Ataş: Kayseri cezalandırılıyor

TBMM'de Kayseri'nin sorunlarını taşıyan İYİ Parti Kayseri Milletvekili Dursun Ataş, Kayseri'nin devlet yatırımlarından hak ettiği oranda pay almadığını belirterek, 'Kayseri cezalandırılıyor.' dedi.

Ataş: Kayseri cezalandırılıyor

TBMM'de Kayseri'nin sorunlarını taşıayn İYİ Parti Kayseri Milletvekili Dursun Ataş, Kayseri'nin devlet yatırımlarından hak ettiği oranda pay almadığını belirterek, "Kayseri cezalandırılıyor." dedi.

Meclis'te yapıtığı konuşmasında, Kayseri’ye yapılacak yatırım miktarının geçen seneye göre yüzde 0,59’dan yüzde 0,51’e düşürüldüğünü belirten Ataş, “Geçen sene yüzde 1 bile değil diye eleştirirken bu sene daha da düşürülmüştür. Yaklaşık 350 sayfa olan yatırım programında Kayseri ismi doğrudan 18 defa geçiyor, bunun 7 tanesinde ise iz ödenek belirlenmiş, dalga geçer gibi Kayseri'ye bin TL ödenek ayrılmıştır.” dedi.

'ULAŞIMA DÖNÜK YATIRIMLARI OLMALI'

Kayseri'nin sahip olduğu potansiyel ve nüfusa oranla, hak ettiği yatırımları alamadığını belirten Ataş, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Ekonomik kriz ve pandemiyle mücadele ettiğimiz bu sıkıntılı günlerde sanayi, ticaret, tarım ve turizm şehri Kayseri iktidardan yeterli yatırım ve desteği bir türlü görememiş âdeta cezalandırılmaktadır. Kayseri, Erciyes Dağı, turizm potansiyeli, tarihî ve turistik değerleri, yaklaşık 80 bin öğrencili 4 üniversitesi, 2 bine yakın fabrikanın olduğu, 3 OSB’si, 1 serbest bölgesi, 2,5 milyar dolarlık ihracat kapasitesiyle yapılacak her yatırımı misliyle ekonomimize iade edecek bir şehirdir. Kadim şehir Kayseri’ye ticaretin merkezi diyorsak 6 bin yıllık ticari mazisinden bahsediyorsak sebebi şehrin önemli ticaret yollarının kavşak noktasında yer almasıdır. Bu şehre yapılacak yüksek hızlı tren otoyol bağlantısı, lojistik merkezi, havaalanının genişletilmesi, Mersin demir yolu hattının iyileştirilmesi gibi ulaşıma dönük yatırımlar şehrimizi eski ihtişamlı günlerine geri döndürecektir.”

'HIZLI TREN YILAN HİKAYESİNE DÖNDÜ'

Kayseri'ye 2007'den bu yana verilen hızlı tren sözünün yine tutulmadığını vurgulayan Ataş, “Kayseri’nin olmazsa olmazı, âdeta yılan hikâyesine dönen, Cumhurbaşkanından Başbakana, Bakanından bürokratına söz vermeyen yetkilinin kalmadığı yüksek hızlı tren projesidir. 2021 yılında yapımına başlanacağı sözü verilen, 9,1 milyar TL yatırım maliyeti olan hızlı trene 2021 yılı Yatırım Programı’nda sadece 2.000 TL ödenek ayrılmış, sözler yine tutulmamıştır. Bu proje kadar önemli, Kayseri ticaretine büyük katkı sağlayacak, 378 milyon TL maliyetli Boğazköprü Lojistik Merkezi’ne 5 milyon TL ödenek ayrılmış, bu proje de Kayseri’nin diğer önemli yatırımlarında olduğu gibi beklemeye alınmıştır. Kayseri Havaalanı’na ise maliyetin beşte biri oranında ödenek ayrılmıştır, Ankara-Niğde otobanına bağlanma taleplerimiz dikkate bile alınmamıştır." diye konuştu.

'SULAMA PROJELERİ GÖRMEZDEN GELİNDİ'

Öte yandan şehrin ihtiyaç duyduğu sulama projelerinin de beklendiği oranda hayata geçirilemediğine dikkat çeken Ataş, “Örneğin, proje tutarı 2,2 milyar TL olan Develi 2.Merhale Barajı’na 1.000 TL, proje tutarı 140 milyon TL olan Yeşilhisar Kovalı Sulama Projesi’ne ise 41 milyon TL ödenek ayrılmış. Kayseri’nin denizi dediğimiz Yamula Barajı’nın ismi dahi yer almamıştır. Baraj ve sulama projeleri tamamlansa binlerce hektar alan sulanacak, çiftçimiz de kazanacak, şehrimiz de kazanacak, ülkemiz de kazanacak.” ifadelerini kullandı. Ataş, "İktidarı Kayserililerin vicdanına bırakıyor, ilk seçimde Kayserili işini bilir, gereğini yapar diyorum." şeklinde sözlerini tamamladı.

Kurumsal Haber