Kemal Yavuz

Kuran Abdestsiz Okunur Mu? (İki)

Kemal Yavuz

Kuranda, abdest alıp ve gusül yapmanın yalnız namaz için şart ve gereli olduğunu Allah Kuranda açıklamıştır. Abdest başka ibadetler, Kuran okumak, camiye girmek ve benzerleri için gerekli değildir. Allahın Kuranda açıkladığının dışındakiler farz değildir, görüş olur, adap olur onlarda dinen insanları bağlamaz. 5/Maide 6 ‘Ey iman edenler Namaza kalkıp, namaz kılacağınız zaman yüzlerinizi, dirseklere kadar ellerinizi yıkayın. Başınızı mesh edin topuklara kadar ayaklarınızı da mesh edin. Eğer, cünüp iseniz, yıkanarak boy abdesti alın. Hasta veya yolculukta iseniz veya biriniz tuvaletten gelmiş yahut kadınlarla cinsel temasta bulunmuş ve su bulamamışsanız temiz bir toprakla teyemmüm edin. Yüzlerinizi ve ellerinizi dirseklere kadar toprakla mesh edin. Allah size güçlük ve zorluk çıkartmak istemez. 

Allah, sizi arındırmak ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak ister. Umulur ki, şükredip nimetlerin hakkını verirsiniz.’ Ayete dikkat edersek, abdest ve gusül’ü sadece namaz kılmak için farz buyuran Rabbimiz Allah’tır. Kuran okumak, camiye namaz kılmanın dışında girmek yasaklanmıyor. Rivayete göre Resulümüzün şöyle dediği söyleniyor. ‘Rabbim bana sadece namaz için abdest almamı emretti. Yalnız namaz kılmak için abdest almaktan emir olundum.’  ( Ebu Davut et’ıme: Tirmizi Şemail 89 et’ima:)  başka bir rivayet,  Peygamberimizin hanımı Ayşe anlatıyor. ‘Peygamberimiz bizden birisi ay başı/kadınların özel hallerinde, Resulün kucağına başımızı koyar ve Resul de Kuran okurdu. Bizden birimiz de aybaşı olmuş iken camiye girip Resulümüze bir şeyler götürürdük.’  (Süneni Nesei hayız.’  Burada kadınların özel halleri, ay hallerinden de bahsedelim, özel halleri, ay halleri pislik değildir. 2/Bakara  222  ‘Sana kadınların adet halinden de soruyorlar. De ki: O bir rahatsızlık/hastalıktır Adet halinde iken kadınlardan uzak durun temizlenmelerine kadar kadınlara yaklaşmayın. Temizlendikleri zaman, Allahın size emrettiği yoldan yaklaşın. Allah, şüphesiz tövbe ile yanlıştan dönenleri sever ve temizlenenleri de sever.’ Eğer Kuran delil ise ki, farzdır bunun yanında icmaya ve kıyasa delil denmez. Allahın delili Kuran yerine uydurma sözlerle insanlar kandırılıp, kadınlar özel hallerinde pis sayılıp, namaz kılamaz, oruç tutamaz, Kuran okuyamaz denmiştir. 

Ayette yasaklanan sadece erkeklere, kadınların özel hallerinde temizleninceye kadar cinsel birleşme yasaklanmıştır. Başka hiçbir yasak yoktur. Kadınlar özel günlerinde her türlü ibadetlerini yaparlar. Uyarı ayete bakalım, 23/Müminun 53  ‘Ne var ki, insanlar kendi aralarındaki işlerini parça, parça böldüler. Her gurup kendilerinde bulunan zübürleri ile sevinip/övünüp böbürlenmektedirler. Bir hadis rivayeti,  ‘Kitap ehlinin mişnası gibi Müslümanların da  mişnasıdır bunlar, denmiş.’ (İbni sad Tabakat 5/140 ) 

H.Z. Ayşe annemiz, H.z. Resulümüzle hacda, yolda ay hali olmuş, ağlayarak hac yapamayacağını sanmış. Resulümüz Ay hali, bu şey Allahın Ademin kızlarına yazdığıdır. Haccını yap buyurmuştur.’ ( Buhar hayd, 7 hac 81,145 Umre 8, edahi 3 )  eğer  yasak olsaydı, hacca giden hanımlar sıkıntı çekerler ve hayat zorlaşırdı. Halbuki, Allah hep kolaylık istemiştir, fakat birileri mezhep görüşleri, alim görüşleri gibi uydurmalarla dinimizi zorlaştırmıştır.  Bu hastalık Yahudilerden geçme bir hastalıktır. Yahudiler adet hali pislik, ay hali pislik, ay hali olan kadında pis olarak görülüyordu. Ay halindeki kadınlar terk ediliyor, pişirdiği yenmiyor, aynı yatakta yatmıyorlarmış. (Tevrat Leviler 15/1,3,8,18/19 ) olay budur.      

Yazarın Diğer Yazıları