İkinci el kıyafet dönemi başladı
Son yıllarda tekstil sektöründe ikinci el ürünlere olan ilgi hızla artıyor. Enflasyonun etkisiyle Türkiye'de ikinci el ürünlere olan talep artarken, ikinci el sektörü canlanmaya başladı. Detaylar Kayseri Anadolu Haber'de…
Son yıllarda dünyada ve Türkiye’de tekstil sektöründe ikinci el ürünlere olan ilgi hızla artıyor. Özellikle Z kuşağı, ikinci el satış platformlarına yönelerek tüketim alışkanlıklarında değişim yarattı.
10 Milyon kişi uygulamayı indirdi
Enflasyonun etkisiyle Türkiye’de ikinci el ürünlere olan talep artarken, bu sektör her geçen gün pastadan daha büyük bir pay alıyor. İkinci el kıyafetlerin satışının yapıldığı bir mobil uygulama, Türkiye genelinde 10 milyondan fazla kişi tarafından indirildi. Kullanıcılar bu platform üzerinden kıyafetlerini, ayakkabılarını ve diğer eşyalarını satıyor veya uygun fiyatlarla satın alıyor.
Kullanılmayan eşyalar nakde dönüştürülüyor
Ekonomik zorluklar ve alım gücündeki düşüş, özellikle genç nesli alternatif kazanç yöntemlerine yönlendiriyor. Bu uygulamalar, Z kuşağı için hem bütçelerine uygun kaliteli ürünler bulmalarını hem de kullanılmayan eşyalarını nakde dönüştürmelerini sağlıyor.
Genç nesil, bir yandan bütçelerini korumaya çalışırken diğer yandan sürdürülebilir bir yaşam tarzını benimsemeye çalışıyor. Bu durum aynı zamanda lüks markaların bile ikinci el pazarına girmesini hızlandırıyor.