Ülker, ürünlerini raflardan kaldıran firmaya yanıt verdi
İstanbul Beylikdüzü'nde hizmet veren Anpa Gross, Ülker markasına ait ürünleri raflarından kaldırarak büyük bir tartışma yarattı. Yaşanılan bu gelişmelerin ardından Ülker kamuoyu duyurusu yayımladı. Detaylar Kayseri Anadolu Haber'de…
İstanbul Beylikdüzü'nde hizmet veren Anpa Gross, Ülker markasına ait ürünleri raflarından kaldırarak büyük bir tartışma başlattı. Ülker, yaşanan gelişmelerin ardından resmi bir kamuoyu duyurusu yayımlayarak, kararın ardındaki nedenlere ve izlenecek yasal adımlara açıklık getirdi.
Beylikdüzü'ndeki Anpa Gross mağazasında, Ülker markasının ürünlerinin raflardan kaldırıldığı görüldü. Sosyal medyada hızla yayılan bu görüntüler, büyük bir yankı uyandırdı. Market yönetimi ise, Ülker ürünlerinin ‘fiyat politikasına uymaması’ nedeniyle satıştan kaldırıldığını belirtti.
‘Kendi kârlılığını artırmaya çalıştı’
Ülker’in açıklamasında, Anpa Gross’un ürünleri satıştan kaldırma kararının ardında piyasa gerçekleriyle bağdaşmayan, sadece kendine özel ve aşırı ticari taleplerin olduğu belirtildi. Ülker açıklamasında; ‘Sosyal medyada, Ülker ürünlerinin bir market tarafından uygun fiyatlı olmadığı iddiasıyla raftan kaldırılmasıyla ilgili paylaşımlara kamuoyunu doğru bilgilendirmek adına açıklık getirmek isteriz. Ürünlerimizi bayimizden temin eden AnpaGross isimli satış noktası, 190 bin satış noktamızdan biridir. Ancak, bayimizden piyasa gerçekleriyle bağdaşmayan, kendisine özel, sadece kendi karlılığını artırmaya çalışan aşırı ticari taleplerde bulunmuş ve bu nedenle ticaret sekteye uğramıştır’ ifadeleri yer aldı.
‘Hukuki girişimlerde bulunuyoruz’
Ülker, Anpa Gross’un bu durumun manipüle edilerek farklı bir algı yaratma çabalarını etik dışı bulduklarını ve konunun basit bir ticari anlaşmazlık olduğunu vurguladı. Ülker, açıklamasında şunları da ekledi; ‘Bu yaklaşımın ilgili firmanın talep ettiği aşırı ticari talepler karşısında duruşumuzu değiştirmeyeceğini bir kez daha belirtiyoruz. Konuyla ilgili hukuki girişimlerde bulunuyoruz.’
Ülker, maliyetlerini kontrol altında tutmak adına entegre üretim ve israfsız şirket modelini benimsediklerini de açıkladı; ‘Lider markalarımızı en uygun fiyatlarla tüketicilerimizle buluşturmaya 81 yıldır devam ediyoruz.’