Tasarrufta bu da oldu - Şikâyetlerin ardı arkası kesilmiyor!
Geçtiğimiz hafta vizyona giren 'Gelin Takımı' filminin Türkiye ve yurt dışı gösterimleri arasındaki projeksiyon parlaklığı farkı tüm sinemaseverlerin şikayetlerinin yeniden dile gelmesine neden oldu. Ayrıntılar Kayseri Anadolu Haber'de…
Geçtiğimiz hafta vizyona giren ‘Gelin Takımı’ filminin Türkiye ve yurt dışı gösterimleri arasında dikkat çeken projeksiyon parlaklığı farkı, sosyal medyada büyük yankı uyandırdı. Yönetmenliğini Doğa Can Anafarta’nın üstlendiği film, Türkiye’deki çoğu sinema salonlarında projeksiyon ışığının kısık olması nedeniyle görsel kalitesinden düştüğü gerekçesiyle eleştirildi.
Sosyal medyada bu konuyu gündeme taşıyan sinema yazarı Burak Şen, Türkiye’deki ve yurt dışındaki gösterimler arasındaki projeksiyon parlaklığı farkını takipçileriyle paylaştı.
Sinema salonlarında parlaklığın düşük olması, aslında ilk kez 2021’de ‘Dune’ filminin gösterimiyle gündeme gelmişti. O dönemde yönetmen Alper Çağlar ve pek çok isim, sinema salonlarının parlaklık seviyelerini düşürmesinin izleyici deneyimini olumsuz etkilediğine dair sosyal medya hesaplarında çeşitli eleştirilerde bulunmuştu.
Konuya ilişkin açıklamalarda bulunan yetkili kişiler ise yaşaann bu durumun, salonların projeksiyon cihazlarının ampul ömrünü uzatmak ya da bakım masraflarını azaltmak adına parlaklık seviyesini kasıtlı olarak düşürdüğünü belirtiyor.
‘Gelin Takımı’ filminin yapımcısı Emre Oskay da filmin gösterimindeki bu duruma dair hayal kırıklığını dile getirdi. Oskay, aylarca süren çalışmaların ve özenle seçilen görsel detayların düşük parlaklıkla izleyiciye sunulmasının yaratıcı ekip için üzücü olduğunun altını çizdi.
Oskay’a göre, bu durum ülkedeki ekonomik zorlukların bir yansıması; sinema salonları enerji tasarrufu amacıyla parlaklığı kısarken seyircinin sinema deneyimi zarar görüyor.
Gazeteduvar.com sitesinde yer alan habere göre, filmin yönetmeni Doğa Can Anafarta ise, seyirciye en kaliteli görüntüyü sunmak için yaklaşık 100 kişilik bir ekibin büyük emek verdiğini ve düşük parlaklık nedeniyle filmin istenen kalitede gösterilememesinin moral bozucu olduğunu açıkladı.
Anafarta, ekonomik sıkıntıların sektörü zorladığını ancak seyircinin daha kaliteli bir deneyim yaşamasının sinemaya olan ilgiyi artıracağına inandığını söyledi. ‘Hepimiz aynı zorlukları yaşıyoruz,’ diyen Anafarta, eski günlerdeki gibi sinemaya olan ilginin yeniden artması için çözüm yolları aramaları gerektiğini sözlerine ekledi.