Kalkan: 'Eğitim konusunda siyasi değil pedagojik yaklaşıma sahibiz'
Memur Sen ve Eğitim Bir Sen Kayseri Şube Başkanı Aydın Kalkan, eğitim konusunda en kapsamlı raporu sendikalarının gerçekleştirdiğini ifade ederek 'Eğitim konusunda siyasi değil pedagojik yaklaşıma sahibiz' dedi.
Kayseri Şube Başkanı Kalkan, sendikaları ile ilgili verdiği bilgi ile paylaştığı görüşlerinde eğitim ve çalışan üyeleri adına var güçleri ile çalıştıklarını ifade ederek; “Eğitim ve çalışanlarının mali ve sosyal haklarını korumak ve geliştirmek, sorunlarını gündeme getirmek ve çözmek, ‘herkes için daha iyi eğitim’ anlayışıyla eleştiri ve öneriler ortaya koymak, ücretlerde ve gelir dağılımda adaleti sağlamak hedefleri için çalışıyor ve üretiyoruz. Üniversitelerde başörtü yasağının kaldırılmasının arkasında sendikamızın ürettiği baskı var. Üniversiteye girişte uygulanan katsayı adaletsizliğinin sona ermesinde kararlılığımız, Kur’an-ı Kerim, Siyer ve Temel Dini Bilgiler derslerinin ders programlarına dahil edilmesinde taleplerimiz ve takibimiz var. Kesintisiz eğitim dayatmasının tarih olmasında 4+4+4 kademeli eğitim anlayışının hayat bulmasında eğitim ve buna benzer konularda sendikamızın etkisi vardır. Sendikamız eğitim konusunda siyasi değil, pedagojik bir bakışa sahiptir” dedi.
EĞİTİM KONUSUNDA EN KAPSAMLI RAPORU SENDİKAMIZ GERÇEKLEŞTİRDİ
Yaptığı açıklamalarda hükumetin uygulamaya koyma kararı aldığı tekli eğitim ve öğretime destek verdiklerini ifade eden ve gelişmiş ülkelerde de tekli eğitim ve öğretimin yer aldığını belirten Memur Sen ve Eğitim Bir Sen Kayseri Şube Başkanı Aydın Kalkan, Eğitim Bir Sen’in düzenlediği 2016 Eğitime Bakış İzleme ve Değerlendirme Raporu hakkında da bilgiler paylaştı. Şube Başkanı Kalkan, bu zamana kadar eğitim alanında yapılmış en kapsamlı rapor olduğunu bildirdiği 2016 yılı Eğitime Bakış İzleme ve Değerlendirme Raporu’yla ilgili olarak da araştırmalara değindi. Sendika tarafından Başbakan’a da sunulduğunu ifade ettiği raporda Kalkan, önemli sorunların ve durumların tespit edildiğine işaret ederek; “İlköğretimde 2015 yılı ikili eğitim ve öğretimde en yüksek ilimiz yüzde 65 ile Gaziantep çıktı. Gaziantep’i yüzde 65 civarı ile Bursa ve yüzde 64 ile Adana takip ediyor. İlimize baktığımızda ise ikili eğitim ve öğretim oranı yüzde 56 düzeyinde ve Kayseri iller arasında bu konuda 15. sırada bulunuyor. İkili eğitim ve öğretimin yapılmadığı iller ise Tunceli, Nevşehir, Bayburt, Bartın, Ardahan gibi illerdir. Ortaöğretimde ikili eğitim ve öğretim oranları ise genel olarak daha düşük. Bu konuda en yüksek ilimiz yüzde 27 ile Diyarbakır. Kayseri ise yüzde 6 civarında. Türkiye’de 44 ilde ortaöğretim düzeyinde eğitim ve öğretim yüzde sıfır. Bunlar Ağrı, Aksaray, Bitlis, Bolu, Düzce, Erzurum, Erzincan, Kırıkkale, Kocaeli, Kütahya, Manisa gibi iller. İstanbul’da bu oran yüzde 25, Ankara’da ise yüzde 14. Sonra İlköğretimde illere göre şube başına düşen öğrenci sayısı araştırmasında biliyorsunuz OECD ülkelerindeki ortalama yüzde 21. Ülkemizde ise İstanbul 28 öğrenciye sahip ilk sırada. Onu 27 öğrenci düşen Gaziantep takip ediyor. 3. sırada ise 26 öğrenci ile Şanlıurfa yer alıyor. Kayseri ise 23 öğrenci ile 15. sırada. 44 il ise 20 öğrencinin altında. Bunlar da Bayburt, Yozgat, Nevşehir, Kırşehir ve Trabzon gibi iller. Ortaöğretimde ise Adıyaman’da 24 öğrenci bulunuyor. Onu 23 öğrenci ile İstanbul ve yine 23 öğrenci ile Kocaeli izliyor. Kayseri ise 22 öğrenci ile 9. sırada yer alıyor. Türkiye’de 63 ilde ise şube başına 20’nin altında. Bunlar da Diyarbakır, Kahramanmaraş, Manisa, Konya, İzmir ve Ankara gibi illerdir” bilgilerini paylaştı.
KAYSERİ’DE DEVLETİN ÖĞRENCİ BAŞINA YAPTIĞI HARCAMA 4 BİN 100 LİRA
Memur Sen ve Eğitim Bir Sen Kayseri Şube Başkanı Kalkan, rapor hakkında verdiği bilgilerde ayrıca devletin öğrenci başına yaptığı harcamalara da değindi. Kalkan Türkiye ortalamasının 4 bin 200 lira olduğunu ifade ederek, Kayseri’nin ise Türkiye ortalamasına yaklaşık bir düzeyde, 4 bin 100 liralık bir harcama yapıldığını dile getirdi. Kalkan verdiği diğer bilgilerde şunları kaydetti: “Devletin öğrenci başına yaptığı harcamada Ankara 9 bin 200 lira ile ilk sırada. Onu ise 7 bin 500 lira ile Bayburt, Ardahan ve Tunceli takip ediyor. Sonrasında gelen iller ise 5 bin lira ve üzeri ile Eskişehir, Artvin, Bolu, Sinop, Çankırı, Gümüşhane, Erzincan, Bartın, Amasya, Rize, Trabzon, Yozgat, Kırşehir ve Erzurum. Türkiye’de 51 şehir ise Türkiye ortalamasının üzerinde harcama alıyor. Diğer taraftan öğretmen ihtiyacında ve doluluk oranlarında ise çarpıcı bir tablo ortaya çıkıyor. Özel öğretimde yurt genelinde yüzde 46 ihtiyaç var. Din Kültürü Dersi’nde yüzde 64 ihtiyaç var. İngilizce’de yüzde 82, rehberlikte yüzde 74, Arapça’da yüzde 36, İHL Meslek Derslerinde yüzde 79, Güzellik ve Saç Bakımı Dersi’nde yüzde 42, Almanca’da yüzde 78, Sağlık Hizmetlerinde yüzde 99.97 düzeyinde ihtiyaç var. Zaman zaman bakanlığın norm fazlası öğretmenler olduğu açıklamaları bulunuyor. Artık üniversiteler ile bakanlık birbiri ile koordineli olarak çalışmalı ve ihtiyaç olmayan branşlarda öğrenci alımı yapılmamalıdır. Bakın okullarımızdaki doluluk oranları ise şöyledir; Elektrik/Elektronik yüzde 100, Tesisat Teknolojisi yüzde 100, Büro Yönetimi yüzde 100, Muhasebe ve Finansman yüzde 100, El Sanatları yüzde 104, Mobilya ve İç Mekan yüzde 109, Motorlu Araçlar yüzde 114, Metal Teknolojisi yüzde 125, Felsefe yüzde 112 ve Sosyal Bilgiler yüzde 102.” ÖZEL HABER: KAAN AKBAŞ