Kayseri trafiğindeki kazaların analizinde çevre faktörü ağır bastı
EGM tarafından paylaşılan 2015 yılı 'Trafik Kurul Kararlarının Analizi' değerlendirmesi sonucunda, Kayseri'de trafik kaza faktörleri arasında çevre faktörü önde geldi.
KAYSERİ'DE FİZİKSEL ÇEVRE FAKTÖRÜ İLK ETKEN
İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğü'nün (EGM) Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) akademisyenleri ile düzenlemiş olduğu 'Trafik Kurul Kararlarının Analizi' ile ilgili Kayseri'de 3 toplantı gerçekleştirildiği bildirilirken, analizlerin değerlendirilmesine Kayseri'de yaşanan kazalarda en büyük etkenin yüzde 53.33'lük bir oran ile fiziksel çevre faktörü olduğu belirlenirken, onu ise yüzde 20'lik bir oran ile insan faktörü takip etti. Listede 3. sırayı ise yüzde 16.67'lik orana sahip olan sosyo-ekonomik çevre faktörü alırken, son sırada ise yüzde 10'luk bir oran ile araç faktörü geldi.
TÜRKİYE GENELİNDE İNSAN FAKTÖRÜ
Söz konusu toplantılarda çıkan sonuçların analizlerinin değerlendirilmesinde Türkiye'nin birçok ilinde kazaların meydana gelmesinde insan faktörü etkili oldu. Buna göre Türkiye'de bulunan 81 ilden 31'inde insan faktörü en etkili unsur olurken, 27 ilde de en önemli olan faktör fiziksel çevre oldu. Geri kalan faktörler ise sırası ile sosyo-ekonomik çevre ile araç faktörü şeklinde yer aldı.
YURT GENELİNDE 545 TOPLANTI YAPILDI
EGM ile ODTÜ ortaklığıyla yapılan analizlerin değerlendirilmesinde, söz konusu 'Trafik Kurul Kararlarının Analizi' toplantılarının Kayseri'de 3 adet yapıldığı bildirilirken, yurt çapında ise toplam 545 adet gerçekleştirildiği ortaya çıktı. Trafik Araştırma Merkezi yetkilileri ile ODTÜ'den akademisyenlerin değerlendirmesini yaptığı toplantılarda kazalara sebep olan etkenler ve bunların durumları görüşüldü, veriler toplandı. ÖZEL HABER: KAAN AKBAŞ