Tüketici şikâyetlerinde ilk sırada hizmet sektörü yer alıyor

Tüketiciler Birliği Başkanı Mahmut Şahin, en çok şikayet edilen sektörleri açıkladı: Hizmet, bankacılık ve abonelikler başı çekiyor. Detaylar Kayseri Anadolu Haber'de...

Youtube Kanalı
Youtube Kanalı
Abone Ol
Tüketici şikâyetlerinde ilk sırada hizmet sektörü yer alıyor

Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, son dönemde tüketici şikayetlerinde dikkat çekici bir artış yaşandığını belirterek, en çok şikayet edilen sektörleri sıraladı. Şahin, hizmet sektörünün başı çektiğini, ardından bankacılık ve abonelik hizmetlerinin geldiğini söyledi.

Her yıl bir önceki yılı arar hale geldiklerini vurgulayan Şahin, "Tüketici haklarında her geçen yıl bir gerileme yaşanıyor. Şikayetler artıyor, ama çözüm oranı oldukça düşük. Artık insanlar 'Bugün kandırılmadık' diye şükredecek duruma geldi. Her alanda tüketiciye yönelik bir haksızlık var" dedi.

Tüketici Hakem Heyetlerine başvuru sürecinin zorlaştırıldığını savunan Şahin, Türkiye’de hak arama oranının yüzde 8 seviyesinde olduğunu ve bu kişilerin de yalnızca yarısının hakkını alabildiğini kaydetti.

Özellikle perakende sektöründe hem ürün satışında hem de sunulan hizmetlerde ciddi şikayetler olduğunu dile getiren Şahin, “Bankacılık ve abonelik hizmetleri de bu sıralamayı takip ediyor. Bunun yanı sıra son dönemde hızla çoğalan güzellik merkezleri de dikkat çekiyor. Bu merkezlerde vatandaşların kandırıldığına ve sağlıklarının tehlikeye atıldığına dair ciddi iddialar var” ifadelerini kullandı.

Tüketicilerin haklarını aramaktan çekinmemesi gerektiğini vurgulayan Şahin, “Şikayet oranı arttıkça karşı taraf da daha dikkatli davranmak zorunda kalır. Ancak biz hak aramadıkça bu düzen böyle devam eder. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve hakkını talep etmesi büyük önem taşıyor” diye konuştu.