Artık çalışma saatleri BTK'ya bildirilecek: Hangi sektörlerde geçerli?

Resmi Gazete'de yayımlanan yeni düzenlemeyle artık çalışma saatleri BTK'ya bildirilecek. Peki hangi sektörlerde geçerli olacak. Detaylar Kayseri Anadolu Haber'in bülteninde…

Artık çalışma saatleri BTK'ya bildirilecek: Hangi sektörlerde geçerli?

Yeni düzenlemeye göre dijital platformlardaki hızlı gönderi hizmetleri artık posta sektörü kapsamına alındı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, düzenlemenin tüketici memnuniyeti, hizmet kalitesi ve gönderi güvenliğini artırmayı amaçladığını belirtti. Buna göre bu sektörde hizmet verenler artık çalışma saatlerini BTK’ya bildirmek zorunda.

Bakan Uraloğlu açıkladı!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yürürlüğe giren yeni düzenlemeye ilişkin açıklamalarda bulunarak, çalışma saatlerinin Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’na (BTK) bildirilmesi zorunluluğu getirildiğini belirtti. Bu sayede, mevzuata aykırı çalışma süreleri ve buna bağlı olumsuzlukların önüne geçileceğini vurguladı.

Pandemi sürecinde hızla büyüyerek sektörleşen dijital kurye hizmetlerinin artık önemli bir lojistik ağına dönüştüğünü belirten Bakan Uraloğlu, ‘Başlangıçta temel gıda taşımacılığı ile başlayan bu hizmetler, zamanla genişleyerek farklı sektörleri kapsar hale geldi. Sektörün hızla büyümesi, yasal çerçevenin belirlenmesini zorunlu kıldı’ dedi.

Gönderi güvenliği güvence altına alınacak!

Avrupa Birliği (AB) ülkelerinde de benzer hizmetlerin posta sektörü kapsamında değerlendirildiğini ifade eden Uraloğlu, ‘AB örneklerinde olduğu gibi, bu hizmetleri yetkilendirme ve denetim şartlarına tabi tuttuk. Böylece, tüketici memnuniyeti, hizmet kalitesi ve gönderi güvenliği güvence altına alınmış olacak’ açıklamasında bulundu.

Denetim ve şikâyet yönetimi sağlanacak!

Yeni düzenleme kapsamında, hızlı gönderi hizmeti sunan şirketler düzenli olarak denetlenecek ve müşteri şikâyetleri daha etkin bir şekilde ele alınacak. Bakan Uraloğlu, ‘Bu alanda daha önce herhangi bir kurum tarafından doğrudan denetim yapılmıyordu. Bu durum, tüketicilerin karşılaştığı problemlerin çözümünü zorlaştırıyordu. Artık yetkilendirme ve denetim şartları sayesinde şikâyetlerin azalmasını bekliyoruz’ ifadelerini kullandı.

Kayıt dışı hizmetlerin önüne geçilecek!

Düzenlemeyle birlikte, kayıt dışı çalışan hızlı gönderi hizmetlerinin önüne geçilmesi de amaçlandığını belirten Uraloğlu, ‘Hizmetlerin daha planlı ve sistemli bir şekilde sunulması sağlanacak. Böylece, kalite standartları yükseltilecek ve gerektiğinde idari yaptırımlar uygulanabilecek’ dedi.