YOL ÇİLESİ BİTMEDİ
Develi Yahyalı karayolunun yapım işi yılan hikayesine döndü.
2018 yılında tamamlanması gereken yolun akibeti belirsizliğini koruyor.
Develi ile Yahyalı arası karayolunun yaklaşık 29 kilometresini kapsayan yapım işi adeta bilmeceye dönüştü.
Yol yapımı için Karayolları Kayseri 6. Bölge Müdürlüğü 2016'da ihale açmış ve 2017 yılı ocak ayında sonuçlanmıştı.
İhaleyi 20 milyon lira bedelle Hi-Ka Nakliye İnşaat Taahhüt Madencilik Turizm Petrol Ürünleri İthalat İhraacat Sanayi Ve Ticaret Limited Şirketi almıştı. İhalenin sonuçlanmasının ardından yasal prosedür tamamlanmış ve işe başlama ve bitiş tarihleri 30.01.2017
– 31.12.2018 olarak belirlenmişti. Neredeyse en başından beri tartışmalara ve halkta tepkilere neden olan yol çalışması, şu günlerde neredeyse durma noktasına geldi. 2018 sonunda bitmesi gereken yolun inşaatı halen devem ederken, vatandaşlar AK Parti milletvekillerinden konunun takipçisi olmasını istiyorlar. Büyük bir mağduriyetin oluştuğu yolda ulaşım güçlükle yapılıyor. Vatandaşların bazı tepkileri ise şöyle: “ Yol yapımının en önemli nedenlerinden biri olarak kazaya sebebiyet verme ihtimali olan virajların yok edilmesi gelirken, ve bu sebepten ötürü çok sayıda özel mülkiyete tabii toprak kamulaştırılmışken bazı virajlar etrafındaki topraklar ya da mülkler kamulaştırılamadığı için sabit kaldı. Peki buralar neden kamulaştırılmadı ve viraj sorunu neden giderilemedi? Duble yol olarak yapılacağı konuşulan bu yolun 42 metre genişlikte başlamasına rağmen, yükseltilmesinden ötürü 16 metreye kadar düşerek emniyet şeridi barındıran çift şeritli yol oldu; madem eskisinden çok farklı olmayacaktı bu kadar paranın bu yola yatırılması ne kadar mantıklı?
–Yol çalışmasında zamanın ve maliyetin büyük kısmı yolun anlaşılamayan bir şekilde yükseltilmesiyle geçti; bu yolun neden bu kadar yükseltildiği ve böylece neyin amaçlandığı neden halkta kimse tarafından bilinmiyor?
–Yol yapımının bitirilmesi için verilen sürenin bu 31 Aralık 2018 olmasına ve sürenin aşılmasına rağmen neden bitirilemedi? Kanuni süre olan bu zaman zarfında yol tamamlanamazsa ihale bedeli olan 20 milyon Türk Lirası nasıl değerlendirilecek? Ve yolun geri kalan kısmı nasıl, ne zaman ve kim tarafından tamamlanacak? HABER MERKEZİ