Derevenk Viyadüğü 4 yılda kendisini amorti edecek
Kayseri Güney Çevre Yolu'nun 2'nci bölümü olan Talas ve Mimarsinan'ı birbirine bağlayan Derevenk Viyadüğü'nün 4 yılda kendini amorti edeceği öğrenildi.
Konuya ilişkin bilgiler edindiğimiz Karayolları yetkilileri; “Derevenk Viyadüğü dediğimiz köprü, Kayseri’nin Güney Çevre Yolu’nun bir parçası. Kayseri Güney Çevre Yolu ile ilgili çalışmaların şu an 2.’nci etabını yapıyoruz. 1’inci etabı olan OSB girişinin 11 kilometrelik kısmını tamamladık. Çok ufak rötüşleri kaldı. Şu an o yolu günlük 10 bin kişi giriş çıkış yaparak kullanıyor” bilgilerini paylaştı.
2019 SONUNDA AÇILACAK
Derevenk Viyadüğü’nün bir aksilik olmazsa 2019 yılı sonu itibariyle tamamen biteceğinin ve hizmete girmesinin planladığını kaydeden yetkililerden; “Kayseri’de betonarme olarak ve ayak yüksekliği bakımından Kayseri’nin ilk ve Türkiye’nin de önemli projelerinden olan Derevenk Viyadüğü’nün inşası sürüyor. Eğer bir aksilik olmazsa 2019’un sonu itibariyle bitirmeyi planlıyoruz. Eğer bu sene imkanımız olursa köprünün bir şeridini yıl sonunda trafiğe açacağız, bir gidiş bir geliş olarak hizmet verecek. Yan yol, bağlantı yolları ve kavşakları da Talas, Melikgazi ve Büyükşehir Belediyeleri ile beraber yapıyoruz. Kayseri’den Talas’a Melikgazi üzerinden, organize sanayiye ulaşmak Akmescit ve Tomarza’ya ulaşmak isteyen bu aksı kullanacak. Diğer taraftan Malatya’dan Sivas’tan gelenlerin Kayseri’nin orta aksına buradan rahatlıkla girme imkanları olacak. Malatya’dan şehir merkezine gelenlerin katettiği yol 20 kilometre idi. Bunu 3 buçuk kilometreye düşürüyoruz. Bu aksın kısalması ile fayda-maliyet analizi yapıldığında köprüye harcanan parayı yaklaşık 4 yılda amorti edeceğiz” şeklinde bilgiler edinildi.
BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜ AYDINLATMASI KULLANILACAK
Yetkililer tarafından edinilen bilgilerde, inşa tekniği anlamında Kayseri’de ilk defa kullanılan usuller ile yapımı süren viyadüğün Boğaziçi Köprüsü’nde kullanılan dekoratif aydınlatmada olduğu gibi değişen, farklı renkler içeren bir aydınlatma sistemi ile aydınlatılmasının planlandığı ifade edildi. Köprünün 330 metre uzunluğunda, 115 metre yüksekliğinde bir köprü olacağı, ayak yüksekliklerinin ise 70 metrenin üzerinde bulunacağı aktarıldı. HABER-FOTO: KAAN AKBAŞ