Kayseri BİMER şikayetlerinde ilk 10'a yerleşti
Kayseri, şikayetlerin çözümü için Başbakanlık İletişim Merkezi'ne (BİMER) yaptığı şikayet miktarında Türkiye'de 9'uncu sırada yeri aldı.
Adalet Bakanlığı’ndan elde edilen bilgilere göre BİMER’e yapılan şikayet miktarlarında Kayseri en çok şikayet gelen iller içerisinde 9’uncu sırada bulunurken, kendinden sonra gelen il ise Hatay oldu.
KAYSERİ’DE 2016 YILINDA 38 BİNDEN FAZLA ŞİKAYET
BİMER’e illerden gelen şikayet miktarları arasında Kayseri, toplam 38 bin 565 şikayet ile ilk 10’da yerini aldı. Kendisinden bir önceki il ise toplam 41 bin 457 şikayet ile Mersin olurken, Kayseri’den sonraki Hatay’da ise bu miktar toplam 38 bin 16 olarak gerçekleşti. Nüfus bakımından Kayseri’den düşük olan Kocaeli ve Gaziantep gibi iller ise BİMER’e şikayet miktarlarında Kayseri’den geride kaldı.
KAYSERİ SIRALAMADA YÜKSELDİ
2015 yılı BİMER şikayet bilgilerine göre 2016 yılında Kayseri, en çok şikayet gelen iller sıralamasında yükseliş gösterdi. Buna göre Kayseri, 2015 yılında ilk 10’da bulunmazken, 2016 yılında ise ilk 10’un 9’uncu sırasına tırmandı. Gaziantep ve Kocaeli gibi nüfus bakımından kendinden fazla olan illeri de geri de bıraktı.
İLK SIRADA İSTANBUL
BİMER’in şikayetlerinde ilk sırayı toplam 298 bin 324 şikayet ile İstanbul aldı. İstanbul’u sırası ile Ankara ve İzmir takip etti. Ankara’da bu rakam toplam 153 bin 490 olarak gerçekleşirken, İzmir’de ise 83 bin 990 şeklinde meydana geldi. BİMER şikayetlerindeki ilk 10 il sırası ile şu şekilde oldu: ‘İstanbul, Ankara, İzmir, Konya, Antalya, Adana, Bursa, Mersin, Kayseri ve Hatay.
ŞİKAYETLERDE ÇIĞ GİBİ ARTIŞ VAR
BİMER’e ulaşan şikayet sayılarında yurt genelinde çığ gibi bir artış yaşandığı dikkatleri çekiyor. Buna göre 2014 yılında 1 milyon 224 bin 5 olan şikayet miktarı, 2015 yılına gelindiğinde 1 milyon 267 bin 665’e, 2016 yılına gelindiğinde ise 1 milyon 729 bin 952’ye yükseldi. 2016 yılında gerçekleştirilen işlem sayısının ise toplam olarak 6 milyon 159 bin 734 olduğu dikkatleri çeken bir bilgi oldu.
EN ÇOK BAŞVURU ERKEKLERDE, KAMU-ÖZEL SEKTÖR ÇALIŞANLARI VE LİSANS DÜZEYİNDE
Gerçekleşen şikayet başvurularının türleri, cinsiyeti ve eğitim düzeyi kategorilerinde ise en çok şikayet; erkeklerde, lisans düzeyi eğitime sahip olan vatandaşlarda ve kamu-özel sektör çalışanlarında gözlendi. Bankacılık faaliyetleri en az şikayet yaşanan alan olurken, okur yazarlığı bulunmayanların da en az şikayette bulunan kişiler olduğu kayıtlara geçti. HABER: KAAN AKBAŞ