Reyonda Farklı, Kasada Farklı Fiyat! Dolandırıldığınızın Farkında Değilsiniz!
Bazı marketlerde, raflardaki etiket fiyatı ile kasadaki fiyatları arasında ciddi farklar bulunduğu yönünde şikayetler artıyor. Bu şekilde kandırılmamak için ne yapmak gerekiyor? Böyle bir durumla karşılaşan tüketicinin hangi adımları atması gerekiyor? Ayrıntılar Kayseri Anadolu Haber'in haber bülteninde…
Yüksek enflasyon nedeniyle Türk tüketicinin fiyat algısı tamamen kayboldu. Enflasyonun olmadığı dönemde tüm market ve alışveriş merkezlerinde ürünlerin fiyatları bir birine yakınlık gösterirken, son yıllarda keyfi tutum nedeniyle fiyatlar arasında uçurum göze çarpıyor.
Aynı marka, aynı gramajdaki ürünler, farklı marketlerde farklı fiyatlara satılıyor. Ürünlerin fiyatları, semtlere göre bile değişiklik göstermeye devam ediyor. Bazı marketler, günlük olarak etiket değiştirmek için bile eleman çalıştırma başladı.
Fiyatlarda indirim veya artışların çok sık yaşandığı günümüzde, satışa sunulan ürünlerin raf fiyatı (etiket fiyatı) ile kasa fiyatı farklılık gösterebiliyor. Çok sayıda ürünün satışa sunulduğu büyük perakende mağazaları başta olmak üzere, bazı işletmeler, yaptıkları fiyat değişikliklerini (indirim ya da fiyat artışı) etiket veya kasa fiyatları ile uyumlu hale getirmiyor. Bu durum çoğu zaman tüketiciler tarafından alışveriş esnasında fark edilmeyince mağduriyetler oluşuyor.
Marketlerin farkında olmadan veya bilerek başvurduğu bir uygulama ise tüketicileri zarara uğratıyor. Ürünlerin raflardaki etiket fiyatı ile kasadaki fiyatı arasında farklılıklar ortaya çıkıyor. Etikete bakarak ucuz ürün aldığını düşünen tüketiciler, kasada dikkatli olmazsa, bu ürünü daha yüksek bir fiyata alıp gidiyor. Üstelik kandırıldığının farkında bile olmadan.
Son günlerde zincir marketlere yönelik, fiyat farklılıkları nedeniyle şikayetler artmış durumda. Vatandaşları uyaran Ticaret Bakanlığı, tüketicilerin etiket ile kafa fiyatını mutlaka kontrol etmesi gerektiğini, farklılık oluşması durumunda da ilgili birimlere şikayette bulunması gerektiğini belirtiyor.
Tüketiciler Derneği (TÜDER) Genel Başkanı Levent Küçük, tüketicileri uyararak, neler yapmaları gerektiğini sıraladı:
‘Tüketici kasada ödeme sırasında, fatura veya fişe yansıyan tutarları mutlaka kontrol etmeli. Gerekirse, fatura ya da fiş düzenlendikten sonra, eline alıp fiyatları yeniden kontrol edebilir. Raf fiyatı ile kasa fiyatı arasında farklılık gördüğünde, hemen itiraz ederek, fiyatın düzeltilmesini ve lehine olan daha düşük fiyatın uygulanmasını talep etmeli. Gerekirse işletme yetkilileri ile görüşüp, itirazını hemen yerinde yapmalı. Talebin kabul edilmemesi halinde, gün ve saat belirtilerek, raf fiyatının fotoğrafını çekip, varsa fiyatların ilan edildiği reklam broşürünü muhafaza ederek, fatura ya da fiyle birlikte maddi zararların tazmini amacıyla, ikametgâhımızın ya da alışveriş yaptığımız mağazanın bulunduğu yer Kaymakamlık Tüketici Hakem Heyetlerine müracaat etmeliyiz.’