Kayseri ombudsmanlık kurumuna şikayette 8'inci sırada
Kayseri'nin Kamu Denetçiliği Kurumu'na (Ombudsmanlık) yapılan şikayet miktarında iller arasında 8'inci sırada olduğu ortaya çıktı.
Anayasanın 74’üncü maddesinde yer alan anayasal bir kurum olan ombudsmanlık, 6328 sayılı kanunun 5. maddesi gereğince kurum, idarenin işleyişi ile ilgili şikâyet üzerine, idarenin her türlü eylem ve işlemleri ile tutum ve davranışlarını; insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde, hukuka ve hakkaniyete uygunluk yönlerinden incelemek, araştırmak ve idareye önerilerde bulunmakla görevli bulunurken, ombudsmanlık kurumundan edinilen bilgilere göre ise Kayseri’den ombudsmanlık kurumuna gerçekleşen şikayet miktarında iller içerisinde 8’inci sıraya yerleşen Kayseri’nin, şikayette Kocaeli ve Mersin gibi illeri geride bıraktığı kaydedildi.
KAYSERİ’DEN 6 AYDA 175 ŞİKAYET
Hukukun üstünlüğünün sağlanması, iyi yönetim ilkelerinin yerleştirilmesi ve halka karşı sorumluluk anlayışı içinde ve hakkaniyet temelinde, Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne bağlı bir denetim mekanizması olarak 2013 yılından itibaren faaliyetlerini sürdüren, halkın avukatlığını yapan ve aldığı kararlar ile idareye yol gösteren ombudsmanlık kurumuna Kayseri’den 2017 yılının ilk 6 ayında toplam 175 şikayet başvurusu yapıldığı paylaşıldı.
Şikayet miktarlarının illere göre dağılımında ise toplam bin 587 şikayet ile İstanbul ilk sırada gelirken en çok şikayet gelen diğer iller de sırası ile şunlar oldu; ‘Ankara bin 317, İzmir 482, Bursa 262, Konya 227, Antalya 220, Adana 203, Kayseri 173, Kocaeli 166 ve Mersin 130.’
ŞİKAYETLERİN İDARİ BÖLÜMLERİNDE İLK SIRA ÖSYM’NİN
Faaliyet alanı ile yaptığı çalışmalarda idarenin hizmet kalitesinin yükseltilmesine, iyi yönetim ilkelerinin yerleşmesine,insan haklarının gelişmesine, hukukun üstünlüğünün sağlanmasına, hak arama kültürünün yaygınlaşmasına ve şeffaf, hesap verebilir, insan odaklı bir idarenin oluşmasına katkı sağlamaya çalışmakta olan ombudsmanlık kurumuna yapılan şikayetlerin konularına ve idari bölümlerine göre dağılımında ise ilk sıra Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nin (ÖSYM) e eğitim konusunun oldu. Verilen bilgilerde en çok şikayet alan idari bölümlerin bazıları ve miktarları şöyle oldu; ‘ÖSYM 1000, Milli Eğitim Bakanlığı 810, Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı 717, Üniversiteler ve Fakülteler 631, Mahalli İdareler 615, Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı 466, Adalet Bakanlığı 399, Emniyet Genel Müdürlüğü 349, Sağlık Bakanlığı 315, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü 265 ve İçişleri Bakanlığı 195.’
TÜRKİYE’DE 6 AYDA 8 BİNİN ÜZERİNDE ŞİKAYET
Öğrenilen diğer bilgilerde Türkiye’de 2017 yılının ilk 6 ayında ise toplam 8 bin 320 şikayetin ombudsmanlık kurumuna ulaştığı iletildi. Buna göre şikayetlerin konularına göre dağılımı ve sayıları şu şekilde gerçekleşti; ‘Eğitim-öğretim, gençlik ve spor 2548, kamu personel rejimi 2110, çalışma ve sosyal güvenlik 638, adalet, milli savunma ve güvenlik 585, mahallî idarelerce yürütülen hizmetler 394, orman, su, çevre ve şehircilik 382, ekonomi, maliye ve vergi 342, insan hakları 205, mülkiyet hakkı 182, diğer 178, ulaştırma, basın ve iletişim 157, sağlık 154, enerji, sanayi, gümrük ve ticaret 105, çocuk hakları 89, engelli hakları 59, nüfus, vatandaşlık, mülteci ve sığınmacı hakları 47, ailenin korunması 43, bilim, sanat, kültür ve turizm 29, sosyal hizmetler 29, gıda, tarım ve hayvancılık 25 ve kadın hakları 19.’ HABER: KAAN AKBAŞ