Kayserililer mutlu, Sivaslılar üzgün!
Sivas'ta alınan son karar vatandaşları üzerken, Kayseri'de ise yüzler gülüyor. Aradaki bu farklılığın sebebi ne? Detaylar Kayseri Anadolu Haber'de...
Sivas’ta son yapılan belediye meclisi toplantısında alınan kararla toplu taşıma ücretlerine ortalama yüzde 40 oranında zam geldi. Buna göre Sivas’ta 2025 yılı için güncellenen tarifede öğrenci ücreti 14 TL’ye, tam biniş ücreti ise 21 TL’ye yükseldi. Kredi kartı ile biniş 23 TL, araç içi ödeme 25 TL olarak belirlenirken, kısa mesafeli ulaşım sağlayan ring ücretleri 8 TL ve ring araç yolculukları 12 TL olarak açıklandı. Ayrıca kaplıca yolculuğu için kullanılan Çermikler hattının ücreti 80 TL’ye çıkarıldı.
Kayseri’de durum daha avantajlı
Benzer büyüklükteki şehirlerden Kayseri’de ise tam bilet tarifesi 20 TL’de sabit kalırken, öğrenci bileti 11 TL olarak açıklandı. Kredi kartı ile biniş ücreti de nakit ile aynı fiyattan uygulanıyor. Üstelik 60 dakika içinde yapılan aktarmaların ücretsiz olması, Kayserili vatandaşların toplu taşımayı daha ekonomik bir şekilde kullanmasını sağlıyor.
Sivaslılar zamdan dertli
Zam kararının ardından Sivas’ta yaşayanlar, özellikle artan öğrenci bileti ve tam biniş ücretlerinden şikâyetçi. Öğrenci ve dar gelirli kesim, yükselen fiyatların bütçelerini zorladığını belirtiyor. Bazı yolcular, ‘‘Otobüs kullanım bedeli zaten yüksekken eklenen zamlar bizi daha da zora sokuyor’‘ diye tepki gösteriyor.
Kayserililer memnun
Kayseri’de ise mevcut fiyatlandırmanın korunması ve 60 dakika içindeki aktarmaların ücretsiz olması, şehir içi ulaşımı nispeten daha avantajlı kılıyor. Vatandaşlar, ‘‘Fiyatlar daha ucuz olsa iyi olur ama bu da makul, üstelik aktarmada ek ücret ödememek büyük kolaylık sağlıyor’‘ diyerek hem memnuniyetlerini hem isteklerini dile getirdiler.
İki komşu şehir arasında ulaşım farkı artıyor
Sivas ve Kayseri arasındaki toplu taşıma ücretleri karşılaştırıldığında; özellikle öğrenci tarifesi, tam bilet ücreti ve ek hizmetler (aktarma, kredi kartı kullanımı vb.) konularında iki şehir arasındaki farklar dikkat çekici boyuta ulaşıyor. Ulaşım politikalarındaki bu ayrışmanın; bölge sakinlerinin seyahat alışkanlıklarına, şehir içi trafiğe ve ekonomik koşullara yansımaya devam edeceği tahmin ediliyor.