Kayseri'de tercih edilen markayla ilgili gerçekler gün yüzüne çıktı

Deterjan sektörünün önde gelen marka Ticaret Bakanlığı'na yapılan şikayet üzerine incelendi ve gerçekler gün yüzüne çıktı. Detaylar Kayseri Anadolu Haber'de…

Kayseri'de tercih edilen markayla ilgili gerçekler gün yüzüne çıktı
TAKİP ET Google News ile Takip Et

Deterjan sektörünün önde gelen markalarından Ariel’in reklamı, Ticaret Bakanlığı'na yapılan şikayet üzerine incelendi ve gerçekler gün yüzüne çıktı. Bakanlık tarafından yürütülen detaylı incelemede, Ariel’in yanıltıcı reklam yaptığı ortaya çıktı.

Test sonuçlarına göre, reklamda belirtilen lekenin tek yıkamada değil, tam 8 yıkamada çıktığı belirlendi. Yanıltıcı reklam nedeniyle şirket, 2,2 milyon lira idari para cezasına çarptırıldı. Ayrıca söz konusu reklamların durdurulmasına karar verildi.

Ünlü marka şikâyet edildi

Procter & Gamble’a ait Ariel markasının ‘Hızlı Çözünme Dağ Esintisi’ isimli toz deterjan reklamı, tüketicilerden gelen şikayetler doğrultusunda Ticaret Bakanlığı tarafından mercek altına alındı. Reklamda, Ariel’in rakiplerinden farklı olarak daha az deterjanla daha etkili temizlik sağladığı iddia ediliyordu.

8 yıkamada temizlendi

Kurul tarafından yapılan testlerde, reklamda belirtilen lekenin Ariel deterjan ile ancak 8 kez yıkandıktan sonra çıktığı tespit edildi. Bu durumun ilgili reklam yönetmeliğine aykırı olduğu vurgulandı. Yanıltıcı beyanlarla tüketiciyi yanlış yönlendirdiği belirlenen Procter & Gamble, hem para cezasına çarptırıldı hem de söz konusu reklamlarının yayınlanması durduruldu.