Kayseri'de askıda yemek uygulaması başladı
Kayseri'de üniversite öğrencilerine yönelik anlamlı bir kampanya başladı. Sosyal dayanışma kültürünü yaşatmayı amaçlayan Askıda Ne Var girişimi, #BizdenOlsun kampanyasıyla öğrencilerin yemek ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik büyük bir adım attı. Detaylar Kayseri Anadolu Haber'de…
Kayseri’de üniversite öğrencilerine yönelik kampanya başladı. Proje kapsamında Kayseri’de birçok noktaya kampanyayı duyuran afişler asılırken, şehir genelinde bilboardlar da kampanyaya dikkat çekmek için kullanıldı.
Askıda Ne Var, 13 yıldır Türkiye genelinde üniversite öğrencilerine ücretsiz yemek, kıyafet, bilgisayar, kitap, kurs ve tiyatro bileti gibi birçok ürün ve hizmet sunan bir sosyal girişim olarak faaliyet gösteriyor. Bu kapsamda başlatılan #BizdenOlsun kampanyasıyla, 2025 yılı sonuna kadar 1 milyon öğün yemeğin üniversite öğrencilerine ücretsiz ulaştırılması sağlanacak.
Kayseri’de birçok noktaya asıldı
Projenin duyurulduğu ilk günde ise büyük bir dayanışma örneği sergilendi. Toplamda 200 bin öğün yemek, ihtiyaç sahibi öğrenciler için askıya bırakıldı. Kampanyanın daha fazla öğrenciye ulaşması amacıyla Kayseri’de de kampanyaya dair bilgilendirici afişler, üniversite çevreleri ve kentin birçok noktasına asıldı.
37 devlet üniversitesinde uygulama başladı
#BizdenOlsun kampanyası, Türkiye genelinde 37 devlet üniversitesinin yemekhane sistemiyle entegre olarak hayata geçirildi. Bu sistem sayesinde hem bireyler hem de kurumlar, öğrenciler için yemek bağışında bulunabiliyor. Ortalama 30 TL’lik bir ödeme ile üniversite yemekhanesinde askıya bir öğün yemek bırakılabiliyor.
Öğrenci kimliklerine yükleniyor
Askıda Ne Var web sitesi veya mobil uygulaması üzerinden kayıt oluşturuyor. Kayıt işleminin ardından öğrenci kimliklerine yüklenen yemek hakkı, üniversite yemekhanelerindeki turnikelerde kimlik okutularak kullanılabiliyor. Böylece öğrenciler, hiçbir ücret ödemeden, diledikleri zaman yemeklerini alabiliyor.
#BizdenOlsun kampanyasına destek veren sponsorlar arasında ise Türkiye’nin önde gelen markaları bulunuyor. Ünlü giyim markası Mavi ve yemek sektörünün güçlü isimlerinden Tavuk Dünyası, kampanyanın öncülerinden oldu.