Ticaret Bakanlığı açıkladı: 2024'te en çok hangi ürünlerden şikâyetçi olundu!
Ticaret Bakanlığı'nın 2024 verilerine göre, Tüketici Hakem Heyetlerine en çok şikâyet edilen ürünler belli oldu. Detaylar Kayseri Anadolu Haber'de…
Ticaret Bakanlığı’nın 2024 yılına ilişkin Tüketici Hakem Heyetleri raporu, tüketici şikâyetlerinde öne çıkan konuları ortaya koydu. Verilere göre, 2024’te tüketiciler en çok ayakkabı problemleri nedeniyle şikâyette bulundu. Toplam 100 bini aşkın başvuru, ayakkabıların açık ara farkla ilk sıraya yerleşmesine neden oldu. Giyim ürünleri, kredi kartı aidatları ve cep telefonları da en çok şikâyet edilen ürünler arasında dikkat çekti.
Ayakkabılar zirvede
Rapora göre, Tüketici Hakem Heyetlerine ayakkabılarla ilgili 100 bin 448 başvuru yapıldı. Bu sayı, toplam başvuruların %13,2’sine denk geliyor. Günlük hayatta sıkça kullanılan bu ürün grubu, kalite ve garanti sorunlarıyla en çok şikâyet edilenler listesinin başında yer aldı.
Kıyafetler ikinci sırada
Ayakkabıları 36 bin 800 başvuru ile giyim ürünleri takip etti. Giyimle ilgili şikayetler, toplam başvuruların %4,86’sını oluşturdu. İade, değişim ve kalite problemleri, tüketicilerin en fazla sorun yaşadığı konular oldu.
Diğer şikâyet konuları
Ayakkabı ve giyimden sonra en çok şikâyet edilen diğer ürün ve hizmetler;
%4,85 ile kredi kartı üyelik ücretleri,
%4,09 ile cep telefonları,
%3,94 ile mobilya ürünleri,
%3,80 ile internet abonelik hizmetleri ve
%2,82 ile GSM abonelikleri oldu.
2024 verileri, tüketicilerin en çok ayakkabı ve tekstil ürünleri gibi günlük hayatta sıkça kullanılan ürünlerde sorun yaşadığını ortaya koydu. Artan şikâyetler, sektörlerin müşteri memnuniyeti için daha fazla çaba göstermesi gerektiğini işaret ederken, uzmanlar, tüketicilerin hak arama konusundaki bilinç seviyesinin yükseldiğine de dikkat çekiyor.