İl Milli Eğitim Müdürü Ekinci: 'Kendi dersimizi çıkardık'
MEB'in 2023 Eğitim Vizyonu çalışmaları kapsamında, 'Dört Beceride Türkçe Dil Sınavı Sonuç Raporu'nu yayınladı. İl Milli Eğitim Müdür Celalettin Ekinci, rapora dair, 'Biz de dersimizi çıkardık, üzerimize düşeni yapacağız.' dedi.
Milli Eğitim Bakanlığı’nın 15 ilde pilot olarak uyguladığı ‘Dört Beceride Türkçe Dil Sınavı Sonuç Raporu’ yayınlandı. Rapor, Türkçe öğrenimine dair çarpıcı sonuçlar ortaya koydu. Öğrencilerin, konuşma ve dinleme alt testlerinde görece iyi olduğu, okuma ve yazma alt testlerinde ise zorlandığı ortaya çıkan raporla ilgili, Kayseri Anadolu Haber gazetesi olarak, kendisine telefonla ulaştığımız İl Milli Eğitim Müdürü Celalettin Ekinci, pilot iller arasında Kayseri olmadığı için, doğrudan Kayseri ile ilgili bir değerlendirme yapamadıklarını, ancak Türkiye ortalamasını gösteren verilerden kendi adlarına ders çıkardıklarını belirtti. Ekinci, diğer bütün illerde olduğu gibi, rapor sonuçlarından yola çıkarak üzerlerine düşeni yapacaklarını dile getirdi.
İşte ‘meb.gov.tr’ de paylaşılan ve öğrencilerin ‘okuma’, ‘dinleme’, ‘yazma’ ve konuşma’ becerilerini ölçen o raporun sonuçları:
Okuma becerilerinde kızlar erkeklerden önde
Okuma becerilerinde öğrencilerin genel ortalamanın altında kaldığı görüldü. Kız öğrencilerin ise, arada çok düşük bir fark olsa da, okuma becerilerinde erkek öğrencilerden önde olduğu tespit edildi. Okul öncesi eğitimin okuma becerisindeki etkisi ise olumlu; okul öncesi eğitim almayan öğrencilerde puan ortalamaları 9.60, eğitim alan öğrencilerde ise 10.87 olarak belirlendi.
Kız öğrenciler dinlemede de başarılı
Öğrencilerin dinleme becerisin ölçmek için, uygulama kapsamında, önceden seslendirilmesi yapılan farklı uzunlukta ve temada üç farklı metin üzerinden metnin uzunluğuna göre farklı dağılım gösteren toplam 20 çoktan seçmeli soru soruldu. Ortaya çıkan sonuçlara göre, kız öğrencilerin erkek öğrencilere oranla dinlemede daha başarılı olduğu görüldü. Okul öncesi eğitim almış olmak yine dinlemedeki başarı oranını katladı. Öte yandan, anne ve baba eğitim durumu yükseldikçe dinlemedeki başarı oranının da yükseldiği görüldü.
Yazma ve konuşma becerisinde de durum aynı
Yazma becerisini ölçmek için öğrencilere metin yazma ve hikâye yazma olmak üzere iki farklı türde görev verildi. Konuşma becerisinin değerlendirilmesi için öğrencilere çalışma kapsamında iki ayrı görev verildi. Verilen iki görevde de öğrencilerden, sunulan bilgileri kullanarak belirli bir zaman çerçevesinde kendilerinden istenen şekilde konuşmaları beklendi. Konuşma ve yazma becerisinde de sonuçlar diğer becerilerdeki sonuçlarla benzerlik gösterdi.
Öğrenciler konuşmada iyi okuma becerileri ise düşük
Genel değerlendirmelere bakıldığında ise, öğrencilerin konuşma becerilerinin diğer tüm becerilerden önde olduğu görüldü. En geride kalan beceri ise okuma becerisi. Kız öğrencilerin tüm becerilerde erkek öğrencilerden önde olduğu, okul öncesi eğitim almış olmanın ve ebeveyn eğitim düzeyinin yüksekliğinin de becerilerin tümünde başarıyı artırdığı ortaya çıktı.
Haber Merkezi