KCETAŞ'tan şikayetlere tam çözüm
Enerji İşleri Genel Müdürlüğü'nden edinilen bilgilerde, Kayseri ve Civarı Elektrik Türk Anonim Şirketi'ne (KCETAŞ) 2016 yılının 3. çeyreğinde 20 bine yakın genel anlamda şikayet geldiği, bu şikayetlerin ise tamamının çözüme kavuşturulduğu kayıtlara geçti.
21 ŞİRKETİN ARALARINDA KCETAŞ’IN DA BULUNDUĞU 5’İ, BÜTÜN ŞİKAYETLERİ ÇÖZÜME KAVUŞTURDU
Genel müdürlüğün ‘Genel İhbar ve Şikâyetlerin Şirket Bazında Dağılımı’ konusundaki edinilen bilgilerde Türkiye’de 21 elektrik dağıtım şirketine gelen ihbar ve şikayetlerin değerlendirildiği sayıları ile birlikte paylaşılırken, bu ihbar ve şikayetlerin de ne kadarına çözüm bulunduğu bilgisi aktarılıyor. Buna göre dağıtım yapan 21 şirket içerisinden toplam 5’inde gelen bütün ihbar ve şikayetlerin çözüme kavuşturulduğu, bunlardan birinin de KCETAŞ olduğu belirlendi. Diğer dört şirketin ise Konya, Karaman, Niğde, Aksaray ve Kırşehir’e hizmet veren Meram EDAŞ, Antalya, Burdur ve Isparta’ya hizmet veren Akdeniz EDAŞ, Tekirdağ, Kırklareli ve Edirne’ye hizmet veren Trakya EDAŞ ve İstanbul Avrupa yakasına hizmet veren Boğaziçi EDAŞ olduğu paylaşıldı.
KCETAŞ EN AZ İHBAR VE ŞİKAYETİN OLDUĞU KURUMLARDAN
Türkiye’de toplam 21 elektrik dağıtımı şirketi içerisinde gelen genel şikayet ve ihbarların miktarında KCETAŞ’ın en az ihbar ve şikayete sahip olan elektrik dağıtım şirketlerinden biri olduğu görüldü. Buna göre gelen şikayet ve ihbarda en az olan şirket toplam 3 bin 807 Uludağ EDAŞ olurken, onu da 9 bin 770 şikayet ve ihbar ile Osmangazi EDAŞ izledi. En az şikayet ve ihbar meydana gelen 3’üncü şirket ise toplam 19 bin 224 şikayet ile ihbarla KCETAŞ oldu. KCETAŞ’ı ise 32 bin 234 şikayet ile ihbarla Çoruh EDAŞ izlerken, en yüksek şikayet ve ihbar bulunan şirket de toplam 418 bin 332 ihbar ve şikayet ile Boğaziçi EDAŞ oldu.
TÜRKİYE’DE 3 AYDA 2 MİLYONUN İZERİNDE İHBAR VE ŞİKAYET
Edinilen bilgilerde, toplam 21 elektrik dağıtımı şirketinde 2016 yılının Temmuz, Ağustos ve Eylül aylarını kapsayan 3’üncü çeyreğinde toplam 2 milyon 397 bin 655 adet ihbar ve şikayet olduğu aktarıldı. Gerçekleşen ihbar ve şikayetlerin ise büyük ölçüde çözüme kavuşturulduğu görülürken, toplam 2 milyon 336 bin 565’inin çözüme ulaştırıldığı bildirildi. Gelen şikayet ve ihbarların toplam 34 bin 501’inin çözülemediği, 26 bin 589’unun ise işlemde olduğu paylaşıldı. HABER: KAAN AKBAŞ-FOTO: ENERJİ MAGAZİN