İnfluencerlar dikkat! Bunları bilmeden içerik oluşturmayın...
İçerik üretimi, geleneksel medya yerine dijitale eğilimin arttığı günümüzde içerik uzmanları arasında büyük bir rekabeti beraberinde getiriyor. Bu durum klasik içerik üretim yöntemleri yerine influencerlar ve içerik yazarları için yeni stratejiler üretmeyi gerekli kılıyor. İçerik oluşturma trendleri neler? İçerik stratejileri nedir? Haberimizde sizler için derledik. Detaylar Kayseri Anadolu Haber'in Kayseri haberlerinde...
İçerik üretimi, geleneksel medya yerine dijitale eğilimin arttığı günümüzde içerik uzmanları arasında büyük bir rekabeti beraberinde getiriyor. Bu durum klasik içerik üretim yöntemleri yerine yeni stratejiler üretmeyi gerekli kılıyor. İnsanlar artık bir ürünü, bir markayı televizyon reklamlarından öğrenmiyor. Yeni medya çağının başlamasından bu yana ürün ve markalar hakkındaki bilgileri, web üzerinden takip eden bir Z kuşağına hitap ediliyor. Metin her zaman önemini korusa da bu yeni trendlerle beraber görsel, işitsel pek çok argüman okuyucu, tüketicinin algısına sunuluyor.
En Güncel İçerik Oluşturma Trendleri
Kullanıcının da üretim sürecine dahil olduğu görsel anlatımın boyut değiştirdiği hikâye anlatımının yeni nesil bir hal aldığı içerik üretim sürecinin en yeni stratejileriyse şöyle sıralanıyor:
Dinamik Görseller
Video İçerik / Video Hikâye Anlatıcılığı
Kullanıcı Odaklı İçerikler
Kullanıcı Katkılı İçerikler
EAT sahibi İçerikler
Sözlü / Sesli İçerikler
Mesajlaşma Uygulamaları
Artırılmış gerçeklik
Dinamik Görseller
Pew Research Center’ın 2023 yılının başında sosyal platform kullanım oranları ve yaş dağılımı üzerine yaptığı araştırmaya göre Z kuşağının en çok kullandığı platformların başında Instagram, Snapchat ve Youtube; 35 yaş üstü yetişkin ve yaşlılarınsa Facebook ve hatta onu da geçerek Youtube olduğu ortaya konuluyor.
Görsel anlatımın kuşaklara göre boyut değiştirmesiyle beraber katılımcı ve dinamik içerik sayısı her geçen gün artmaya devam ediyor. Görsel odaklı bir platform olan Snapchat’te kullanıcıların kendi yüzlerini GIF’lere yerleştirmesi daha kişisel bir deneyim yaratmış oluyor. Bu da markaların ve şirketlerin web’ de içerik üretirken katılımcı, hareketli ve özelleştirilmiş içerikler üreteceği anlamına geliyor.
Video İçerik / Video Hikâye Anlatıcılığı
Bugün, özellikle genç neslin dikkatini uzun süre toparlamakta güçlük çektiği bir dönemde video üretimi içerikteki yerini sağlamlaştırıyor. Youtube ve AR’ın (arttırılmış gerçeklik) yükselişe geçtiği bu dönemde video da bu durumdan nasibini alıyor.
Hubspot’un araştırmasına göre 24- 45 yaş arası kişilerin markaların ürettiği içeriklerde en çok video görmek istediği belirtiliyor.
Kullanıcı Odaklı İçerikler
İçerikler kullanıcılar için hazırlanıyor dolayısıyla üretim esnasında anahtar kelime belirleyerek onun çevresinde bir metin oluşturmak neredeyse tarihe karışıyor. Bunun yerine kullanıcıyı merkeze alan bir anlayış önem kazanıyor. Sesli aramalarla bunu yapmak mümkün. Longtail aramalar, feature snippedlar bunu başarmada önemli bir rol oynuyor.
Kullanıcı Katkılı İçerikler
Kullanıcılar artık Web 2.0 dönemindeki pasif konumlarını terk ederek daha aktif bir şekilde içerik üretimine katkı sağlamak istiyor. Bu da bir başka yükselen trend olan kullanıcı katkılı içeriği doğuruyor. Tüketiciler kullanacakları markalara güvenmek istiyor. Markalar da önümüzdeki dönemde içerik üretimine kullanıcıları daha fazla dahil ederek marka- müşteri ilişkisini güçlendirmek istiyor.
Bu kullanıcı katkılı içeriklerin ne olduğuna bakalım;
İnfluencer marketing yani kişi pazarlaması
Yeni nesil markaların insanlaşmış “ben dili”
Tiktok ve alternatif sosyal platformlar
Bir hikaye anlatım türü olan transmedya akımı
Kullanıcıların belirlediği sürdürdüğü ve sona erdirdiği katılımcı içerikler
İçerik söz konusuyken sosyal platformlardaki olası trend yükselişlerine bakalım:
İnstagram Hikaye/ Snap
Hootsuite’in bir araştırmasına göre içerik uzmanlarının %64 gibi önemli bir kısmı hikayelerini içerik stratejilerine dahil ediyor. Yeni nesil kullanıcıların kolay sıkılan, dikkat problem yaşayan bir kuşak olduğu düşünülürse bu cezbedici, bağımlılık yaratıcı Instagram hikayeleri ve snaplerin bu konseptlerin içerikteki önemini daha da arttıracağını söyleyebiliriz.
Sosyal E-ticaret - Dijital pazarlama
Sosyal e-ticaret özellikle pandemi döneminin ardından fiziksel mağazaların yerini daha çok dijital alışverişlere bırakmasıyla, kullanıcıları bu tür içeriklere yönlendirmeye devam ederek içeriklerin interaktif olmasını önemli kılacağa benziyor.