TOGG arttı otoparkta yer talepleri de arttı!
Trafikte TOGG ile beraber başka elektrikli araçların da sayısındaki hızlı artış, bina otoparklarında yeni bir talep dalgasına yol açtı. Elektrikli araç sahipleri, araçlarını şarj etmek için uygun yerlerin olmadığından yakınarak, apartman yönetimlerinden çözüm arayışına giriyor. Detaylar Kayseri Anadolu Haber'in Kayseri haberlerinde…
Günümüzde çevre dostu ve ekonomik olan elektrikli araçların popülerliği TOGG ve beraberindekiler ile hızla artıyor. Ancak, bu artış beraberinde yeni bir sorunu da getiriyor. Apartman otoparklarında şarj istasyonlarına erişim konusunda sıkıntılar yaşanıyor.
Birçok elektrikli araç sahibi, gece boyunca araçlarını şarj edebilmek için otoparkta uygun bir priz veya şarj istasyonuna ihtiyaç duyuyor. Kayseri’de ise belli yerlere konumlandırılan şarj istasyonlarının kentteki elektrikli araç oranına göre artması bekleniyor. Öte yandan ülke genelindeki bu ihtiyaç, apartman sakinlerini ve yönetimleri yeni bir düzenleme arayışına itiyor.
Posta Gazetesi’nden Meltem Kara’nın haberine göre, tüm kat malikleri şarj ünitesi için gerekli hattın kendi alanlarından geçirilmesi konusunda karar verirse ve araç sahibi üniteyi kendi alanında, kendi bedelini ödeyerek kullanacaksa tüm masraflarını kendisi yüklenmek zorunda. Elektrikli araç ünitesi ile ilgili harcama, mevcut Kat Mülkiyeti Kanunu kapsamında lüks harcama niteliğinde olup, ilgilisinin karşılayacağı belirtildi.
Gayrimenkul Hukuku Derneği Başkanı Ali Güvenç, Kat Mülkiyeti Kanunu’na göre otoparkların ortak alan olarak tanımlandığını, kat maliklerinin ortak alanlara, arsa payları oranında malik olduğunu söyledi.
Kanuna göre, her binanın yönetim planının olması gerektiğini anlatan Güvenç, "Yönetim planında otoparka düzenlemesi yoksa tüm malikler otoparklarda arsa payı oranında hak sahibi oluyor. Örneğin bir kat malikinin 10/200, başka birinin 20/200 arsa payı varsa 20/200 arsa payına sahip kat maliki 2 kat fazla otopark alanına sahip olmalı." diye konuştu.
Güvenç, yönetim planının bütün kat maliklerini bağlayan bir sözleşme hükmünde olduğunu belirterek, yönetim planında otopark düzenlemesi yapılmış ve daireler buna göre tanımlanmış ise bu kararın geçerli olduğunu kaydetti.
Yargıtay’ın otoparklarda yapılan farklı düzenlemeleri kabul ettiğini dile getiren Güvenç, şunları söyledi: "Örneğin 10 bağımsız bölümlü bir apartmanda 10 araçlık otopark alanı olduğunu varsayalım. Yönetim planında ‘10 numaralı daire 3 araçlık otopark alanı kullanacaktır’ yazıyor ise bu geçerlidir. Yönetim planında dairelerin niteliklerine göre belirleme (2+1 daireler, 3+1 daireler şu kadar otopark alanı kullanabilir gibi) de yapılabilir."
Güvenç, binalarda ortak alanda yapılacak düzenlemeler için bina sakinlerinde çoğunluk sağlanması gerektiğini Otoparkta şarj ünitesi tahsis edilmiş binalarda, tüm elektrik bedeli ilgili (araç sahibi) kat malikine ait olmak ve diğer kat maliklerinin kullanım alanından geçmemek kaydı ile 4/5 ile tahsisli alana konulabileceğini ifade etti.
Tüm kat malikleri şarj ünitesi için gerekli hattın kendi alanlarından geçirilmesi konusunda karar verirse ve araç sahibi üniteyi kendi alanında, kendi bedelini ödeyerek kullanacaksa tüm masraflarını kendisi yüklenmek zorunda. Elektrikli araç ünitesi ile ilgili harcama, mevcut Kat Mülkiyeti Kanunu kapsamında lüks harcama niteliğinde olup, ilgilisi karşılayacak.