Cuma namazının farz olmasını, Cuma suresinin dokuzuncu ayeti belirlemektedir. Ayet şöyle, 62/Cuma 9 ‘Ey iman edenler, Cuma günü, Cuma namazına çağırıldığınızda, alış verişi bırakıp, Allahın davetine, zikrine coşkuyla gönülden icabet edin. Eğer bilirseniz bu sizin için alış verişten daha hayırlıdır.’ Cuma 10 ‘Namazı kılınca da hemen yeryüzüne dağılın ve Allahın rızıklarından payınızı arayın ve Allah’ı sürekli hatırınızda tutun ki, umduğunuza ulaşın.
Bu ayetlere göre
1) Cuma günü Cuma namazına çağrı yapılınca, işi gücü bırakıp Cuma namazına gidilmelidir. 2)Kuranda Cuma vaktinin, çalışma vakti yani gündüz vaktinde kılınacağı.
3) Kuranda Cuma suresi 10. Ayetten cumanın farzı kılınınca hemen işlerinizin başına dönün, nafile/sünnet kılacağım diye, çalışma farz. Çalışma farzını engelleyip farz yerine nafile kılınamayacağını.
4) Kurandan Cuma namazının ve diğer namazların cemaatle kılınabileceği.
5) Kuranda Cuma namazını kılacakların erkek, kadın ayırımının olmadığı, Ey iman edenler denilerek sadece erkeklere farz olup, kadınlara farz değil denemeyeceğini ve herkese beş vaktin, orucun, zekatın, haccın ve Kuranın tüm emir ve yasaklarının erkekler gibi hepsini kadınlara da farz olduğunu anlıyoruz.
Mazeret sadece kadınlara değil, devlet daireleri, özel sektör veya kendi işinde çalışan kadın erkek herkese müsaade edilmiş izin verilmişse, görevli ve nöbetçi değil ise Cuma namazını kılmaları farzdır. Nöbetçiler ve görevi olanlar bulundukları yerde öğlenin farzını kılarlar. Diyanet işleri başkanlığı, Din işleri yüksek kurulu kararını verelim. 22/01/1998 tarihi 4 numaralı kararı. KARAR, Cuma namazı farzı ayındır (yani herkes kılar, herkese farzdır.) ancak cemaatle kılınır.(yalnız tek olarak Cuma kılınmaz.) Cuma namazının farzıyla ilgili ayetin (Cuma 62/9) kadın ve erkekleri içeren umumi hükmü sünnetle tahsis edildiği (ayrıldığı belirlendiği) için Cuma namazı ile ilgili sadece hür, mukim ve(Cuma namazına katılmaya engel olacak derecede hasta ve yaşlı olmayan) sağlıklı erkek Müslümanlar mükelleftir. Nitekim ayetin umumi hükmünden hür, mukim ve sağlıklı olmayanlara da Cuma namazının farz olduğu anlaşılmakta ise de, ayetin hükmü bu yönden de tahsis( belirlenmiş) edilmiştir. nitekim bir hadisi şerifte ‘Hürriyetine sahip olmayan köle, kadın ve çocuk ve hasta müstesna olmak üzere, cemaatle Cuma namazı kılmak, her Müslüman üzerine vacip bir haktır. (Ebu Davut, Salat, 168, Hadis nu: 1067 Beyhaki ııı, 72) Din işleri yüksek kurulunun bu kararına, hiç kimse darılmasın, art niyet, kötü bir düşünceyle değil, yanlış anlaşıldığı ve yanlış beyan edildiği için itiraz ediyorum.
1) Cuma 62/9 kadın ve erkekleri içeren umumi hükmü sünnetle tahsis edildiği. Bu Cuma namazı Kuranla Cuma suresi 62/9. Ayetiyle sabittir. Ey iman edenler diye kadın erkek ayırdı mı yok Kuranda var iken nasıl hadisle tahsis ediliyor. Allahın emrini Resul değiştiremez, 66/Tahrim 1 ayet bu yanlışlık düzeltilmelidir.
2) Hadiste kadınlar, köle ve çocuk kılamaz deniyor köle hür değil, izini varsa kılar, çocuklara Cuma farz değildir.
3) Kadınlara niçin farz değil, hadis ayeti nesh edip kaldırmaz, Allahın farzını Peygamber kaldırmaz. Bu yanlışlıkta düzeltilmeli.
4)Her Müslüman üzerin farza vacip deniyor.
5)Cuma namazının kadınlara farz olmadığı icma ile var deniliyor.
6)Resul ve müteakip asırlarda beş vakit ve Cuma namazına kadınlar gitmezdi deniyor, halbuki, tam tersine gidiyorlarmış ve şimdi de İslam aleminin çok yerinde gidyorlar.