İşten Ayrılanlar Sadece 30 Gününüz Var!
İş ve İşçi Bulma Kurumu (İŞKUR) işsiz kalınan dönem için belirli süre ve miktar göz önüne alarak, ödeneklereden yararlanabilmek için son 30 gün süre verdiğini açıkladı. Peki, işsizlik ödeneği başvuru nasıl yapılır? Detaylar Kayseri Anadolu Haber'in Kayseri haberinde...
İş ve İşçi Bulma Kurumu (İŞKUR) işsiz kalınan dönem için belirli süre ve miktar göz önüne alarak, ödeneklereden yararlanabilmek için son 30 gün süre verdiğini açıkladı. Bizde işsizlik başvurusunun nasıl yapılacağını sizler için derledik.
Sigortalı işsizlere yasada belirtilen şartları taşımaları halinde işsiz kaldıkları dönem için belirli süre ve miktarda yapılan yardım ‘İşsizlik ödeneği’ kapsamına giriyor.
İşsizlik ödeneğinden yararlanmak için;
Kendi istek ve kusurunuz dışında işsiz kalmanız,
Hizmet akdinin sona ermesinden önceki son 120 gün hizmet akdine tabi olmanız,
Hizmet akdinin sona ermesinden önceki son üç yıl içinde en az 600 gün süre ile işsizlik sigortası primi ödemiş olmanız,
Hizmet akdinin sona ermesinden sonraki 30 gün içinde en yakın İŞKUR birimine şahsen ya da elektronik ortamda başvurmanız gerekiyor (Mecburi sebepler dışında 30 gün içerisinde başvurulmaması halinde, başvuruda gecikilen süre, toplam hak sahipliği süresinden düşülmektedir).
İşsizlik ödeneğinin ödenebilmesi için sigortalı işsizlerin iş almaya hazır durumda olması gerekmektedir. İşsizlik ödeneği başvurusu ile kişinin iş arayan kaydı yapılmakta veya güncellenmektedir. Böylece sigortalı işsizlerin danışmanlık, işe yerleştirme ve mesleki eğitim hizmetlerini alması sağlanmaktadır. Vekâletname ile başvuru imkanı bulunmamaktadır.
İşsizlik Ödeneğinin Süresi;
Hizmet akdinin feshinden önceki son üç yıl içinde;
600 gün sigortalı olarak çalışıp işsizlik sigortası primi ödemiş olan sigortalı işsizlere 180 gün,
900 gün sigortalı olarak çalışıp işsizlik sigortası primi ödemiş olan sigortalı işsizlere 240 gün,
1080 gün sigortalı olarak çalışıp işsizlik sigortası primi ödemiş olan sigortalı işsizlere 300 gün,
İşsizlik Ödeneği Miktarı Ne Kadar?
İşsizlik ödeneği, sigortalının son dört aylık prime esas kazançları dikkate alınarak hesaplanan günlük ortalama brüt kazancının yüzde 40’ı olarak hesaplanmaktadır. Bu şekilde hesaplanan işsizlik ödeneği miktarı, aylık asgari ücretin brüt tutarının yüzde 80’ini geçmemektedir. İşsizlik ödeneğine vergi kesintisi yaşanmaz (damga vergisi hariç).
İşsizlik Maaşı Başvurusu Nasıl Yapılır?
İşsizlik maaşı için internet üzerinden başvuru yapabilmek için İŞKUR’a kayıtlı olmanız gerekmektedir. Kaydınız varsa şu adımları takip etmeniz gerekir;
T.C. Kimlik numaranız ve şifrenizle iş arayan girişinden hesabınıza giriş yapın.
Açılan sayfada bireysel kullanıcı başlığı altında ‘İşsizlik Ödeneği Başvurusu’ kısmına başvuru için tıklayınız.
Karşınıza çıkan bilgilendirme, haklar ve yükümlülükler taahhüt metnini işaretlemeniz gerekiyor.
Talep bilgileri kısmına çalışmanızın sona erdiği tarifi (fesih tarihini) girmeniz gerekiyor. Bildirmiş olduğunuz fesih tarihi ile sosyal güvenlik kurumuna işvereniniz tarafından bildirim yapılmamış ise talebinize ilişkin işlem yapılmayacaktır. Bu sebepten dolayı bilgilerinizi kaydederken dikkatli olmanız gerekmektedir.
Adres bilgilerinizi ve iletişim bilgilerinizi kontrol edip, gerekli gördüğünüz alanları güncelleyebilirsiniz.
İşveren bilgilerini de ekledikten sonra, başvurunuzu kaydedebilirsiniz.
İşsizlik ödeneği dilekçenizi kaydettikten sonra, başvurunuz İŞKUR tarafından kontrol edilecek ve işlemleriniz tamamlanınca sistemde kayıtlı olan cep telefonunuza mesaj gelecektir. Hak kazanmanız durumunda telefonunuza gelen mesajın geldiği ayın son günü PTT şubesinden alabilirsiniz.
Başvuru İçin TIKLAYINIZ...