Kayseri'de apartmanlarda ve iş yerlerinde yeni dönem: 'Tespit ve Öneri Defteri'
İŞKUR tarafından yapılan yazılı açıklamada, en az 1 çalışanı olan tüm işyerlerine 'Tespit ve Öneri Defteri' zorunluluğunun başladığı belirtilirken uygulama hakkında bilgiler verildi. Detaylar Kayseri Anadolu Haber'de…
En az 1 çalışanı bulunan iş yerleri hakkında tutulması zorunlu hale getirilen Tespit ve Öneri Defteri hakkında açıklamalarda bulunan İŞKUR Kayseri İl Müdür V. Ayşe Ak yaptığı açıklamada kanunun yürürlüğe girdiği tarih, neleri ve hangi durumları kapsadığı, defterler için uygulanacak ilgili hükümlere dair açıklamalarda bulundu.
Site ve apartmanlar da dahil en az 1 çalışanı olan tüm iş yerleri…
Yapılan yazılı açıklamada uygulamanın site ve apartmanlar da dahil en az 1 çalışanı bulunan tüm işyerlerini kapsadığı belirtilirken açıklamada ‘Bilindiği üzere işyerlerinde iş sağlığı ve güvenliğinin sağlanması, mevcut sağlık ve güvenlik şartlarının iyileştirilmesi için işveren ve çalışanların görev, yetki, sorumluluk, hak ve yükümlülüklerini düzenlenmesine ilişkin usul ve esaslar ile ilgili yasal mevzuat; 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ile 29.12.2012 tarih ve 28512 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Yönetmeliği kapsamında düzenlenmiştir. Söz konusu Kanunun ‘Yürürlük’ başlıklı 38. maddesi ‘4857 sayılı İş Kanunu'nun mülga 81. maddesi kapsamında çalışanlar hariç kamu kurumları ile 50'den az çalışanı olan ve az tehlikeli sınıfta yer alan işyerleri için 31.12.2024 tarihinde yürürlüğe girer’ şeklinde düzenlenmiştir. Buna göre; bünyesinde bina görevlisi çalıştıran site ve apartmanlar da dahil en az 1 çalışanı bulunan tüm işyerlerinin 01.01.2025 tarihinden itibaren ‘Tespit ve Öneri Defteri’ bulundurma zorunluluğu başlamıştır’ ifadeleri yer aldı.
Tespit Öneri Defteri nedir?
Yapılan açıklamada Tespit ve Öneri Defteri'nin hangi şartları taşıması gerektiğine de değinildi buna göre Tespit ve Öneri Defteri; İşyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanı tarafından yapılan tespit ve tavsiyeler ile gerekli görülen diğer hususların yazıldığı, her işyeri için ayrı olan bir defter niteliği taşırken, defterin taşıması gereken özellikler ve yükümlülükler ‘İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Yönetmeliği’ nin 4. ve 7. Maddesinde tanımlandığı belirtildi.
Defterler nasıl olmalı?
Zorunluluk haline gelen defterlerin seri numaralı ve bir asıl, iki kopyalı (oto kopili) düzenlenmiş olmalıdır. Kopya sayfaları yırtılabilir olmalıdır.
İşyerinin bağlı bulunduğu Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlükleri veya noter tarafından her sayfası mühürlenmek suretiyle onaylatılmalıdır.
Bu kapsamda belirtildiği üzere ilgili defter onayı ücret karşılığında herhangi bir noter aracılığıyla yaptırılabileceği gibi ücretsiz olarak İl Müdürlüğümüze de yaptırılabilecektir.
Onaylatmak isteyen kurumlar nelere dikkat etmeli?
Tespit ve Öneri Defterini Çalışma ve İş Kurumu’na onaylatmak isteyenlerin dikkat etmesi gereken hususlar ve gerekli olan evraklar ise şöyle belirtildi:
Kaşe ve ıslak imzalı talep dilekçesi,
Hekim ve İSG Uzmanı sözleşmeleri, (İş Sağlığı ve Güvenliği hizmetlerinin bizzat işveren veya işveren vekili tarafından yürütülmesi halinde sözleşme yerine ilgili mevzuat çerçevesinde belirtilen evraklar başvuruya eklenecektir.)
İmza sirküsü (evraklardaki tüm imzalar bu kişi tarafından imzalanmış olmalıdır)
Bina ve siteler için karar defterinde yönetimi belirten sayfanın fotokopisi,
Defterin ön sayfasında bulunan işveren bilgileri, işyeri hekimi ve İSG uzman bilgilerinin eksiksiz olarak doldurulmuş ve tüm taraflarca kaşelenmiş ve imzalanmış olması gerekmekte.
Defteri onaylatmaya yetkili kişiler kimler?
İlgi şartları yerine getiren ve defteri onaylatmak durumunda olan kişiler ise açıklamada ayrıca belirtildi buna göre
İşveren vekili, (Özel olarak İŞKUR’da veya genel olarak Kamu kurumlarında işlem yapmaya yetkisi olmalıdır.)
İşveren veya işveren vekilinin gelememesi halinde işlem yapmaya gelen ve firmada çalışan kişi için hazırlanmış yetki yazısı. (Yazı imza sirküsündeki yetkili tarafından imzalanmalıdır.)
Bina veya siteler için bina yöneticisi.
Kaç günde teslim edilecek?
İlgi defterlerin onaya bırakılmasının ardından onaylanmak üzere İl Müdürlüğüne bırakılan defterler en erken ertesi gün teslim edilmeye hazır hale geleceği belirtilirken onaylanan defterlerin ilgili işyerinin işvereni, işveren vekili veya bu konuda vekâlet verilmiş çalışanı tarafından, başvuru tarihinden itibaren en geç 30 gün içerisinde teslim alınması gerekmekte. Teslim alınmayan defterler hakkında Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmeliğin ‘Ayıklama ve İmha’ başlıklı beşinci bölümünde yer alan usul ve esaslara göre imha süreci başlatılacağı da yapılan yazılı açıklamada yer aldı.