Kayseri'de de marketlere yasak geldi – Boşuna aramayın!

Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından hazırlanan taslak kapsamında Kayseri dâhil 81 ilde marketlerde o ürünlere de yasak geldi. Detaylar Kayseri Anadolu Haber'in bülteninde…

Kayseri'de de marketlere yasak geldi – Boşuna aramayın!

Tarım ve Orman Bakanlığı tüketiciyi yanıltacak şekilde satış yapılması adına yeni bir adım attı. Kayseri dâhil 81 ilde hayata geçirilen uygulamadan o peynirler de nasibini aldı. İşte detaylar…

Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından hazırlanan Peynir Tebliğ taslağı kapsamında tüketiciyi yanıltacak şekilde herhangi bir işlem yapılamayacak. Eritme peynirin tulum, örgü, çeçil, dil, tel, kaşar peyniri gibi geleneksel peynirleri çağrıştırıcı şekilde satılması yasaklanacak.

Türkiye’de artan enflasyon ve marketlerdeki fiyat değişiklikleri, gıda etiketlerinde de değişimlere neden oldu. Türkiye Gazetesi’nin haberine göre, 8 Şubat 2015 tarihli Resmî Gazete’de yayımlanan Türk Gıda Kodeksi Peynir Tebliği güncelleniyor. Bu güncelleme, eritme peynirlerin geleneksel ve yöresel peynir çeşitleriyle karıştırılmasını önlemeyi hedefliyor.

Yeni taslağa göre, eritme peynirlerin tulum, örgü, çeçil, dil, tel ve kaşar peyniri gibi geleneksel peynirleri andıracak şekilde üretilmesi yasaklanacak. Böylece tüketicilerin yanıltılmasının önüne geçilecek. Ayrıca, eritme peynirlerin etiketlerinde kullanılan punto büyüklüğünün en az 3 milimetre olması gerekecek, mevcut standart ise 1,2 milimetre.

Çeşni sınırlamaları ve bileşen kısıtlamaları

Çeşnili peynirlerde toplam çeşni oranı %6 ile sınırlandırılacak. Çeşni amaçlı sert kabuklu meyveler, yağlı tohumlar ve tahılların ezme veya püre olarak kullanılması yasaklanacak. Ayrıca, eritme peynirlerinde peynirin kullanım amacını belirten ifadelerin, ürün adının yerine geçmesi engellenecek.

Gıda etiketlerinde yeni düzenlemeler

Tarım Bakanlığı, Nisan ayında da gıda etiketlerinde yeni düzenlemelere gitmişti. Artık, benzerlik taşıyan gıdalarda, gerçek özellikleri taşımayan bir ürünün adıyla birlikte “… tadında”, “… lezzeti” ve “… keyfi” gibi ifadeler kullanılması yasaklanacak. Bu düzenleme, tüketicilerin gıda seçimlerinde daha bilinçli olmalarını sağlamayı amaçlıyor.

Bu düzenlemeler, gıda sektöründe şeffaflığı artırmayı ve tüketicilerin korunmasını sağlamayı hedefliyor. Yeni kurallar, hem üreticiler hem de tüketiciler için önemli değişiklikler getiriyor.