergesi verdi. Detaylar Kayseri Anadolu Haber'de…

TAKİP ET

CHP Kayseri Milletvekili Aşkın Genç, 2023-2024 eğitim-öğretim yılı sonunda sınıf tekrarına kalan öğrenciler ve bu öğrencilerin Mesleki Eğitim Merkezlerine (MESEM) yönlendirilmesi konusunu TBMM gündemine taşıdı. Genç, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'in yanıtlaması istemiyle verdiği soru önergesinde, özellikle son yıllarda eğitim politikalarının gençler üzerindeki etkilerini vurguladı ve bu politikaların yarattığı sorunlara dikkat çekti.

‘Af gündemimizde yok'

Okullarda son dönemlerde sınıf tekrarı ve devamsızlık oranlarının arttığı iddiaları, eğitim camiasında endişe yarattı. Devamsızlık süresi özürsüz 10 günü, toplamda 30 günü aşan öğrenciler, ders puanları ne olursa olsun başarısız sayılıyor ve birinci dereceden yakınını kaybeden öğrenciler için özürsüz devamsızlık süresi 10 günü geçmemek kaydıyla toplam devamsızlık süresi 40 gün olarak belirlendi. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin daha yaptığı açıklamada; ‘Hâlâ 'bakanlık af yapar' beklentisiyle devamsızlık yapan öğrenciler olduğunu düşünüyorum. Devamsızlık ve sınıf tekrarıyla ilgili bir af gündemimizde yok' dedi.

Güncel veriler talep etti

Aşkın Genç, önergesinde, 2023-2024 eğitim-öğretim yılı sonunda Türkiye genelinde sınıf tekrarına kalan öğrenci sayısının ne kadar olduğunu ve bu öğrencilerden kaçının Mesleki Eğitim Merkezlerine kayıt yaptırdığını sordu. Ayrıca, sınıf tekrarına kalan öğrencilerin devamsızlık nedeniyle mi yoksa ders başarısızlığı nedeniyle mi bu duruma düştüklerinin de açıklanmasını istedi. Bunun yanı sıra, bu öğrencilerden kaçının açık liseye geçiş yaptığı ve Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri (MTAL) ile ilgili güncel veriler talep etti.

‘Eğitim sistemi çöküşün eşiğinde'

Genç, önergesinin gerekçesinde Türkiye'deki eğitim sisteminin son yıllarda derin bir belirsizliğe sürüklendiğini belirtti. Türkiye'de eğitimde fırsat eşitliği sağlamaya yönelik iddiaların gerçeği yansıtmadığını savunan CHP Milletvekili, gençlerin hak ettikleri eğitimi almaktan mahrum bırakıldığını söyledi. Özellikle sınıf tekrarı oranlarının artması, öğrenci devamsızlıklarının yükselmesi ve eğitim kurumlarındaki kalite farklılıklarının büyümesi, Türkiye'deki eğitim sisteminin ciddi bir çöküşün eşiğinde olduğunu gösterdiğini ifade etti. Genç, gerekçesinde şu ifadelere yer verdi; ‘Eğitim, bir ülkenin geleceğini şekillendiren en kritik unsurdur. Ancak son yıllarda Türkiye'de uygulanan yanlış eğitim politikaları ve sistematik eksiklikler, çocuklarımızı ve gençlerimizi derin bir belirsizliğe sürüklemektedir. İktidar, eğitimde fırsat eşitliği sağlama iddiasına rağmen, uyguladığı politikalar çocuklarımızın hak ettikleri eğitimi almalarını engellemektedir.'

‘Liyakatsiz atamalar…'

Genç, iktidarın liyakatsiz atamalar, plansız eğitim reformları ve sürekli değişen müfredatlarla eğitime zarar verdiğini de vurgulayarak ‘Sürekli değişen müfredatlar ve plansız yapılan eğitim reformları, öğrencilerin başarısını olumsuz etkilerken, liyakatsiz atamalar da eğitimdeki sorunları katlanılmaz hale getirmektedir' dedi.

Tekin'e soru önergesi verdi

Aşkın Genç, soru önergesinde Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'e şu soruları yöneltti;
2023-2024 eğitim-öğretim yılı sonunda Türkiye genelinde sınıf tekrarına kalan öğrenci sayısı kaçtır?

Sınıf tekrarına kalan öğrencilerden kaçı devamsızlık nedeniyle bu duruma düşmüştür?

Bu öğrencilerden kaç tanesi Mesleki Eğitim Merkezine (MESEM) kayıt yaptırmıştır?
Sınıf tekrarına kalan öğrencilerden ders başarısızlığı veya devamsızlık nedeniyle MESEM'e yönlendirilenlerin sayısı nedir? Kaç öğrenci açık liseye geçiş yapmıştır?
Türkiye genelinde 2023-2024 eğitim-öğretim yılı itibarıyla yeni açılan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi (MTAL) sayısı kaçtır?

Son beş yılda Türkiye genelinde MESEM'e kayıt yaptıran öğrencilerin yıllara göre dağılımı nasıldır? Bu öğrencilerin ne kadarı zorunlu olarak MESEM'e yönlendirilmiştir?

2023-2024 eğitim-öğretim yılı itibarıyla Türkiye genelinde açık öğretime geçen öğrenci sayısı kaçtır?

Bu öğrencilerin açık öğretime geçiş nedenleri nelerdir?
Son üç yılda devamsızlık nedeniyle açık öğretime yönlendirilen öğrenci sayısı kaçtır?

Türkiye genelinde mesleki eğitime ve açık öğretime yönelen öğrencilerin dağılımı hangi illerde yoğunlaşmaktadır?

Ders başarısızlığı ve devamsızlık oranlarını azaltmaya yönelik hangi stratejiler ve politikalar uygulanmaktadır?

Bu stratejilerin etkinliği nasıl ölçülmektedir?
Eğitimde fırsat eşitliği sağlamak için Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ne gibi çalışmalar yapılmaktadır?

Dezavantajlı öğrencilere yönelik özel bir destek programı var mıdır?

ÖZEL HABER

Bakmadan Geçme