Kayseri Yüksek Hızlı Tren Projesi İçin Rekor Bütçe!
Yıllardan beri konuşulan Kayseri-Yerköy Hızlı Tren Projesi'nin 2024 yılındaki akıbeti tartışma konusuydu. Yeni bütçe döneminde bu proje için ödenek ayrılıp ayrılmayacağı merak ediliyordu. Hükümet kesenin ağzını açtı ve bu proje için rekor bütçe ayrıldı. Ayrıntılar Kayseri Anadolu Haber'in bülteninde…
Kayseri-Yerköy Hızlı Tren Projesi, uzun yıllardır Kayseri’nin gündeminde. Bu proje için 2024 yılında ödenek ayrılıp ayrılmayacağı merak konusuydu. Hükümet, yeni dönemde rekor bir bütçe ayırarak, projeye hayata geçirmeye karar verdi.
Merkezi yönetimin 2024 yılı bütçesi belli oldu. Merkezi yönetim bütçesinden bu yıl ulaştırma ve haberleşme sektörü yatırımları için 319 milyar lira ödenek ayrılması kararlaştırıldı.
Açıklanan 2024 Yılı Yatırım Programı’na göre, yeni yılda en yüksek kaynak yüzde 31,7 ile ulaştırma ve haberleşme sektörü için ayrıldı. Bu sektöre yapılacak yatırımlar ise kara yolu, kent içi ulaşım, hava yolu, demir yolu, deniz yolu, haberleşme ve otoyol olmak üzere 800’e yakın projeden oluşuyor. Yaklaşık 319 milyar liralık sektör yatırımlarının ilk sırasında 150 milyon liralık tutarla demir yolları yer alıyor.
Demiryolları için ayrılan ödenek, aralarında Kayseri’nin de bulunduğu pek çok ili yakından ilgilendiriyor. Yıllardan beri gündemde olan Kayseri-Yerköy Hızlı Tren Projesi için, yeni yılda rekor sayılabilecek miktarda ödenek ayrıldı. Kayseri-Yerköy Yüksek Standartlı Demir Yolu Projesi için 11 milyar 74 milyon lira kaynak ayıran hükümetin, bu yıl projeyi önemli bir seviyeye getireceği belirtiliyor.
Ayrıca bu yıl bütçeden farklı illerin projelerine de kaynak ayrıldı. Haber Türk’ün haberine göre, Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Hızlı Tren Projesi altyapısı için 13 milyar 45 milyon lira, Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi'nde depo, hat ilavesi, hızlı tren seti için 4 milyar 319 milyon lira, Vezirhan-Köseköy Yüksek Hızlı Tren Hattı Projesi için 1,9 milyar lira ayrıldı.
Yatırım Programı'nda Bakanlığa Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa İzmir Hızlı Tren Hattı altyapısı için 21 milyar 400 milyon lira yatırım öngörüldü.
Güney aksında yük ve yolcu taşımacılığında önemli paya sahip olacak Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Yüksek Standartlı Demir Yolu Projesi'ne yaklaşık 12 milyar 883 milyon lira sağlanacak.
Kayseri Yerköy Yüksek Hızlı Tren Projesi nedir?
Yerköy - Kayseri YHT Projesi ile 250 km/saat hızla, 142 km’lik çift hat uzunluğunda, elektrikli ve sinyalli karma (Yük-Yolcu) işletmecilik yapılması hedefleniyor.
YHT hattının tamamlanmasıyla Yerköy-Kayseri mevcut konvansiyonel demiryolu ile 3 buçuk saatte sağlanan ulaşımın 1 saatin altına, Ankara - Kayseri arası mevcut konvansiyonel demiryolu ile 7 saatte sağlanan ulaşım süresinin 2 saate ve İstanbul-Kayseri arası ise 5 saat 15 dakikaya düşürülmesi planlanıyor.
Bu YHT hattı ile birlikte Kayseri, Yenifakılı, Şefaatli, Yerköy, Kırıkkale ve Ankara istasyonları arasında bir yılda 11 milyon yolcu ve 650 bin ton yük taşınması planlanıyor.
Projenin hayata geçirilmesiyle birlikte; yolcu ve yük taşımacılığında zaman tasarrufu; su kirliliği, hava kirliliği, gürültü kirliliğinin azalmasına, karayolu işletme giderlerinde azalmalar ile ülke ekonomisine büyük kazançlar sağlanması hedefleniyor.