Vatandaş isyan ediyor: Engellemek çözüm olmuyor, bir de mağdur ediyor!
Son zamanlarda vatandaşların cep telefonlarına gelen usulsüz aramalar ve mesajlar cep telefonu kullanıcılarını adeta isyan ettiriyor. Asılsız arama ve mesajlar gerçeklerini gölgede bırakıp mağduriyet de oluşturuyor. Detaylar Kayseri Anadolu Haber'de…
Cep telefonu numarası kullanımının yaygınlaşması ile ortaya çıkan ve gittikçe sayıları artış gösteren tanıtım reklamları vatandaşları adeta isyan ettiriyor. Çeşitli bahaneler ile arayarak otomatik olarak kaydedilen ses kayıtlarını dinletilen vatandaşlar asılsız aramalar yüzünden gerçekten kendilerini ilgilendiren aramalar ve mesajlara da şüphe ile yaklaşıyor. Bu durum mağduriyetlere sebep oluyor.
Sürekli arıyorlar
Sürekli vatandaşları arayarak çeşitli ürün ve hizmetlerin reklamlarını yapan şahıslar bu aramalarını tüm engellemelere rağmen sürdürüyor. En çok ise internet, telefon, doğalgaz gibi hizmetlere ilişkin tanıtım amacıyla vatandaşlar aranıyor. Bu aramalarda öncelikle vatandaşların dikkatini çeken cümleler kullanılarak hatta kalmaları sağlanıyor. Ardından ise ürün ve hizmetin satışının gerçekleştirilmesine yönelik ikna süreci başlıyor.
Önemli arama ve mesajlar görülmüyor mağduriyet oluşturuyor
Bu aramalardan dolayı bıkan vatandaşlar ise genellikle kendilerini arayan telefon numaralarını engelleme yoluna gidiyor. Ancak bazen vatandaşlar gerçekten banka, telefon operatörü veya doğal gaz, su gibi kurumlara ait resmi telefon numaralarını engelleyebiliyor veya aramalarına yanıt vermeyebiliyor. Bu durumda ise ortaya mağduriyetler çıkıyor.
‘Taahhüt bitmiş haberim olmamış’
Bir vatandaş gerçek ve sahte numarayı karıştırdığını söyleyerek yaşadığı olayı şu şekilde anlattı ‘ Geçtiğimiz senelerde benim telefonumun taahhüt süresi bitmiş beni aramışlar mesaj göndermişler ancak ben açmamış sonradan öğrendim. Bu asılsız arayanları engelliyorum diye gerçek numarayı da engellemişim ardından yüksek fatura ödemek zorunda kaldım bu izinsiz arayanlara bir çözüm bulunmalı veya resmi numaralarda bir ibare olmalı’ dedi.